Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkijogurtti, Arkijuusto, keneen tällainen vetoaa?

Vierailija
28.01.2013 |

Siis arkihan on ihanaa ja turvallista, mutta kenelle toimii elintarvikkeen myyntivalttina etuliite "arki-"?

Voisiko joku selittää?

Paikallisen S-marketin katolla liehuu parhaillaan isot tarjousplakaatit, kun tuo ARKIjogurtti on tarjouksessa. o_O Jotenkin surullista.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiraejuusto vaan on hyvää. Ei nimi miestä pahenna ;)

Vierailija
2/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään arkena ihan yhtä hyviä tuotteita kuin pyhänäkin. Arkea on suurin osa elämästä, silloin niitä herkkuja tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintarvikkeitten nimissäkään.

Vierailija
4/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule sellaista fiilistä että taas mulle myydään jotain mitä en tarvitse.

Ihan tavallinen keski-ikäinen (42v) nainen olen.

Vierailija
5/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia perus ARKI tuotteita. Sitähän se arki siinä meinaa.

Vierailija
6/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arki"-etuliite takaa, että tuote maistuu omalta suulta.

En ole itse asiassa koskaan ostanut arkijuustoa, mutta todennäköisesti se on perusedamia, tuota juustontapaista hajutonta ja maitonta valmistetta, jota kilojen paloissa koteihin raahataan.

Vierailija
7/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahteen ihmisryhmään, jotka tosin ovat usein varmaan samoja.

1) Ihmiseen joka tykkää syödä "ihan tavallista" ruokaa, ei mitään mielestään gourmettia, vaan "sitä kuin aina ennenkin".

2) Edullista etsiviin. Arki kuulostaa myös aika edulliselta, joten kauppalaskussa pihistelevät etsivät sopivaa valintaa todennäköisemmin arki-etuliitteisistä juustoista kuin Francaise-gourmande-alsacienne-trés-sophistique-osastolta.

Vierailija
8/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mun mielestä on jotenkin ihanaa, ettei kaikesta tarvitse tehdä niin helvetin hienoa ja trendikästä.

Arkijuusto on ihan hyvää perusjuustoa.

Vierailija
9/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim. hinta ainkin suunnilleen sama, niin luultavasti valitsisin nimen perusteella ihan arkikäyttöönkin herkku- kuin arkijuuston tai jogurtin.

Vierailija
10/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö voi olla ihan vaikka vaan jogurtti?

Vierailija
11/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen voi jättää hyllyyn, sillä se on ns. B-luokkaa omassa sarjassaan lähes poikkeuksetta. "Arki" tarkoittaa juuri sitä: syötäväksi kelpaavaa, mutta sellaista ettei sitä kukaan syö muun kuin halvan hinnan takia.

Vierailija
12/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta sitä on rehellistä myydä arki- eikä juhlajogurttina. Karvat nousee pystyyn jos arjen arkisuus on sinusta kovinkin surullista.

Vierailija
13/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkijogussa ei ole juurikaan marjaa/hedelmää, sokeria ihan liikaa ja jogurtti kamalaa lirua. Samaan hintaan tai vähän kalliimmalla saa esim. Lidlistä kermaista jogua, jossa on ainakin 10% marjaa. Miksi arjen pitäisi olla paskaa?

Vierailija
14/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tosin olen pihi mutta ostan mieluummi Deluxe-nimistä tuotetta kuin valion Arki-tuotetta jos hinta on sama...nimi kun ei maksa mitään. Arki-juusto voisi mun mielestä yhtä hyvin olla Tylsä-juusto. Niin että en osta.

Sitten voihan olla että jotain aineita on noissa halpiksissa vähemmän kuin normituotteissa . PItäis verrata kaupassa arkin ja normin tuoteseloste. Onko esim marjaa tai proteiinia ihan yhtä paljon molemmissa ?

Vierailija
15/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei voi olla vain kännykkä? Mieti :)

Vierailija
16/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos samalla hinnalla saa jotain joka kuulostaa paremmalta, ostan sitä. Tietty jos se arkiversio osoittautuu paremmaksi ostan sitä.

En tajua miksi arkena pitäisi syödä jotain mautonta ruokaa ja säästää hyvät jutut vain juhliin. Arkea se kuitenkin on suurin osa elämästä, joten miksei tehdä siitä nautinnollisempaa? Ei se tarkoita että joka päivä söisi kaviaaria ja täytekakkua :)

Ja minusta sitä on rehellistä myydä arki- eikä juhlajogurttina. Karvat nousee pystyyn jos arjen arkisuus on sinusta kovinkin surullista.

Vierailija
17/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ARKIjogurtti.... Onko olemassa jotain juhlajogurttia???? Mun mielestä jogurtti nyt vaan on ihan arkiruokaa, ei meillä sitä ainakaan juhlissa syödä, jos nyt ei joka päiväkään kun ovat aika sokeripommeja nuo maustetut eikä maustamattomista kukaan tykkää! Siis meillä ei tykkää.

Vierailija
18/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen mä ostin jotain muuta juustoa, mutta se lopetettiin tai ainakaan meidän lähitienoon kaupoissa ei ollut sitä. Arkijuustoon päädyin maun takia. Mitä pehmeämpi se on, niin sitä paremman makuista. Ja kun on 5 henkinen perhe, niin sellainen iso köntsä juustoa on ihan sopivan kokoinen meille, niin ei tarvitse joka toinen päivä käydä kaupassa juuston takia.

Vierailija
19/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkijogussa ei ole juurikaan marjaa/hedelmää, sokeria ihan liikaa ja jogurtti kamalaa lirua. Samaan hintaan tai vähän kalliimmalla saa esim. Lidlistä kermaista jogua, jossa on ainakin 10% marjaa. Miksi arjen pitäisi olla paskaa?

hyi vittu.

Ihan samaa mönjää se on jos samasta meijeristä tulee, olisitten ihanaa, arkea tai perus mönjää.

Vierailija
20/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on esim. vaikka kauppaketjun oma jogurtti, sanotaan vaikka "pirkka arkijogurtti", niin miksei se voisi olla vaan "Pirkka jogurtti". Ja en nyt tiedä on pirkalla arkijogurttia vai kenellä, mutta ehkä tästä se pointtini selvisi :) En siis koe että se arki-etuliite tuo mitään lisäinfoa, toisin kuin iPhone joka kertoo paljon enemmän puhelimesta kuin arki-sana jogurtista.

miksei voi olla vain kännykkä? Mieti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi