Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko havainneet mööpeleitä koskevan kokoharhan huonekaluliikkeissä?

Vierailija
27.01.2013 |

Kyllä Askossa ja KodinAnttilassakin on paljon kivaa ja mitä noita on muita, Jyske ja mitä vielä? Onhan sitä sitten nuo Iskut ja Vepsäläiset ja Maskut ja mitä kaikkea. Kannattaa vaeltaa - saa liikuntaa ja voi olla ihan kivaa. Uusi maailmako sulle? Jossain Klassikossa tai mikä sen nimi on olis nyt kuulema jotkut 60 % alet? Miksiköhän? Ja missä semmoinen sijaitsee? Niin ja sitten on vielä kierrätyskeskukset ja kirpparit tyyliä Fida, jos ei ole just mitään fyrkendaalia millä ostaa yhtään mitään.

Mutta ainahan voi kiertää katsomassa ja unelmoida - ei kukaan tule hätyyttelemään yhtikäs minnekään ja toi huonekaluliikkeiden maailma asiakkaan kannalta on kyllä aika tasa-arvoinen. Ei kukaan tule kysymään, että meinaatkos todellakin ostaa vaikka nämä luksusmööpelitkin, jotka mahtuu vain johonkin suurempaan linnaan?

Mutta oletteko huomanneet, että monessa huonekalukaupassa onkin aivan liian suuret mööpelit monen pikkuiseen kämppään? Siellä liikkeessä ne näyttävät ehkä "ihan pieniltä", mutta tämä on kamala harha ja eivät sitten sovikaan nykypäivänä rakennettuun kämppään. Tämä onkin aika hankala juttu. Voi olla, että Ikean mööpelit sopivatkin paremmin pieniin tiloihin kuin joidenkin muiden - kellään jotain käsitystä tästä? Mitäs tälle vois ja pitäisi tehdä?

Minkälaisia ostomokia olet itse tehnyt liittyen huonekalujen koon sopivuuden siihen kämppään, jonne olet ne ostanut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö sanoi, että katsopas samanlainen pöytä kuin meillä mutta pienempi. Sanoin, että kyllä se on sama pöytä, mutta se vaan näyttää pienemmältä täällä isossa ympäristössä.

Kyseessä oli valkoinen Norden-ruokapöytä, jonka saa tarvittaessa 2,8m pituiseksi. (ja meillä on tarpeeksi tilaa sille)

Vierailija
2/6 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ekaa kappaletta aloituksesta aivan turhia, eivät liittyneet asiaan mitenkään. Kaikki olennainen oli itse asiassa jo otsikossa.

Olen huomannut harhan ja maksanut kalliin hinnan siitä. Pöytä jonka ostin Jyskistä oli liian iso. Asuntomyynneissä olen huomannyt, että jengi ostaa lähtökohtaisesti liian syviä lipastoja, jotka vievät kaiken liikkumatilan makuuhuoneissa ja eteiskäytävillä.

Useimmat ruokapöydät ovat järjestäen liian korkeita, vaikka muuten olisivat sopivat kokoisia. Sahautin viimeisimmästä 3 cm jaloista pois ja oli jännä huomata, että pienessä kaksion keittiössä jo pelkkä pöydän madaltuminen sai sen näyttämään muutenkin pienemmältä ja mittasuhteiltaan sopivammalta.

Kannattaa olla tarkkana. Fiksu mittailee kotona paikkoja, esim. pitkä räsymatto josta voi taitella erikokoisia "paloja" on tosi hyvä apu hahmottamaan kuinka paljon kalu vie tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ostanut huonekalut mittanauhan kanssa. Mittaan ensin kotona tilan johon se tulisi. Yleensä teen koneella pohjapiirrustuksen, johon mallailen millaiset mitat huonekalulla voivat olla tai sitten teippaan lattiaan suunnillun huonekalun maksimimitat ja katson, tuntuuko se sopivalta, pääseekö sen ympäri hyvin jne, tai jos en teippaa, vähintään hahmotan huonetta katsellen ja mittanauhan kanssa huonekalun viemää tilaa. Toisinaan teen molemmat.

Sitten otan mitat ja etsin mittoihin sopivan huonekalun. Ei ole edes tullut mieleen, että isompia huonekaluja voisi ostaa jollain muulla tavalla.

Vierailija
4/6 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman, että mittaan sen paikan mihin huonekalu tulee ja sitten myös sen huonekalun ennen ostamista.

Vierailija
5/6 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ekaa kappaletta aloituksesta aivan turhia, eivät liittyneet asiaan mitenkään. Kaikki olennainen oli itse asiassa jo otsikossa.

T: Asiasta huvittunut, ei ap...

Vierailija
6/6 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Asiasta huvittunut, ei ap...

Melkein jäi koko tekstin lukeminen jäädä, kun ap jaaritteli ihan niitä näitä. Enkä huvittunut.

t. en ap enkä tiivistystä pyytänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan