Venäläisten "jonotuksesta" tuli mieleen, millaisiin jonotuksiin olette maailmalla törmänneet?
Minusta englantilaiset ovat siinä alan mestareita. Yksi jono, josta sitten mennään vapaalle kassalle. Mua ärsyttää tää suomalisten tyyli, että jonotetaan eri kassoille ja sitten kun uusi kassa vapautuu, takaa tuleevat ryntäävät siihen ensimmäiseksi. Huh, tulipa purkauduttua.
Kommentit (7)
Englannissa bussipysäkilläkin on jono, ei epämääräinen lauma niin kuin Suomessa. Eivätkä britit hermostu jonossa. Jos jono esim. lentokentän lähtöselvityksessä jumittaa, saksalainen lähtee ottamaan selvää ja suomalainen marisee ja murisee lähimmilleen. Englantilaiset keskustelevat rauhallisesti säätilasta.
paikalliset röhnötti vessan lähellä olevillä pöytien tuoleilla kuin teinipojat konsanaan. Jonosta ei tietoakaan.
Kun sitten ajattelin,ettei olekaan jonoa, pääsee heti ja painelin ohi, karjaisivat olevansa jonossa, no kilttinä tyttönä menin sitten seisoskelemaan heidän jälkeensä "jonoon" kuin suomalainen ;D
Samoin pelastusarmeijan leipäjonot pitenee koko ajan Helsingissä.
http://www.nic.fi/~jip/leipajono_hki.png
Minusta englantilaiset ovat siinä alan mestareita. Yksi jono, josta sitten mennään vapaalle kassalle. Mua ärsyttää tää suomalisten tyyli, että jonotetaan eri kassoille ja sitten kun uusi kassa vapautuu, takaa tuleevat ryntäävät siihen ensimmäiseksi. Huh, tulipa purkauduttua.
aivan ylivoimainen juttu. Kerran yksi ystäväni oli jonottamassa yhden sellaisen pystykahvilan edessä ja sanoi takanatulevalle, että tehdään tällainen yhden jonon systeemi. Takanatuleva nainen vastasi jotain aivan uskomattoman törkeää hänelle. Suomalaiset ovat jotenkin verenhimoisia jonottajia.
Juuri brittien rauhallista ja kurinalaista jonottamista olen ihallut minäkin. Gentlemannityyliä :)
Katslen joka päivä kun menen töihin kun ihmiset jonottaa ilmaista leipää.