Lue keskustelun säännöt.
Nyt ihan oikeasti tarvitsen apua vauvan rytmin muuttamiseen?!olen ihan loppu yrittämisestä!
07.12.2005 |
Minulla on isompia jotka heräävät 7-8 aikaan, mutta tämä vauveli 4.5kk herää klo.11-12. Kaikkea on yritetty, mutta menee nukkumaan vasta 24-02! ja syö öisin nykyään suht usein. Kiinteätkö pitää aloittaa vai mikä neuvoksi? Vellikään ei auta. Olen itse todella väsynyt. ONko se niin, että näin se vain nyt on ja ajallaan se muuttuu vai onko jotain keinoja?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä oli ihan samanlaista tuon ikäisen kanssa. Kunnes 4,5 kk iässä aloitettiin iltapuuro ja yöt paranivat (kiinteitä oli maisteltu 3,5 kk iästä asti). Nukkumaanmeno siirtyi itsekseen klo 21 puolen vuoden iässä, kun yösyötöt jäivät.
Meillä ainakin yöt olivat ihan hirveitä 3 kk - 4,5 kk iässä (kunnes siis aloitettiin se iltapuuro). Isokokoisella lapsella oli yksinkertaisesti koko ajan nälkä ja heräili 15 min - 1 h välein (oli ilmeisesti liian väsynyt syödäkseen kunnolla ja liian nälkäinen nukkuakseen kunnolla). Joku ihmetteli miten kiinteiden aloitus muka parantaa öitä. Kyllä se todellakin parantaa, jos kyse on siitä, että lapsi on nälkäinen.
Jos seuraavan lapsen kanssa on samanlaista, aloitan kyllä kiinteät aikaisemmin.