Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ihan oikeasti tarvitsen apua vauvan rytmin muuttamiseen?!olen ihan loppu yrittämisestä!

Vierailija
07.12.2005 |

Minulla on isompia jotka heräävät 7-8 aikaan, mutta tämä vauveli 4.5kk herää klo.11-12. Kaikkea on yritetty, mutta menee nukkumaan vasta 24-02! ja syö öisin nykyään suht usein. Kiinteätkö pitää aloittaa vai mikä neuvoksi? Vellikään ei auta. Olen itse todella väsynyt. ONko se niin, että näin se vain nyt on ja ajallaan se muuttuu vai onko jotain keinoja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tuon ikäistä voi kyllä varovasti herätellä aamuisin.

Vierailija
2/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aloitat vauvan rytmin hakemisen sillä että herätät hänet aamulla samaan aikaan kuin muutkin lapset heräävät. aloita kiinteät, niillä saa sitä rytmiä päivään mukavasti. ja yritä saada vauva nukkumaan päivällä kahdet pidemmät päiväunet esim. aamupäivällä ja iltapäivällä ja sitten alkuillasta vielä yhdet lyhyet tirsat pari tuntia ennen yöunia.

meillä on nyt 6-kuinen vauva ja hänellä yöt paranivat kun aloitettiin kiinteät ja sitä myöten alkoi nukkumaan myös pidempiä päiväunia. aikaisemmin kun päikkäritkin oli max 45min niin ilmeisesti ei ollut tottunut nukkumaan pidempiä pätkiä kerrallaan vaan heräili yölläkin tunnin välein. mutta nyt kun nukkuu päiväunia 1,5h-2,5h kahdesti päivässä niin yölläkin heräilee harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samoilla linjoilla rytmin muuttamisesta.

Lisäksi aloittaisin kiinteät. Ainakaan itse en jaksaisi kokoajan imettää, varsinkaan jos on vielä muitakin lapsia jotka tarvii äitiään.

Nykyään monet tuntuvat sitkeesti vaan imettävän tosiaan tunninkin välein, kun kerta täysimetystä suositellaan 6kk asti. Mun mielestä kuitenkin se että vauva haluaa syödä 1-1,5h välein on selkeä merkki siitä, ettei pelkkä maito enää riitä vaan kannattaa aloittaa kiinteät.

Mä ainakin tulisin hulluksi jos mun vauva kukkuisi kaikki yöt ja vielä haluaisi ruokaa tunnin välein.

Rohkeesti vaan herättelemään vauvaa huomeaamuna ja harkitse tosiaan lisäruuan antoa. Relaa vähän, eläkä yritä olla täydellinen äiti joka jaksaa kaiken. Tsemppiä, kyllä se siitä!!!

Vierailija
4/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta löytyy peruna-porkkanapuurojauhetta, sitä voi ainakin antaa. ja maissijauhoista voi keittää itse puuroa, sekin sopii alle 6-kuiselle. itse olen antanut 5-kuiselle myös riisipuuroa.

Vierailija
5/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota näistä nyt selvää sitten.T.toinen asian kanssa pähkäilevä

Vierailija
6/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun heräilee syömään niin lykkään ulkovaatteet päälle ja vaunuihin aamupäiväksi jatkamaan unia.

Vierailija
7/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko väärässä? Vauva tisittelee siis todella usein sekä päivällä, että yöllä. klo 03 eteen päin syö tunnin välein-ja tätä jatkunut nyt jo monta yöt. Yritin maissivelliä, joskaan ei apua. Isommilla oli tällaiset rytmit, mutta ei haitannut menoa kun sai itsekin levättyä. Nyt kun ei saa. ap

Vierailija
8/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi alkaa muokata, vaikka vartin kerrallaan.

Vierailija
9/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna nostat vauvan ylös samaan aikaan kun muut lapset herää ja sitten pidät vauvaa hereillä tunnin-pari. Sitten laitat aamupäivänokosille masu täynnä. Sitten taas ruokaa, hereillä oloa ja seurustelua, jossain välissä toiset päikkärit ja varmaan vielä kolmannetkin.

Illalla tiukat rutiinit, iltapesu, yöpyjama, masu täyteen ja nukkumaan.

Kuulostaa toki helpolta, muttei tietenkään ole! Mutta minusta tuon ikäiselle pitää jo osoittaa, että yöllä nukutaan ja aamu alkaa aamulla. Jos ei itse herää, niin herätetään ja yritetään rytmitää uudelleen. Ensiksi tietenkin mietit, paljonko vauva ylipäätään nukkuu vuorokaudessa ja teet tavallaan käsikirjan päikkäreistä ja niiden pituuksista. Moneltako vauva nyt nukkuu viimeiset päikkärit, ts. kauako on ennen niitä hereillä? Onko väli liian lyhyt/liian pitkä? Moni vauva kaipaa pienet tirsat alkuillasta, ilman niitä on liian väsynyt saadakseen unen päästä kiinni yöunille.

Vierailija
10/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin vaan tuota rytmiä, että siihen ne kiinteät tuskin auttaa... Mitäs jos alkaisit varovasti herätellä pikkuista ensin vaikka 10.30, sitten 10.00 jne?

Vierailija
11/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi kuulostaa siltä että nukkuu liikaa päikkäreitä, varsinkin kun et niistä mainitse mitään...

Jos nukkuu yössä ton 10-12 tuntia niin päikkärit syytä jättää puolen tunnin mittaisiksi ja vain kerran päivädssä.

Vierailija
12/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita rohkeasti kiinteiden antaminen. Herättele vauva aikaisemmin vaikkakin se tuntuu pahalta ja hän on ehkä kärttyinen sen takia kun ei ole saanut nukuttua. Muutaman päivän kun jaksat kuunnella sitä kitinää niin hän alkaa pääsemään oikeampaan rytmiin.

Hän nukkuu erittäin hyvät yöunet siitä ei ole kiinni, ajoitus vain mättää mutta ainut joka sen voi muuttaa on sinä. Vauvasi ei sitä ymmärrä :)

Nimim. kokemusta on....

Vierailija
13/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai se tuohon yösyömiseen auta? Kun melkein tunnin välein tosiaan syö, ja annan ennen nukkumaan menoa velliä ja tissiä molempia niin että varmana on täynnä. ap

Vierailija
14/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä 12 on liian vähän 4-kuiselle vauvalle! Meidän reilu 3v nukkuu enemmän.

Vierailija
15/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo vitsi, olihan? Edes 2v. lapseni ei pärjäisi puolen tunnin päikkäreillä... Joten ap, unohda nyt tämä " neuvo" ainakin heti alkuunsa.

Vierailija:

Musta toi kuulostaa siltä että nukkuu liikaa päikkäreitä, varsinkin kun et niistä mainitse mitään...

Jos nukkuu yössä ton 10-12 tuntia niin päikkärit syytä jättää puolen tunnin mittaisiksi ja vain kerran päivädssä.

Vierailija
16/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelikuinen nukkuu vuorokaudesta n.12-13 tuntia, joten kyllä pelkkä yöuni on liian pitkä itsessään tuona määränä vauvalle, näkeehän sen jo tän vauvan käytöksestä, kun ei halua nukkua niin paljon. Ennemmin pois päiväunista se yöunen määrä, eikä toisinpäin. Herranjestas, eihän nelikuinen ole enää mikään vastasyntynyt joka nukkuu kellon ympäri!!

Vierailija
17/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tainnut käsittää mistä ap:n kirjoituksessa oli kyse. Vauva siis nukkuu komeat yöunet, ajoitus on vain väärä! Ap varmaan toivoisi vauvan nukahtavan aikaisemmin illalla ja heräävän aikaisemmin kuten muut lapset. Ei kukaan kai uniMÄÄRÄSTÄ valittanut.

Vierailija
18/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan 2v. nukkuu 12 tuntia vuorokaudessa, joten vähän ihmettelen teidän vähäunisuutta.

Kyllä 4kk ikäinen nukkuu yleensä vielä kolmet päikkärit. Meillä nukuttiin tuohon aikaan klo 9-10.30, 12.30-15 ja 17-18. Noin suurin piirtein. Illalla klo 20 maissa yöunille ja aamuherätys klo 7.

Vierailija:

Meillä nelikuinen nukkuu vuorokaudesta n.12-13 tuntia, joten kyllä pelkkä yöuni on liian pitkä itsessään tuona määränä vauvalle, näkeehän sen jo tän vauvan käytöksestä, kun ei halua nukkua niin paljon. Ennemmin pois päiväunista se yöunen määrä, eikä toisinpäin. Herranjestas, eihän nelikuinen ole enää mikään vastasyntynyt joka nukkuu kellon ympäri!!

Vierailija
19/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, niinpä niin, tarkoitinkin sitä, että jättää päikkäreitä vähemmälle niin vauva nukkuu kyllä jo alkuillasta aikaisemmin eli kuten kysyi ap, miten siirtää rytmiä, juuri tällä tavoin.

ja 16, meillä kaikki lapset olleet ns.vähäunisia, päikkärit jättäneet omatahtoisesti jo 9kk iässä, ja siirtyneet nukkumaan n.10-12 tunnin yöunia kerrallaan. Itsekin olin vähän nukkuva vauvana:)

Vierailija
20/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, joopa joo.

T.kolme lasta kasvattanut ja lastenhoitajana työskennellyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän