Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän n. 1v8kk vanhat lapset puhuu?

Vierailija
28.01.2013 |

Mietityttää vain...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ishi, maama, buba...

Vierailija
2/5 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös mietin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo 4-5 sanan lauseita ja tykkää hirveästi laulaa.

Osaa sanoa melkein kaiken mitä tarvitsee ja osaa kommentoida tilanteita yms. Toki sanat eivät ole vielä kaikki täysin ymmärrettäviä ja oikeita eikä lauseet aina niin kovin järkevästi muotoiltuja.

Mutta tämä ei liene kovin yleistä, päiväkodissakin ihmettelevät lapsen puheen paljoutta harvase päivä.

Voithan toki puhua neuvolassa asiasta jos sinua jokin siinä huolettaa, mutta mielestäni jokainen lapsi oppii omalla ajallaan eikä sitä mitenkään voi nopeuttaa.

Oma lapseni lähti melko myöhään liikkeelle mutta alkoi aikaisin puhua.

Vierailija
4/5 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkiä lauseita ja käytti itsestään minä-sanaa.

Kuopuksella taisi olla tuossa vaiheessa yksi tai kaksi sanaa.

Molemmat ovat nykyään normaalisti puhuvia ja ihan hyvin koulussa menestyviä reippaita alakoululaisia.

Vierailija
5/5 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa muutamia yksinkertaisia lastenlaujua, puhuu itsestään minä-muodossa ja muodostaa kolmen sanan lauseita. On minusta vähän aikaisessa isoveljeensä verrattuna, joka tosin olikin ikäisiään hitaammin kehittyvä puhumishommissa.

Meillä on tämä pienempi aika voimakastahtoinen, ja käytetyin lause on meillä selkeästi artikuloitu "E! En minä halua." Vaihtelua tuovat muut suosikkilauseet "Ei minua nukuta" ja "Ei laiteta kenkiä/paitaa/housuja/vaippaa/pyjamaa/mitään muuta vaatekappaletta minkä sinä, yksinkertainen äitini KEHTAAT yrittää pukea päälleni ja aiheuttaa minulle elinikäiset traumat"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän