Lasten isä osatanut mm 13-v pojalle K18 pelin
mitä en hyväksy alkuunkaan. Nyt kauhea riita kotona, kun poika pitää mua ihan idioottina kun en anna pelata sillä.
Jos sulla tällainen tilanne, mitä tekisit?
Kommentit (65)
Turhaan kiellät lapsiasi pelaamasta. Minustakin tuli aivan kelvollinen nuorimies vaikka aloitin sota- ja räiskintäpelien pelaamisen jo 10 vuotiaana. Olen pelannut koko teini-ikäni (ja suurin osa kavereistanikin on) todella raakoja pelejä laidasta laitaan eikä sillä ole ollut vaikutusta elämääni ollenkaan. Siedän ehkä vain väkivaltaisia pelejä ja elokuvia paremmin.
Itse en ikinä kieltäisi lapsiani pelaamasta jos he siitä tykkäävät. Kyllä ne pienemmät lapsetkin tietää mikä on peliä ja mikä todellisuutta, elleivät ole jo valmiiksi päästänsä sekaisin.
Pienenä katoin kun isä näitä pelasi ja jo ekalla luokalla aloin ite pelaamaan ja on ollut himputin hauskaa. Ikärajat ovat vain suosituksia, tutkikaa tarkemmin. Ei ole vaikuttanut koulun käyntiin 8 ja 9 kokeista ja jos joku huumeita tarjoaisi niin kieltäytyisin koska pelit riittävät viihteekseni. :-)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2013 klo 23:32"]:(
[/quote]
sehän on ihan kiva peli. Ei se tenavaas pilaa.
Ikärajat EIVÄT ole vain suosituksia. On laitonta ostaa K18-pelejä lapsille ja liikkeistä niitä ei lapsille edes myydä. Ja hyvä niin. Ikärajoille on hyvät perustelut jotka tulevat tuoreesta tutkimuksesta kehityksen ja psykologian alalta. Ihanko oikeasti kuvittelette tuntevanne lapsen psyyken paremmin kuin asiantuntijat? Ikärajojen perusteita myös kehitetään koko ajan tiedon lisääntyessä, joten niihin voi kyllä luottaa ihan täysin.
Ja kaikki lapset ei todellakaan pelaa ylempien ikärajojen pelejä tai katso vastaavia ohjelmia. Se on ihan hölynpölyä ja lasten tapa vedota vanhempiinsa. Se ei myöskään ole kiusaamisen syy.