Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri! Minkä verran syöt itse D-vitamiinia

Vierailija
26.01.2013 |

ja suosittelisitko noita suuria annoksia, mitä monet käyttävät (50-100ug/vrk). Otan 7,5ug/vrk ympäri vuoden, mutta mietin, kannattaisiko alkaa syödä isompaa annosta vai voiko siitä olla peräti jotain haittaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 60-vuotiaille jotka eivät ole raskaana tai imetä. En osaa tuohon isompien annosten käyttämiseen kommentoida, kun ei liity erikoisalaani.

Vierailija
2/6 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 50 mikrogr. päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi huono ottamaan lisäravinteita, etenkin kalkki pitäisi muistaa joka päivä, mutta enpä vaan ole siitä saanut rutiinia. Sama d-vitamiinin kanssa. Yleensä kun muistan, nappaan muutaman 20ug d-vitamiinin, ehkä kerran viikossa. Jos muistaisin niin ottaisin joka päivä tuon 20ug.

Vierailija
4/6 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vakuuttunut noiden mega-annosten hyödyistä tai haitattomuudesta, toisaalta viralliset suositukset näen liian konservatiivisina. Olen myös raskaana, joten pitää vähän varoa lähtemästä kaikkeen hömpötykseen mukaan... Siinä on nimittäin tutkimuksissakin havaittu eroa immunologisiin vasteisiin saako D:n iholta vai suolistosta, eli varma ei voi isojen korvausannosten turvallisuudesta siihen vedoten että päiväntasaajalla ihosta saa jo sellaisia annoksia.

Vierailija
5/6 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon auringossa ja täytän kesällä varastot, mutat popsin kyllä talvisin (ain akun muistan...) isoja määriä. Välillä on taas viikkojen taukoja :/

Vierailija
6/6 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon auringossa ja täytän kesällä varastot, mutat popsin kyllä talvisin (ain akun muistan...) isoja määriä. Välillä on taas viikkojen taukoja :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan