Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hautajaisiinhan ei ole tapana meikata, mutta oisko kuitenkin ok jos laitan vedenkestävää ripsiväriä vähän?

Vierailija
07.12.2005 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mainostaa olevansa uskovainen, mutta kun joku kysyy jotain asiaa Raamatun näkökannalta ei olekaa aikaa ja käsketään itse katsoa?? Olen lukenut Raamattua paljon parasta aikaa on menossa taas yksi kierros. En löytänyt äkkiseltään kohtaa mutta tiedän että on paikka missä sanotaan: Vanhurskaat perivät MAAN ja elävät siinä ikuisesti. Eikös tuo ole aika ristiriitaista taivaóppien seassa? Ja helvettioppi?? Siitäkään ei ole mainintaa raamatussa.

Ärsyttää tämä että korotetaan itsensä: olen USKOVAINEN, mutta ei ole aikaa vastata kysymyksiin. Eikös Jeesus antanut ihan erilaisen mallin? Hänellä oli aina aikaa opettaa, vaikka oli väsynyt, näläinen yms. MEillä on paljon opittavaa. T. Minä joka olen päättänyt ottaa asioista selvää enkä enää usko Mutu-oppeihin.

Vierailija
22/26 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps 37:29 sanoo todella kuten kirjoitit, että vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä aina.

Minulle tuossa ei kyllä ole mitään outoa. Toki jos raamattua lukee ihan suoraan ja ottaa jokaisen vertauksen niin, että sillä tarkoitetaan juuri sitä mitä sanotaan. Että sinapinsiemenestä puhuttaessa tarkoitetaan sinapinsiementä....

Tuon yksittäisen jakeen sijasta luepa koko psalmi 37. Ymmärrät ehkä paremmin sen, mitä siinä tarkoitetaan. Psalmissa puhutaan siitä, miten lopulta Jumalaa rakastavat voittavat ja jumalattomat häviävät. Ei kaikella tarkoiteta vain niitä _sanoja_ joita käytetään.

Tätä juuri siis tarkoitin, että ei voi ottaa yhtä lausetta sieltä ja toista täältä ja koittaa saada ne näyttämään ristiriitaisilta. Ei raamattua voi sillä tavalla lukea. Raamattu on kokonaisuus, josta ei sanaakaan voi jättää pois.

Vierailija:

Täällä joku mainostaa olevansa uskovainen, mutta kun joku kysyy jotain asiaa Raamatun näkökannalta ei olekaa aikaa ja käsketään itse katsoa?? Olen lukenut Raamattua paljon parasta aikaa on menossa taas yksi kierros. En löytänyt äkkiseltään kohtaa mutta tiedän että on paikka missä sanotaan: Vanhurskaat perivät MAAN ja elävät siinä ikuisesti. Eikös tuo ole aika ristiriitaista taivaóppien seassa? Ja helvettioppi?? Siitäkään ei ole mainintaa raamatussa.

Ärsyttää tämä että korotetaan itsensä: olen USKOVAINEN, mutta ei ole aikaa vastata kysymyksiin. Eikös Jeesus antanut ihan erilaisen mallin? Hänellä oli aina aikaa opettaa, vaikka oli väsynyt, näläinen yms. MEillä on paljon opittavaa. T. Minä joka olen päättänyt ottaa asioista selvää enkä enää usko Mutu-oppeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mark. 6:16: Joka ei usko tuomitaan kadotukseen.

Matt. 7:13: Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

Matt. 10:28: Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Matt. 5:22: Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: ' Senkin hölmö' , on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: ' Sinä hullu' , on ansainnut helvetin tulen.

2. Tess. 1:9:Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta,

Riittääkö?

Vierailija
24/26 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se kerrotaan.

Vierailija
25/26 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadotushan ei ole sama asia kuin helvetti. Raamatussa kyllä puhutaan toisesta kuolemasta, kuolemasta josta ei ole ylösnousemustoivoa. Mutta helvetistä sellaisena jonne pahat ihmiset pannaan kärsimään ei puhuta. Kyllä täällä maan päällä on helvettiä kerrakseen jo. Ja eikös kuolema ole jo tarpeeksi kova rangaistus??????

Vierailija
26/26 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on näyttää petolinnun perseeltä, ihan vaan " kunnioittaakseen" vainajan muistoa. Mun mielestä vainajan kunnioitukseen kuuluu sekin, että näyttää siistiltä.

Ja jotenkin en ymmärrä miksi ei voisi näyttää normaalilta, miksi alkaa muuttamaan omaa tyyliään. Jos vainaja on sen eläessään hyväksynyt, en näe mitään pahaa siinä hautajaisissakaan. Ei nyt mitään hirmusia sotamaalauksia, mutta siis normaalin, siistin näköinen olemus ok.

Kyllä mä ainakin meikkaan (kevyesti) hautajaisiin, ja laitan mä sinne mekonkin... Mitä en yleensä ihan hirvein usein tee.