Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan mieheni tajuamaan, että olen tosissani?

Vierailija
07.12.2005 |

Miehellä meni taas överiksi eilen ja tämä oli ties kuinka mones kerta. Olen ollut aina tosi vihainen ja asiasta on puhuttu suurin kirjaimin. Mies joka kerta katuu ja lupaa yrittää ettei tuo toistuisi kunnes taas... Näihin kertoihin liittyy oksentelua pitkin ja poikin, lattialle kusemista yms. eli mikään pieni kännäily ei mielestäni ole kyseessä.

Mies on muuten kunnollinen, mutta viinan kanssa menee toistuvasti överiksi, en haluaisi siksi erota, mutta en myös halua jatkaa tätäkään, että annan anteeksi ja kaikki on hyvin, kunnes taas tulee seuraava kerta. Miten siis saan mieheni ymmärtämään, että olen tosissani? Mietin, että seuraavalla kerralla ottaisin lapset ja lähtisin vaikka hotelliin. Turvakotiin ei kai pääse, kun ei meidän tapaukseen liity väkivalta. Jos jollain on oikeasti kokemusta vastaavasta, niin kertokaa mikä auttoi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

krapula ja pelko opeta edes jotakin.

Vierailija
2/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin, että seuraavan kerran voi mennä kuseksimaan äitinsä luokse. Eipä ole toistunut! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko miehesi väkeviä vai mietoja juomia, esim. olutta? Voisiko vaihtaa juomatapojaan? Joka toinen nautittu juoma voisi olla holiton (tällä ohjeella läheiseni ei päihdy niin voimakkasti).

Vierailija
4/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kunnioittaa toivettasi?

Vierailija
5/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta. Juopolle tärkein on viina.

t. juopon lapsi.

Vierailija
6/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko siihen, että ihmisen juomistapoja voi muuttaa. viina on sellainen, että se vie mukanaan viimeistään siinä nousuvaiheessa jos on viedäkseen niillä, jotka sitä vetää enemmän kuin tarpeeksi. ei sitä pysty enää rajoittamaan, jos ylittää nosteen rajan.

Vierailija
7/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 vuotta sitten, että mies huusi kaikenlaista kamalaa, ja kusi pyykkikoriin (nyt jopa naurattaa, silloin ei). Myös lattialla kuseksi, ja silmä mustana oli. Silloin päätin, että nyt saa riittää, mutta tässähän oon vielä. Alkoholin käyttö menee niin harvoin noin överiksi, etä oon taas ehtinyt unohtaa ennen seuraavaa kertaa! Perjantaisin ja lauantaisin mies juo, ei aina känniinkään (herää aamulla ennen mua jopa). Sitten tunnen itseni nipottajaksi, kun pyydän, että olisipa yhden viikonlopun kokonaan selvinpäin.. Eroa harkitsen, en kestä sitä, kun joka viikonloppu ajattelen miehestämi, että onpas yököttävä, kun juo..

Vierailija
8/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vielä sietää sen kerran vuodessa, mutten näin usein. Lapsilleni en halua tuollaista miehenmallia.

Aion lähteä lasten kanssa pois kotoa ensi yöksi. Toivottavasti se heräättää miehen. En jätä mitään viestiä, enkä vastaa kännykään.

Vierailija
9/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä se sitten lopulta. Olin tietysti tosissani, ja se näkyi.

t. juopon lapsi ja juopon vaimo.

Vierailija
10/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuukäyttäjä itse, mutta jos juon lasin kaksi punaviiniä, niin ei kuulemma varaa sanoa mitään.. Ja siis miehellä oli silmä mustana, ei minulla, niin kuin viestistä sai ilmi.

Vierailija
11/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin annat hänen juoda ja rellestää kotona, hän sen tekee. Ehdoksi juuri tuo edellä mainittu että kotona ollaan selvin päin ja juodaan muualla. Rakkaushan ei tunnetusti paranna alkoholismia... Eli ei auta se että annat anteeksi ja siivoat jäljet, pidät vaan kulissia pystyssä ja omalla tavallasi " annat" hänen juoda. Lähde pois, jos sekään ei auta niin aika selvä viesti. Juoppoon ei kannata elämäänsä tuhlata, elämiä on vain yksi ja jokaisen täytyy saada elää sellaista elämää että on onnellinen. Juopot ja heidän kusiensa siivoaminen ei varmaankaan tee ketään onnelliseksi.. Saati lapsia, lapset usein kärsivät kun äiti on läheisriippuvainen juoppoisästä joka terrorisoi koko perhettä juonnillaan ja yöllisellä mekkaloinnillaan. Herää hyvä nainen ja tee elämästäsi sellainen että sinulla ja muksuilla on hyvä olla.

Vierailija
12/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään aamulla katsomaan (jos hän asuu lähellä niin onnistunee). Sano, että tarvitset kiireesti apua, että poikasi on tehnyt jotain (et selittele enempää). Luulis alkaa miestä sen verran hävettää kun äiti tulee siivoamaan kusia.

Vierailija
13/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli meillä eilen ja hän haistaa tilanteen. Sain häneltä tekstiviestin, jossa hän kysyy oliko aamulla kaikki ok. Mietin viitsinkö kertoa hänelle, ettemme jää kotiin ensi yöksi, mutten halua hänen surevan ja menettävän yöuniaan.

Vierailija
14/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä tilanteessasi suositellaan on: ota lapset ja lähde JA MAHDOLLISIMMAN PIAN.

Vierailija:

ei auta. Juopolle tärkein on viina.

t. juopon lapsi.

Vierailija
15/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lappu jossa asiallisesti selvität miksi tämä piti tehdä. Näin ei voi tulla jälkeenpäin itkemään säikähdystään tyyliin luulin että teille jotain on sattunut. Hän saa heti tietää miksi lähdit ja saa mahdollisuuden miettiä elämäänsä ja mihin suuntaan sitä pitäisi jatkaa: valitseeko viinan vai perheen. Ihmisen addiktiota ei voi parantaa kukaan muu kuin addikti itse. Parantuminen voi alkaa vasta kun myöntää ongelman ja on todella päättänyt parantua. Sen tajuaminen vie eri ihmisillä eri ajan, joku tarvitsee pohjalla käymisen siinä missä joku tajuaa ns. vähemmälläkin. Toivottavasti hän herää ja tajuaa mitä voi menettää. Apua saa aina, sitä täytyy vaan pyytää!

Vierailija
16/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin 6-vuotiaana äidilleni, ettei enää joisi. Vahdimme, että hän ei enää joisi. Pakotimme hoitoon useita kertoja. Yritin tukea häntä, yritin haukkua häntä, yritin esittää välinpitämätöntä, yritin puhua hänelle. Ja se, mitä olisi pitänyt tehdä - ainoa asia - on, että isämme olisi lähtenyt lasten kanssa ja joku olisi kertonut meille, että alkoholismi on sairaus, johon EI MIKÄÄN koko universumissa auta mitä muut voivat tehdä.

Pliis jätä miehesi. Oikeasti. Alkoholismi on myös paheneva sairaus.

Vierailija:

Äitini oli meillä eilen ja hän haistaa tilanteen. Sain häneltä tekstiviestin, jossa hän kysyy oliko aamulla kaikki ok. Mietin viitsinkö kertoa hänelle, ettemme jää kotiin ensi yöksi, mutten halua hänen surevan ja menettävän yöuniaan.

Vierailija
17/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas erään juopotteluputken aikana mieheni jäi kotiin haisemaan ja mä menin tytön kanssa ulkoilemaan. Kiipeiltiin tikapuilla ja tipahdin niiltä. Löin poskeni telineeseen. Näytti todella kamalalta ja turposi pahasti, onneksi ei mennyt iho rikki.

Kun mies jossain vaiheessa iltapäivällä raahautui jääkaapille munakastarpeita etsimään, totesin vaan että nyt olen niin pettynyt ja etten enää kertaakaan katso tytön kanssa tuollaista haisevaa isää. Itku tuli perään, harmitti niin kun puistossa muut perheet olivat yhdessä, katsella sivusta sitä perheonnea, kun oma mies mieluummin valitsi viinan vetämisen yötä pitkin kuin meidän seuran.

Mies käsitti, että oli mua lyönyt. Enkä vielä tänäkään päivänä ole oikaissut asiaa. Luulkoon niin, jos se kerta sai hänet heräämään. Pyysi anteeksi ja lupasi, ettei koskaan juo niin, että muisti menee. Ja niin paljon valvoin öitä ja mietin kuningas viinan valtaa, että ei edes kaduta oma " valehtelu" . Sain mieheni ja lapsemme isän takaisin. Kohtuudella ottaa saunaolutta ja joskus tekee drinksuja.

Vierailija
18/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaile, lahjo, tee mitä vaan, mutta alkoholisti ei pullostaan luovu. Alkaa juoda salaa. Jos ei itse halua raitistua niin et voi tehdä mitään. Sinuna kysyisin mieheltä kun hän on selvinpäin, että haluatko lopettaa tämän vai aiotko jatkaa. Sitten sanot, että sinä et aio jatkaa tämän katselemista.

Lasten takiakin - älä jää tuollaiseen.

t. alkoholistin lapsi - kärsin vieläkin vaikka olen yli 30 näistä traumoista.

Vierailija
19/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jätä lappu jossa asiallisesti selvität miksi tämä piti tehdä. Näin ei voi tulla jälkeenpäin itkemään säikähdystään tyyliin luulin että teille jotain on sattunut. Hän saa heti tietää miksi lähdit ja saa mahdollisuuden miettiä elämäänsä ja mihin suuntaan sitä pitäisi jatkaa: valitseeko viinan vai perheen. Ihmisen addiktiota ei voi parantaa kukaan muu kuin addikti itse. Parantuminen voi alkaa vasta kun myöntää ongelman ja on todella päättänyt parantua. Sen tajuaminen vie eri ihmisillä eri ajan, joku tarvitsee pohjalla käymisen siinä missä joku tajuaa ns. vähemmälläkin. Toivottavasti hän herää ja tajuaa mitä voi menettää. Apua saa aina, sitä täytyy vaan pyytää!

Vierailija
20/31 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuisi kohdalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä