Olen 168 cm pitkä ja miltei poikkeuksetta suurin osa vastaantulevista naisista on...
...minua lyhyempiä. Käytän lättäpohjaisia kenkiä. Itse en koe olevani mitenkään kovin pitkä, mutta aina jaksaa hämmästyttää se, kuinka olen suurinta osaa naisista pidempi kaupungilla kulkiessani. Sitten tulee vastaan näitä minua reilusti pidempiä naisia, mutta niitä ei tule tasaisena virtana, vaan harvakseltaan.
Kommentit (32)
Olen 32v nainen jyväskylästä. Omassa ikäluokassani ja ystäväpiirissäni olen täysin keskimittainen (olen 170cm). Minulla on ystäviä jotka ovat minua lyhyempiä ja toisaalta myös pidempiä - mutta suurin osa on tätä samaa pituutta +/- pari senttiä. Ja näitä senttejä ei kyllä normi-ihminen huomaa, kun kengät ja kampaukset ym. muuttuu niin kuka on pisin milloinkin.
Olen samanpituinen. Ihmettelin joskus, kun lyhemmät ihmiset alkoivat kommentoida, että olisin pitkä. Siis pitkä! Olihan se vähän hassua kuunneltavaa, kun suomalaisten naisten keskipituus on vain 167,5 cm, mutta kai asiat riippuvat siitä, minkä pituinen ihminen niitä katsoo.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 08:07"]
Olen samanpituinen. Ihmettelin joskus, kun lyhemmät ihmiset alkoivat kommentoida, että olisin pitkä. Siis pitkä! Olihan se vähän hassua kuunneltavaa, kun suomalaisten naisten keskipituus on vain 167,5 cm, mutta kai asiat riippuvat siitä, minkä pituinen ihminen niitä katsoo.
[/quote]
Ei tuo ole suomalaisten naisten keskipituus. Paitsi jos vanhat naiset eivät mielestäsi ole naisia. Minäkin yllätyin, kun huomasin suomalaisten miesten keskipituuden olevan yli 190 cm, sillä rekisteröin suomalaisiksi miehiksi vain yli 189 cm pitkät miehet.
Saman pituinen nainen täällä. En tunne itseäni yhtään pitkäksi. Lapsena tunsin, koska olin tämän pituinen jo 12-vuotiaana, jolloin suurin osa pojistakin oli minua lyhyempiä.
Nyt tunnen olevani hyvinkin normaalin pituinen nainen.
Optinen harha, samanmittaiset "näyttävät" lyhyemmiltä
mä olen 178 cm enkä ole huomannut että muut olisi paljonkaan lyhyempiä. Sukulaiset ja ystävät on kaikki lähes samanpituisia tai pidempiä.
oho, ketjuni on täällä.
tarkennukseksi, olen helsingistä
t. ap
Hyvä ap, onkohan sinulle nyt yllätys, että riippumatta siitä, kuinka pituutesi KOET, olet keskimittaista suomalaista naista pidempi. Nuorten naisten keskipituus alkaa olla 167cm, mutta väestötasolla naisten keskimitta taitaa edelleen olla 164cm.
Häh, toihan on ihan normipituus suomalaisella naisella. Itse olen 175 ja en kyllä ole mitään moista huomannut... Tai ehkä en vaan kiinnitä asiaan mitään humiota, kun ei oo mulle mitenkään oleellista.
Minun ystäväpiirissäni pisimmät naiset ovat 168 cm, joten kyllä, olet pitkä.
Kaveripiirini lyhimmät ovat 156 cm ja suurin osa tuossa 160 cm:n tienoilla. Itse olen 158cm pitkä.
Ja aina ihmettelen, että miten tällä palstalla naisilla on vara valita miehistä pituuden perusteella, kun ei mulle ole tarjolla ollut juuri mua pidempiä.
Ei ole vara valita: he vain eivät halua luopua pitkän miehen fantasiastaan.
No eikös suomalaisten naisten keskipituus ole noin 165 cm? Olet siis selvästi keskimääräistä naista pidempi. Muistelen, että Espoossa joskus 80-luvulla syntyneiden naisten keskipituus oli jo korkeampi. Tietääkseni kuitenkin kaikki pohjoissuomalaiset ja ennen 80-lukua syntyneet voivat myös olla suomalaisia naisia ja saattavat liikkua ulkona ihmisten ilmoilla. En siis ihmettele, jos aloittaja näkee paljon itseään lyhyempiä naisia, kun suurin osa naisista todella on häntä lyhyempiä.