Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotias opiskelija-asuntolassa?

Vierailija
28.01.2013 |

POikamme tuleva peruskoulutodistus on surkea. On ihan mahdollista, että ei pääse kotipaikkakunnalla mihinkään opiskelemaan. Yksi mahdollisuus olisi toisella paikkakunnalla, mutta sitten pitäisi muuttaa asuntolaan. Poika ei kuitenkaan ole varsin itsenäistä sorttia. Itse asiassa pikemminkin koti-ikävöivää sorttia. Eikä edes itse ole kovin innokas muuttamaan pois kotoa (=lupaa selvitä, jos on pakko, mutta ei haaveile pois muutosta - eikä tietysti oikeasti tiedä ollenkaan, mistä lupaa selvitä).

MIllä todennäköisyydellä tämä vaihtoehto toimisi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsempata, jotta sais nostettua arvosanojaan?

Viitsisikö ensi vuonna, kympillä?

Vierailija
2/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että on lukivaikeutta ja vastaavaa ja näissä muutamassa kuukaudessa ei ihmeitä tapahtu, vaikka kuinka tsemppaisikin. Poika tosiaan kyllä tsemppaakin ihan tosissaan, mutta se ei tule riittämään.

Kymppiluokista täällä opot sanovat suoraan, että niitä ei kannata harkita, jos on toiveena korottaa numeroita. Ne ovat nuorisotakuun säilytyspaikkoja. Ei niiden opet opeta, vaan haeskelevat lapsosia kaupungilta. Jos viitsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mopo käsistä ja menee ihan hunningolle mennessään asuntolaan.

Odottaa tosi paljon muuttoa ja uutta ympäristöä ja mä mietin kuinka kamalaa se on, kun mun vauva haluaa muuttaa kotoota pois.

Ja kuinka hän pärjää rahallisesti. Ei niilla tuilla pitkälle pötkitä ja jos joutuu menemään töihin, niin kouluhan siinä väkisinkin kärsii.

Mä itse olin äärimmäisen ujo ja muutin kauas kotikaupungistani 16 vuotiaana. Itkin monet illat kuukausikaupalla, joka viikonloppu kotiin, mutta pärjäsin silti ihan hyvin enkä kadu muuttoani.

Vierailija
4/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap maksaa kyllä koko lystin, joten lapsen ei tarvitse pärjätä tuilla (eikä niitä vielä 16-vuotias edes saa). Mutta en millään haluaisi hänen itkeskelevän iltoja yksinään. Hänen maailmassaan on muutenkin surtavaa ja yksinäisyys voisi tosiaan johtaa ryrjäytymiseen.

Vierailija
5/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on kymppiluokalla korottaneet arvosanojaan tarpeeksi päästäkseen esim. lukioon. Monilla kun se pahin teini-ikä sattuu peruskoulun viimeisille luokille, kymppiluokalla ollaan jo vähän fiksumpia.

Vierailija
6/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiluokista täällä opot sanovat suoraan, että niitä ei kannata harkita, jos on toiveena korottaa numeroita. Ne ovat nuorisotakuun säilytyspaikkoja. Ei niiden opet opeta, vaan haeskelevat lapsosia kaupungilta. Jos viitsivät.

Mulla oli vaikea teini-ikä ja yläaste meni lintsatessa, kapinoidessa jne ja todistus surkea. Sitten tajusin että haluankin lukioon, mutta päättötodistuksellani ei ollut toivoakaan. No kymppiluokka oli minulle kyllä ratkaisu todellakin, nostin siellä numeroitani sen verran että pääsin lukioon, ja hankin akateemisen koulutuksen sittemmin... Eli kyllä jos ITSE on motivoitunut korottamaan numeroitaan, kymppiluokka on hyvä juttu.

Entä onko teillä sielläpäin ns. ammattistartteja? Se on yksi vaihtoehto myös jos tuntuu että pois kotoa muutto on vielä liian kova juttu eikä vielä tiedä varamsti edes mitä haluaisi opiskella.

Mutta uskon kyllä että tarvittaessa 16-vuotias pärjääkin toisella paikkakunnalla, varsinkin jos itse ei ole täysin vastaan ajatusta.

Vierailija
7/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada hyviä kavereita, onhan siellä kaikki muutkin nuoret yksin. Eihän siellä edes asuta yksin omassa huoneessa, vaan huonekaverin kanssa. Ja viikonlopuksi tullaan kotiin.

Ei kannata etukäteen pelätä, kaikkihan voi mennä hienosti ja tehdä pojalle vain hyvää. Ja jos huonosti käy eikä mikään menekään hyvin, niin ainahan sieltä pääsee pois.

Vierailija
8/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei haluamaan paikkaan pääse, tai siis ei minnekään pääse, niin viivana samanapäivänä hänen luokse koululle, hommaavat sitten kymppiluokan tai jonkun starttipaikan, joista siis molemmista on kuulemma hyötyä.

Ihmettelen teidän kymppiluokkia...

Vierailija
9/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiltit ei viihdy kun käytävillä mekastetaan.lukeminen voi olla mahdotonta. perässävedettävät menee helposti näiden bilehirmujen mukaan ja tekevät tyhmyyksiä.

jos on vähän huonoa itsetuntoa ja soutaa-huopaa niin asuntola voi olla huono paikka..

Vierailija
10/10 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen,että tutustuvat paljon amiskalla eri koulutuksiin. Oma veljeni oli kymppiluokalla ja joulunjälkeen pääsi amiskaan kun siellä oli joku lopettanut sillä linjalla jolle veljeni halusi.

Eli kävi siis vain puolivuotta kymppiluokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä