Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismussukat puolessavälissä viikkoa (ke-to)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se laatikko ihan mukavan kokoinen on. Jos autolla pääset niin mene ihmeessä, ei sitä laatikkoa kauhean pitkää matkaa kanna. Se on vielä pakattu toiseen laatikkoo joka ei ollut ainakaan viime vuonna mitenkään helppo kantaa. Meiltä oli postiin muutama sata metriä, enkä kyllä olisi sitä saanut kannettua, onneksi mies tuli autolla vastaan:)

Vierailija
22/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]töissä sitä ollaan. laiskottaa kovasti vaikka tälläinen torsoviikko meneillään - onneksi jälleen huomenna perjantai!

KOHJUISTA VIELÄ: siis alapää on täälläkin " turpeana" vai miten sitä siististi kuvailisi;) mutta tuo mun kohju on ihan näkyvä ja tuntuva; sininen suoni joka on hiukan rypäleinen (siis pullottelee ihon pinnasta reilusti, ei voi erehtyä mikä kyseessä:(

eilen olin tanssitunnilla ja illalla vähän kipeä olo, siis vatsaa vihloi, ja nyt aamulla tuntui vielä kova painontunne tuolla alhaalla. ehkä nyt pitää alkaa hiljentämään jumppatahtia, taidan siirtyä pulikoimaan useammin altaalla.

ootteko leiponeet joulujuttuja? ollaan joulu pois, mutta taidan leipoa pipareita ja vähän torttuja. torttuja vaan sen verran kun syödään tässä ennen joulua, pipareita voisi leipoa enemmänkin; itsetehdyt on niiin makeita ja rapeita + niitä voi käyttää ensi vuoden puolella niin sellaisenaan kun leivontaankin. ainuttakaan torttua en ole vielä tänä vuonna maistanut, tekisipä mieli jo!

:) Caddie ja Pirpana, rv 26+2[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on ollut kiire ja olimme 2 pvää Tukholmassa jouluostoksilla. Massu voi hyvin. Tosin tuo kaupungilla ravaaminen tuntui lonkissa iltaisin, eikä mikään ihme, sen verran tuli käveltyä. Mitään joululahjoja en tietenkään saanut ostettua, mutta ideoita tuli. Koitan miettiä lahjat mahdollisimman valmiiksi, niin ostamiseen ei mene enää paljon aikaa.

Illalla olisi lähtö firman pikkujouluihin eikä yhtään huvittaisi... Juhlat ovat 1,5 tunnin ajomatkan päässä ja tarkoitus olisi tulla vielä yöllä takaisin. Suurin osa jää yöksi, mutta meillä on aamulla palaveri jo kasilta ja tulemme pienen porukan kanssa kotiin nukkumaan. Siellä on varmasti ihan kivaa, mutta tuntuu kauhealta projektilta muutaman tunnin takia. Etenkin kun en ole yhtään ehtinyt olla kotona moneen päivään, eilenkin oli iltamenoa...

Tämäkin masukki on kovin rauhallista sorttia. Liikkuu kyllä päivittäin, mutta ei mellasta kauheasti. Esikoinen oli muistaakseni samanlainen, ei koskaan potkunyrkkeillyt vaan venytteli ja " mönki" . Öisin vatsassa on selvästi vilkkaampaa, kaveri vaihtaa asentoa jne kun käyn pissalla.

Seuraava neuvola tammikuussa, meillä käydään edelleen 6-7 viikon välein. Ultrat kuulemma korvaavat neuvolakäynnit. Saa nähdä tiheneeko käyntiväli pian.

Pipsukka 23 ja risat

Vierailija
24/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli se iki-ihana sokerirasitustesti. Mies ilmoitti illalla että tarvitsee auton tänään (oli unohtanut koko testin), joutui sitten menemään tunnin myöhässä kun sai heittää mut eka kahdeksaksi neuvolalle. Sieltä sitten jouduttiin kävellen tulla takaisin. Matkaa tuli vähän päälle kaksi kilometriä. Ennen tuo matka mennyt ihan sukkelasti ja kivutta mutta nyt on taas alapää hellänä.

Piti olla neuvolalääkäri samalla mutta viime viikkoinen porvoossa käynti korvasi sen. Pyysin kuitenkin että mittaa hempan ja punnitsee. Painoa edelleen miinus 1,5kg :) ja hemppakin 145, olin kyllä ihan varma että laskenut. Seuraava aika onkin jo kahden viikon päästä.

Äitiyspakkauksen jaksaa kyllä autolle kantaa. Meillä ainakin oli siniset narut laatikon ympärillä joista helppo kantaa. Minä jopa raahasin uudet vaunut postista autolle ja se laatikko painoi 18kg. No hullu mikä hullu kun ei malta odottaa...

Hankintoja kyseltiin. Meillä hankittu vaunut, tuttipullot, tutteja, sitteri, rintapumppu, itkuhälytin, melkein kaikki vaatteet, vaippoja, liivinsuojia, niistäjä, maidonkerääjä, rintakumit ym... Eli sänky vielä puuttuu. Minäkö muka malttamaton????

Joku kyseli rintapumpusta ja itse yritin esikoisen kanssa käsin lypsää ja aika tuskaista se oli, sormet ja rinnat siinä vain kipeytyi. Sekin vissiin riippuu ihmisestä.

Meillä mies ei kauheasti mukana odotuksessa. Yhdessä ultrassa ollut mukana ja kehdon tekoa suunnitellut. Sama oli esikoisen kanssakin, mutta heti synnytyksen jälkeen täysillä mukana. Pelkää jotenkin innostua liikaa jos jotain sitten sattuukin. Liekö tuo skeptisyys joku miehinen juttu.

Omaan ( . ) ei juurikaan muutoksia. Tytteli liikkuu hyvin ja edelleen nyrkkeilee virtsarakon kanssa. Hassua että vajaa kolme kuukautta niin vaavi on maailmassa (jos ei mene pahasti yli). Nimikin on jo äidin mielessä mietitty valmiiksi, pitää alkaa pehmittää miestäkin... Ei kuulemma halua jatkaa J-linjaa. Mutta kun se nimi on niin kiva ja se nyt vaan sattuu alkamaan J:llä ja sopii esikoisen nimen kanssa loistavasti. Katsotaan nyt sitten.

Nyt syömään! Alkaa olla jo nälkä kun ollut syömättä eilisestä illasta asti. Tai siis söin pari keksiä kun kävin matkalla kaverilla kahvilla.

Kati, Jessica ja Lilli-Putti (27+4)

Vierailija
25/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina päivänä on ollut sellainen kumma olo tuolla alapäässä ja eilen sitten pissalla käydessä muutamana kertana hieman kirveli... No tänään sitten soitin neuvolaan että pääsin labraan pissimään purkkiin. Huomenna saan alustavat tulokset ja tarvittaessa antibiootit. Maanantaina onkin sitten neuvola käynti ja silloin tulee viljelyn tulokset tarkemmin. Mä oikeastaan toivon että olis pissatulehdus niin saisi lääkkeet millä olo helpottuisi. Muuten en kyllä keksi tähän mitääns elitystä. Lämpöäkin meinään hieman on... Mulla oli pari vuotta sitten oireeton VTI, ainoastaan oli hieman lämpöä, joka kesti pari viikkoa... Silloin eivät terkkarilla ottaneet mua tosisaan ja kävinkin yksityisellä. Nykyään pääset terkkariin tosi helposti pissa testiin ton takia:)

Muuten olossa ei muutoksia. Vauva melskaa kovasti ja joulua odotellaan.

Palailen huomenna kertomaan mitä labratulokset sanoi...

-Santtu ja Valttu 28+1

Ai niin, ja joulu torttuja ollaan täällä syöty jo muutama paketillinen ja pipareitakin yksi paketti:) MYös glögiä on juotu muutama litra.

Vierailija
26/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkslateblue] En ole vielä glögiä juonut, enkä yhtään piparia syönyt, mutta yhden joulutortun olen syönyt ja oli kyllä hyvää! Niitä ajattelin paistaa ennen joulua. Ja tänään ostan glögiä kaupasta, huomenna tulee sisko kattomaan meidän uutta kotia, niin voidaan samalla glögit juoda. Pitää siis ostaa manteleita ja rusinoitakin...

Huomasin, että sen postista tulleen noutolapun takana oli, että posti on auki ensi viikonloppuna. Joten käydään hakemassa äitiyspakkaus varmaan lauantaina! [/color]

Vierailija
27/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saikkua sain nyt sitten ens tiistaihin eli keskiviikkona sitte taas töihin mut luultavasti haen lisää..Ylähengitysinfektio syynä mutta kyllähän tässä päällimmäisenä on kaikki muut vaivat. Taas tuli todistettua ettei sitä lomaa saa tuon enempiä vaikka kuinka valittais särkyjä..

Muuten kaikki oolrait. Kohdunsuulla tilanne enallaan. kanavaa noin 3 cm ja paikat hyvin kiinni yms.

Sitte ens torstaina uuteen koitokseen sinne äippäpolille vauvan painoseurantaan ja sokeriseurantatuloksia näyttään jne. Eipä muuten tähän torstaihin kummempia. Huomenna aion tehdä viimeset jouluostokset ja käydä töissä että semmoosia suunnitelmia huomiselle päivälle. Mutta teremoro huomiseen!

Vierailija
28/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orangered]Kävin sitten tänään tuolla terveyskeskuksessa omalääkärin vastaanotolla tän yhdeksättä viikkoa jatkuneen yskän takia. Oli oikein tarkka ja huolellinen lääkäri, ihan eri luokkaa kuin nuo aiemmat, joilla olen käynyt. Ultrasi mun poskiontelot ja kuunteli keuhkot, puhallutti PEF-mittariin ja loppujen lopuksi määräsi mut astmakokeisiin ja sain lisäksi oireita helpottamaan astmalääkkeen. Ensi viikolla on nyt sitten aika astmahoitajalle, jossa saan ohjeet PEF-mittaukseen, jota sitten harrastan kaksi viikkoa aamuin illoin, ensin ilman lääkettä viikon ja sitten toisen viikon lääkkeen kanssa. Labra-ajan sain vasta joulunalusviikolle. Toivottavasti nyt syy selviää ja saan oikeeta hoitoa, kun ei tää yskiminen mitään herkkua ole...

Mosse kovasti jumppailee masussa päivittäin. Nytkin tuntuu muksivan ahkerasti. Haluaisi varmaan tuoda oman mielipiteensä esille =)

JOULUKORTTIpaniikki rupee tänne pikkuhiljaa iskemään. Ollaan siskon kanssa tehty aina itse kortteja ja tarkoitus olisi tänäkin vuonna tehdä, mutta tuntuu, ettei millään meinaa löytyä yhteistä aikaa tarpeeksi. Nyt olisi suunnitelmissa tehdä kortit maanantaina, torstainahan ne jo sitten pitää postiin saada. [b]Onko hyviä ideoita joulukorteiksi?[/b] JOULULAHJOJA mennään ostamaan lauantaina yhdessä miehen kanssa ja sitte pitää mennä vielä yksikseen ilman miestä joku päivä ostamaan lahjoja hänelle. Mä kyllä tykkään olla jouluostoksilla... JOULUTORTTUJA ollaan syöty jo muutama ja -PIPAREITAKIN jonkun verran, itse tosin en oo tehny kuin nuo tortut. Neiti leipoi pipareita anopin kanssa pari viikkoo sitten. Seuraavan viikon viikonloppuna oon aatellu leipoo kotiin pipareita. Torttuja aatelin osittain tehdä tänä vuonna omenahillolla, kun ei tuo luumu nyt niin hyvää oo...

Huomenna olis työpaikan pikkujoulut, ensin mennään keilaamaan. Saa nähdä, kuinka tän masun kanssa keilaaminen onnistuu... Keilaamisen jälkeen mennään yhden opepariskunnan kotiin viettämään iltaa hyvän ruuan ja juoman merkeissä. Pitää käydä ostaa limupullo =)

Ehkei mulla sitten olekaan tuolla alapäässä niitä SUONIKOHJUJA, kun turpeana se kyllä on, muttei mitään sinertävää suonta oo näkyvissä. Täytyy kysellä seuraavassa neuvolassa, kun on se lääkäri sillon 29.12.

Nyt ruuantekoon....

-Monkey ja mosse rv. 25+1-

Vierailija
29/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt vähän enemmän töissä ja päivän päätteeksi ihan poikki.Luultavasti ihan sen vuoksi kun melkein koko työpäivän on vihlovaa särkyä kylkiluissa.Se kipu varmaan väsyttää ja saa välillä jopa itkemään mutta yritän taistella loppiaisviikolle asti ihan rahan vuoksi.Haen äitiyspäivärahat 6 kk tulojen perusteella joten jokainen päivä on tärkeä.Se siitä valittelusta sitten.

Hankinnoista on ollut puhetta...vaatteita ja vaunut on edellisestä kerrasta,sänkykin olisi mutta ei mahdu tähän asuntoon millään,aluksi nukutaan varmaan perhepedissä.

Itkuhälyttimen ostin Hulluilta Päiviltä.Maidonkerääjä ja muuta pientä on ennestään.Turvakaukalo pitäisi saada lainattua tai ostaa käytettynä,turvaistuin on.Harsoliinoja voisi hankkia muutaman lisää pukluja varten.Siinä kai tärkeimmät.

Neuvolakäynneistä-olen käynnyt 6-7 viikon välein,toista kun odotan.Ekan kohdalla kävin 4 viikon välein.Lisäksi olen käynnyt kahdessa ultrassa ja 2 kertaa lääkärissä,1 kerta vielä edessä.

Mies ei ole kovin innokkaasti mukana,kyselee vointeja ym.Ei kyllä ekan vauvan kohdallakaan ollut.Ekan kohdalla kävi sentään ultrassa ja perhevalmennuksessa nyt ei pääse mihinkään kun asuu viikot toisella paikkakunnalla. Vaatetta ja leluja ym kyllä osti esikoiselle-on muutenkin kova shoppailemaan.

Miten muuten se meidän tapaaminen?Onko tapaamispino olemassa?

Pikkarainen 28 tasan