Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enhän mä ehi ikinä tehä lapsen kanssa mitään!! :(

Vierailija
27.01.2013 |

Viikolla olen päivät pitkät töissä ja me molemmat olemme illalla niin väsyneitä, ettei harrastamisesta tule mitään. Sitten lapsi on jokatoinen vkl isällään ja mulla jokatoinen. Sitten silloin jokatoisena viikonloppuna pitäisi tehdä kaikki... :( Olla rennosti, käydä metsissä, paistaa nuotiolla makkaraa, käydä uimahallissa jne jne jne

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan joka viikonloppu. Lapsi kaipaa lähinnä sun kanssa olemista eikä jatkuvaa ohjelmaa. Käykää vaikka kerran kuussa jossain mikä vaatii enemmän jaksamista ja muina viikonloppuina jotain pienimuotosempaa.

Vierailija
2/4 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette rauhassa illat kotosalla, teette palapelejä tai piirtelette tai leikitte suosikkileluilla, iästä riippuen. Tuommoisista asioista ainakin meidän lapset on onnellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsän sijaan voi mennä lähimetsikköön tai puistoon. Ihmetellä siellä puita, talventörröttäjiä, eläinten jälkiä.

Kokatkaa illalla jotain pientä kotona yhdessä. Esim. nopsasti tehtäviä teeleipiä tai vaikka vohveleita, sen nuotiomakkaran sijaan.

Varmasti illalla jaksatte vaikka pelata korttia yhdessä hetken. Lukea satuja. Laittaa rentoutumiskasetin päälle ja rentoutua. Maalata vesiväreillä. Värittää värityskirjaa. Katsoa viime kesän valokuvia. Tms.

Siellä uimassa tai teatterissa tai jotain erikoisempaa voi tehdä vaikka kerran kuussa. Se riittää ihan hyvin. Sen verran varmasti jaksaa.

Älkää avatko illalla kotona tvtä tai tietokonetta. Ehditte kummasti tehdä kaikenlaista pientä ja mukavaa!

Vierailija
4/4 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin, miten itse stressasin. "kohta pelataan Afrikan tähteä, mut kun mun pitää ensin tehdä tää ja tää ja tää..." ja lapset sitkeesti odotti.

Sit päätin, että kun tuun töistä kotiin, syödään välipala; leipää, muroja tms. ettei heti tarvitse alkaa säätämään patojen ja kattiloiden kanssa.

Sen jälkeen käydään läksyt läpi ja ennen kuin laitan ruokaa, pelataan jotain. Tai tehdään jotain jos lapset haluaa.

Keväällä hain töistä tullessa pari pillimehua ja kolmioleipää ja mentiin suoraan metsäpolulle kävelemään ja ihmettelemään sammakonkutuja. Pysähdyttiin lämpimälle paikalle, syötiin leivät ja juotiin mehua ja jatkettiin kotiin.

Ihan mielettömän mukava olo kaikilla, itsekin sain hyvän mielen lasten kanssa olosta, lisäksi työjutut jäi töihin ja oli mukavaa aloittaa ruoanlaitto.

Vaatteiden viikkaamiset jne. hoidan sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan, mutten vedä itseäni piippuun noillakaan jutuilla.

Herkkuiltaa pidetään kerran - pari kuukaudessa; teen popcornit ja katsotaan joku lasten valkkaama leffa. Mulla on känny ja kone kiinni, keskityn vain heihin. Tai sit mennään elokuviin. Nyt ollaan käyty aamuisin yleisöluistelussa viikonloppuina.

Ihan pienet jutut riittää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi