Kumman tilanteen valitsisit?
1) Imetät pitkään, vaikka ylipaino (25kg) masentaa sinua jatkuvasti ja joka päivä
2) Imetät 4kk ja alat laihduttaan
Mulla on tämä tilanne edessä, vauva nyt 3kk ja olen kyllä jo kolme viikkoa laihduttanut (-3kg) mutta en pysty niin niukasti syömään kun haluaisin, että maitoa kuitenkin riittäisi.
Kesään menessä haluaisin laihtua, meillä on isot juhlat silloin ja siellä en aikonut olla enää läski
Onko kovin itsekästä jättää imetys laihdutuksen takia? Itse ajattelen, että mielummin haluaisin iloisemman mielen.
Esikoista imetin 4kk, korvike molemmilla mukana alusta asti kun ovat olleet isoja jo syntyessään, nyt syödään jo kiinteitä niin voisi siirtyä pikkuhiljaa pelkälle korvikkeelle.
Kyllä on siskostakin tullut terve tyttö, (2v7kk) ihan kaikki ruokainen ja kerran vuodessa nuhakuume, siinä sairastelut
Kommentit (7)
eli jos tunnet että olisit onnellisempi kun pystyt keskittymään laihduttamiseen, lopeta imetys, kyllä ne vauvat kasvaa terveiksi korvikkeellakin :)
3kk on jo pitkä aika imetystä,jotkut kun ei imetä ollenkaan ja ne ensimmäiset tipat siellä sairaalassa ne tärkeimmät ovat
6kk, ennen kuin normaalipaino alkaa palautua, joten imettäisin ja antaisin painon pudota siinä sivussa jos on pudotakseen
Jos laihduttaa terveellisesti niin kyllä siinä voi imettää samalla.
ei se imetys ole maailman tärkein asia, vähemmän sen lopettamisesta on haittaa kun siitä, että vaikka sairastut masennukseen
Imetä lastasi puolivuotiaaksi, sitten voit siirtyä antamaan osan korvikkeena ja lopulta jätät imetyksen pois. Kyllä jaksat vielä ainakin 3kk ja paino sulla voi edelleen tippua muutenkin siihen saakka, kuten joku mainitsikin. 6kk täysimetyksestä voit olla jo tosi ylpeä nykypäivänä.
2kk aika laihduttaa ennen juhlia ja siinä ajassa en kyllä saa haluamaani pois :(
Mulla tää imettäminen vaan ei laihduta :( Syön n.1500kcal/pvä ja silti lähtee vain se hikinen kilo viikossa
ap
imetys koska laihduin liikaa. Imetys riudutti mut täysin eikä maitokaan ollut enää mitenkään ravitsevaa, laihaa litkua vaan. Imetin 8 kk. Pituutta mulla 160 cm ja paino alimmillaan 43 kg.
Sinuna imettäisin nyt ainakin 6 kk. Ehdit ihan hyvin laihduttaa sen jälkeen sitten täyspainoisesti.