Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikertalainen kuntosalilla! Miltä kuulostaa/neuvoja?

Vierailija
26.01.2013 |

Tavoitteenani on kasvattaa lihasta ja olen muuten ihan ok kunnossa. Siis hoikka ja suht hyvässä kunnossakin kun olen paljon käynyt jumpassa ennestään ja harrastan hyötyliikuntaa arjessa.

Nyt olen sitten ottanut salijäsenyyden ja mulle tehtiin ohjelma, jota en ole vielä saanut puhtaaksikirjoitettuna itselleni. Kaksi kertaa viikossa (max. 4 krt/vko) on tarkoitus ainakin ehtiä salilla vähintään käymään ja eri jumpissa sitten myös silloin tällöin (esim. 1-2 krt/vko). Tänään sitten muistin varassa yritin salilla ohjelmaa tehdä..

Kuulostaako ok:lta? Ja millaiset painot ovat noin esimerkiksi verrattuna teihin jo pidempään salilla käyneisiin?

Aikaa meni tunti:

-Lämmittely 10 min crosstrainerilla ja pyörällä yht.

- Jalkaprässissä semmonen istuva malli ja siinä oli 52 kg x8 ja kolme sarjaa.

- Selät, vatsat, jalat, rinta.. Rintaan sain vain n. 11 kg painoa. onko se kauheen vähän?

- Entäs kun tein vapailla käsipainoilla hauiskääntöjä 6kg painoilla 3x10?

Lopuksi venyttelyt n. 10 min.

Mille kuulostaa siis mainitut painot? Jotain vinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä neuvoja

Vierailija
2/7 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi tietenkään verrata omia painojasi meihin pidempään salilla treenanneisiin, jo senkin takia että sinulle esim liikeradat ovat uusia eikä hermotus ole vielä tottunut salitreeniin. Aloittele ihan rauhassa sinulle suunnitelluilla painoilla ja opettele tekniikat ja liikeradat oikein, älä siis vertaile itseäsi muihin. Tsemppiä treeneihin, äkkiä nr painot sitten alkaa kasvaa. Jokainen on alottanut joskus. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut olisko nyt mitään antaa tuohon painomäärään? haluaisin tietää onko ne ihan olemattomat vaikkei vertailla saiskaan.. Ymmärrän pointin, mutta silti kiinnostaa!

ap

Vierailija
4/7 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosen painoja;

prässi 127kg, takakyykky 83kg, hack-kyykky 76kg, rinta penkissä 38kg ja käsipainoilla 12,5kg, haukkarit käsipainoilla 9kg, tangolla 28kg ja taljassa 40kg. Nämä siis tämänhetkisiä painoja mutta noususuunnassa.

Mutta minäkin olen aloittanut aikanaan pienillä painoilla.

- kolmonen

Vierailija
5/7 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kauheen lihaksikas? Mille näytät? :D Kuulostaa toi jalkaprässi esim. ihan kauheen suurelta!! :O

ap

Vierailija
6/7 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmonen tekee sarjoja siis aina 4-5, toistoja 8-12. Palauttelutauko pääliikkeillä 1min ja eristävillä liikkeillä 30s.

- kolmonen

Vierailija
7/7 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mikään pattihirmu ole, olen luonnostani hyvin hoikka ja pitkäraajainen joten näytän kyllä treenatulta ja urheilulliselta mutten mitenkään älyttömän isolta.

Jalat vahvistuu nopeasti eli ei nuuo minun treenipainot mitenkään hirveän isoja ole.

- kolmonen :)

Ootko kauheen lihaksikas? Mille näytät? :D Kuulostaa toi jalkaprässi esim. ihan kauheen suurelta!! :O ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi