Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä n. 162-164-senttinen nainen, koetko olevasi lyhyt vai "keskipitkä"?

Vierailija
26.01.2013 |

Tyttäreni pituus jää todennäköisesti tuohon.

Itse olen reilusti yli 170-senttinen (kuten muutkin lähisukuni aikuiset naiset) ja minun näkökulmastani alle 165-senttiset ovat varsin lyhyitä.

Mutta kokeeko tällainen henkilö itse niin?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään kovasti olla tämän mittainen! Miehet pitävät söpönä ja itselläkin on kiva olla heitä selvästi pienempi. Muutama on kommentoinut, että on viehättävää kun en ole "pelkkää kättä ja jalkaa" ja että myös kengänkoko on naisellinen.

Etunsa on varmasti sekä pitkillä että meillä vähän snadimmilla. En näe asiassa ongelmaa?

Vierailija
22/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 162cm ja pitänyt itseäni aina lyhyenä, mutt en missään nimessä ole ikinä ajatellut että se olisi huono asia.

Rakasta korkokenkiä ja olenkin ennemmin pitänyt etuna sitä että olen korkkareillakin vielä keskipituinen.

Sitäpaitsi minusta on ihanan seksikästä ja naisellista olla huomattavasti pienikokoisempi kuin mieheni :)

Joku reilusti alle 160cm pidän niin lyhyenä että se saattaisi häiritä. Taas yli 170cm on "hongankolistajia", en tahtoisi edes olla niin pitkä. :) Ja sitäpaitsi on enemmän valinnan varaa miesrintamalla, kun ei tartte välttämättä ettiä mitään 190cm miestä että voi käyttää korkkareita. ;) Itsellä on ollut miehiä 170cm-198cm koko haarukasta ja koskaan ei se pituus ole ollut ongelmana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen mielestäni lyhyehkö/normaalipituinen. En kuitenkaan varsinaisesti lyhyt. Pieni kyllä muuten kun olen hoikka/normaalivartaloinen. Minulla on kuitenkin ystäviä monessa eri koossa, minua lyhyempiäkin ja sitten huomattavasti pidempiä. Miesmarkkinoilla on ollut aina hyvin vientiä. Työelämässä olen edennyt ihan normaalisti, ei ole jäänyt asiat lyhyyden vuoksi toteutumatta.

Kyllä, olen tyytyväinen pituuteeni. Mieluummin sirorakenteinen ja lyhyt kuin pitkä ja "romuluinen".

Omien tyttärieni pituusennusteet ovat siinä 164cm tuntumassa eli heistäkin on kasvamassa keskimittaista lyhyempiä aikuisia.

Vierailija
24/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sopusuhtainen vartalo ja kenkä 39 ;)

Vierailija
25/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lyhyeen sukuun syntynyt 163-senttinen pitäisi itseään keskimittaisena?

163 cm on suomalaisten naisten keskipituus.

Vierailija
26/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänyt itseäni lyhyenä mutta nähtävästi siis muiden mielestä olen.

Vierailija
27/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi ehkä tarvitsee tuolin ylettyäkseen ylähyllyille, mutta elämässä on isompiakin ongelmia. Jokainen meistä joutuu hyväksymään ulkonäkönsä puutteet ja vaikka media muuta väittää, niin hyvä ulkonäkö ei loppujen lopuksi ole se mikä tekee elämästä onnellisen.

Vierailija
28/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen pituuteeni 1,63 cm. Voin pitää korkkareita, enkä ole hujoppi. Paljon lyhyempiäkin löytyy. Pääasia, että itse on tyytyväinen.

Vierailija
29/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että nuoremmat ovat pidempiä, mutta oman ikäisissäni olen ihan normipituutta. Elämä on helppoa ja pituus ei ole vaikuttanut yhtään mihinkään.

Oma murrosikäinen tyttöni juuri eilen totesi ettei halua kasvaa pitkäksi. Ei eritellyt syytä, mutta luulen että hän tulisi olemaan tosi tyytyväinen vähän yli 160cm pituudesta.

Lisäksi mietin mitä väliä sillä on minkä mittainen ihmisestä tulee?

Vierailija
30/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

166,5 cm ja koen olevani pitkä. Mielummin olisin 5 senttiä lyhyempi.

Vierailija
31/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus on yksi ominaisuus ihan kuin silmien väri tai nenän koko. Nuoren pitää oppia hyväksymään oma itsensä. Jos hän suree, niin anna surra, mutta tuo hänelle myös positiivista näkökulmaa asiaan. Miettikää vaikka yhdessä mihin 5-10cm pidempi tai lyhyempi pituus vaikuttaa. Ehkä tyttäresi huomaa ettei sillä ole vaikutusta muualla kuin ehkä mallimarkkinoilla.

Vierailija
32/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni seurassa tunnen olevani pitkä, mieheni seurassa lyhyt jne.

Vierailija
33/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

164cm

En erotu mihinkään suuntaan.

Vierailija
34/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en koe erottuvani joukosta mihinkään, enkä pituuteni haittaavan elämääni millään tavalla. Juhlissa olen opetellut käyttämään korkeita korkoja, joten pitkätkin mekot näyttävät päälläni ihan hyvältä.

Siskoni taas on minua vielä 10 senttiä lyhyempi, enkä voi muuta kuin naureskella huvittuneesti kun ajattelen hänen pituuttaan.

Vierailija
35/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

166,5 cm ja koen olevani pitkä. Mielummin olisin 5 senttiä lyhyempi.

Sä olet lyhyempi kuin naiset keskimäärin (167,5cm). Mä olen 168cm ja juuri keskimittainen. Korkeilla koroilla kivasti naisellisen pitkä. Eilen 192cm mies sanoi mua pieneksi, kum riisuin korkkarit ;)

Vierailija
36/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 160 cm. En tunne olevani lyhyt, sillä näen jatkuvasti ympärilläni itseni mittaisia ja lyhyempiäkin naisia. Enkä välttämättä tunne olevani lyhyempi kuin joku keskimittainen (siis noin 165 cm pitkä nainen), sillä viiden sentin pituuseroa voi olla vaikea edes huomata, jos miettii esimerkiksi ryhdin ja kenkien vaikutusta.

Vierailija
37/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni aivan sopiva

Vierailija
38/56 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisen kokoinen nainen minä olen, kun tuolla kulkee niin paljon on pidempiä mutta niin on lyhyempiäkin...

Vierailija
39/56 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 160 cm pitkä ja sellaseksi jään ei haittaa vaikka useammat ovat pitempiä

Vierailija
40/56 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyeksi koen itseni :) Harvoin törmää itseä lyhyempiin enää.

t. 162cm.