Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismussukat puolessavälissä viikkoa (ke-to)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, pitääpä jotain kirjotella, ettei tää valahda tuonne älyttömän kauas.

Täällä ihan älyttömän liukasta, mutta pystyssä pysyttiin aamulenkillä. Eilinen itsenäisyyspäivä meni ihan kivasti, mitä nyt mies joutui informoimaan naapureita ettei popin huudattaminen ole kauhean soveliasta, kun luultavasti koko muu talo yrittää katsoa linnanjuhlia. Ymmärrän kyllä jos haluaa pitää kekkerit ystävilleen juhlan kunniaksi, mutta musiikin huudattaminen ei silti ole kerrostalossa mukavaa. Sitä paitsi itsenäisyyspäivä ei kyllä ole mielestäni mikään remujuhla....

(.) ei mitään uutta. Kamalan tiukka se on, tuntuu koko ajan että ratkean hetkenä minä hyvänsä. Välillä on ihan kivikova päältäpäin. Eli olo on varsin tukala, vaikka maha ei sinänsä ole kookas, mutta se TUNTUU tosi isolta.

Nyt pitäis saada itsestään edes jotain irti. Siivota tai tiskata vaikka =(

-jossara + matkustaja rv25+1

Vierailija
2/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin just kaupungilta, ihan sairasloman kunniaksi olin mieltä siellä piristämässä (lääkäri kun kielsi nimenomaan paikoillaan olemisen, joten kaupasta kauppaan kävely on hyväksi ;) ) ja vauvallekin tuli taas ostettua yhtä sun toista... Pyyhe, 3 sukat, 3 bodya ja 2 puolipotkarit!! Nyt alkaa kyllä oleen 56cm vaatteita niin paljon etten yhtään tarttis enempää... Toivottavasti ei ole mikään jättiläinen tuo meidän poju, että edes jonkin aikaa mahtuvat!!

GALLUP: Kuinka monella on jo vauvan tarvikkeet hankittuna, vai odotatteko joulun yli? Meillä ei edelleenkään ole kun imetystyyny, rintapumppu, pari pehmolelua, vaatteita, ulkohaalari, itkuhälyyttimet, parvekevaunut ym TOSI tarpeellista hankittuna!! ;) Eli siis kaikki oikeasti tarpeellinen on vielä hankkimatta... Ajateltiin perjantaina lähteä sitten niitä muita hankkimaan!! Jotenkin tuntuu vielä kovin aikaiselta rv 24+2 hankkia esim. vaunut...

Omassa (.) ei mitään ihmeellistä... Kummastuttaa vaan se, että vauva ei kovasti liikuskele!! Liekö rauhallinen yksilö? Kyllä niitä potkuja pitkin päivää tulee, niin ettei huolestumaan pääse, mutta potkuja on pari tunnissa, sitten hijaista, taas pari-kolme seuraavan tunnin aikana jne. Välillä illalla intoutuu sitten möyrimään tunnin parikin putkeen, mutta muuten mennään aikalailla tolla muutama potku taktiikalla!! Onkohan ihan normaalia? Ajattelin jo soittaa neuvolaan ja kysäistä pääsenkö sydänääniä kuuntelemaan, mutta kyllähän ne siellä kuuluu, kun kerran potkiikin... :)

Nyt porkkanalaatikon kimppuun!! :)

Mellu ja Nalle rv 24+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ennen töihin lähtöä ajattelin muuutaman rivin käydä näpyttelemässä :)

Meillä ei oo vielä hankittu vaaville yhtään mitään. Aika paljon kun on tuota rompetta ja vaatetta jääny tuolta esikoiselta. Uuvet vaunut pitäs kuiten ostaa, ku edelliset on myyty poies, samoten itkuhälytin pitäs hankkia, viimeksi oli lainassa tädiltä. Kovasti olen myös miettiny kantoliinan hankintaa.

Aika paljon tavaraa ja vaatetta tulee kuiten sukulaisilta, joten en mitään stressiä vielä nuista hankinnoista ota.

Äitiys avustuksen ajattelin ottaa rahana, niin kiva sitten käydä jottain uuttaki ostamassa vaaville jahka on maailmaan putkahtanu =D

Huomenna ois neuvola, oma ja poitsun 2.v yhdessä. Saa nähä miten on masu kasvanu, jänskättää vähän.

Kova on kaveri möykkäämään kuiten, kamala suihkina käy lähestulkoon jatkuvasti. Välillä potkii tosi kipeästikkin.

Meiän neuvolatätiki on vaihtunu, ni seki jänskättää että mimmonen täti siellä on, tosin tää nyt on vaan joku väliaikanen ja sitte vuojen vaihteessa pitäs tulla joku uus pidempiaikanen..

Nyt mie kuiten taian käyä vähän haukkaamassa jottain ennen ku pittää lähtiä. Rasittaqvaa ku on illalla vasta puolykstoista kotona ja aamulla pittää kuiten aikasin herätä. =( Mälsää..

Mut nyt meen ihan oikeesti!

Heippa ja hyvää päivänjatkoa kaikille!! =D

Mie ja masuasukki 24+6

Vierailija
4/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kirjoittelen.

Itsenäisyyspäivä meni ihan mukavissa tunnelmissa kotosalla. Hieman on edelleen kivuliaita supistuksia ollut. Kävelemään ei oikein pääse tai uskalla lähteä ja kiellettynä se minulla onkin. Kotosalla vain yrittänyt levätä. Perjantaina on aika äitipolille, jossa sitten tuomio annetaan. Toivottavasti ei tässä vaiheessa jo joudu sairaalaan jäämään. Jospa lepo olisi auttanut, eikä kohdunkaula enää olisi lyhentynyt ja pehmentynyt.

Onneksi masuasukki on todella virkeä ja ilmoittelee itsestään jatkuvasti, joten sen puolesta ei tule huolta. Mitähän harjoituksia siellä pitääkään. Tänään oli hänellä ensimmäinen hikka. Tai ainakin minä sen ensikertaa tunsin. Ihan hassua!

Masu kasvaa eteenpäin kauhealla vauhdilla. Kaikkien mielestä poikamasu, kun niin edessä iso pallukka. SF mitta oli 26 viikolla 29 cm, huh. Neljä viikkoa aiemmin vain 20 cm, joten ainakin kohtu on kovasti kasvanut ja vauvakin tietenkin siinä samalla, mikä on hyvä, jos vaikka niin huonosti käy, että todella alkaa syntymään.

Leppoisia oleskeluja kaikille!

Toivottelee mine + piiperoinen 27 + 6

Vierailija
5/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaa!

Me ei olla tehty oikeastaan kuin yksi hankinta tälle tulevalle vauvalle. Pari viikkoa sitten hankin hänelle sellaisen kesäkeleille sopivan unipussin, talviversio meiltä jo löytyikin. Tuplamalliset vaunut pitänee vielä hankkia, mutta taitaa mennä niiden kanssa ensi vuoden puolelle. Muuta ei sitten oikeastaan tarvikaan, kotoa kun löytyy molempia merkkejä entuudestaan yhdet kappaleet, joten alkuun päästään kyllä heidän vanhoilla vaatteilla yms. Jahka sukupuoli sitten oikeasti selviää voi olla, että täytyy vähän vaatevarantoja uudistaa :)

Valmistelujen suhteen ajattelin ottaa maltillisen linjan, jos varovasti alkaisi maaliskuun alusta vaatteita pesemään ja silloin viimeistään tosikko pitäisi saada pinnasängystä lastensänkyyn. Kumpikaan edellinen ei ole tullut laskettuna päivänä (eka +10 pv yli, toka +5, tämä tuorein siis +2.5 pv yli saman kaavan mukaan???), mutta nyt kun en kerrankin ehdi hosumaan valmistelujen kanssa niin tämä tietty tulee ennakossa... :)

Aiemmin on ollut puhetta sairaslomista. Eivät niitä mokomat myönnä hoitovapaalla ;) No, onneksi ei kyllä ole ollut tarvettakaan. Vähän vasenta lonkkaniveltä vihloo tietyissä tilanteissa, mutta se on pientä. Toivottavasti hyvä olo jatkuu raskauden loppuun saakka, en tiedä miten arki rullaisi jos en voisi siihen täysillä osallistua (kiitos miehen pitkien työmatkojen, lähtee mokoma taas ensi viikoksi :( ).

Ja miehen osallistuminen raskauteen on laskenut kolmasosaan ensimmäiseen lapseen verrattuna. Toki on ollut ultrissa mukana, mutta siis tämä muu " hössötys" on kyllä minimissään. Vaan niimpä on tällä äidilläkin, että ei voi hirveästi valittaa... Jotenkin se esikoisen odottaminen oli niin ihmeellistä ja ihanaa, toisen kanssa pelkäsi huomattavasti enemmän kaikenmaailman asioita ja nyt kolmosen kohdalla ei paljoa ehdi asiaa fiilistelemään (kiitos sen toisen :). No, tilanne tulee muuttumaan maaliskuun lopussa :)

Eipä sitten ihmeempiä. Seuraava neuvola (+lääkäri) on vasta parin viikon päästä. Masu on kuitenkin kasvanut ja muksu muksii masuun säännöllisesti joten kaikki lienee hyvin. Potkut/liikkeet tuntuvat nyt selvemmin kuin ennen, kaveri on tainnut kasvaa jo sen verran isoksi ettei edessä oleva istukkakaan enää ole este.

Hyvät viikonjatkot!

T. MaalisPapu rv25

Vierailija
6/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minähän sunnuntaina nostelin ruokapäytää ja siirtelin mattoa jaloilla ja sain kipeetä. Sunnuntaista lähtien on nipistänyt mahasta, pääasiassa vasemmalta puolelta. Säikähdin su kunnolla, että nytkö tein väärin, utta mitään hälyyttävää ei oo vielä tapahtunut ja toivottavasti ei tapahdukaan. :) Soittelin tänään neuvolaan ja kysyin, että mitä mun tulisi tehdä. Oon levänny pari päivää ja nyt tulin töihin. Se arveli, että on voinu joitain kiinnikkeitä revetä tms. Supistuksia mulla ei mun mielestä oo ollu, eikä vuotoa lainkaan, joten ei kuullemma hätää. Nyt vain pitää ottaa rauhallisesti, eikä saa nostella mitään. Kauheeta vaan kävellä pihalla, kun on niin liukasta. Muutenkin pitää kävellä hitaasti, ettei satu ja samalla pitää varoa, ettei kaadu. Varmaan mun kävely näyttää ihan joltain mummon menolta.

Lääkäriaika olis parin viikon päästä...

Tinttu81

rv 24+6

Vierailija
7/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään oli kauan odotettu neuvola. Verenpaine oli pompsahtanut... näteimmillään 90 / 150... oikeastaan sen arvasinkin. Koskaan ei ole verenpaineen kanssa ollut ongelmia, mutta meillä on töissä niin hirveä tilanne että ei ihme.. meidän työntekijöistä on miltein puolet sairaslomalla akuutin stressireaktion takia... en jaksa niitä miljoonia ongelmia nyt selvitellä, mutta aivan helvettiä on viime viikot olleet ja sen on kyllä koko kropassaan tuntenut! Nyt perjantaina sitten nla-lääkärille... josko vaikka tämän vuoden loppuun saisi lomaa. Harmittaa vain että on tuo rr päässyt nousemaan... :(

Meillä ei olla tehty juurikaan muita kun pieniä vaateostoksia tulokkaalle. Kaikkea kun on jo ja mitään turhia ostoksia emme halunneet tehdä esikoisen aikanakaan, vaikka ehkä muutamia kuitenkin... :) Lähinnä metsästämme nyt lasten sänkyjä. Esikoinen 2- vee tarvitsisi jo sängyn ja ajattelimme sitten ostaa sellaisia jatkettavia jo nyt 2 kappaletta että on lapsilla sitten samanlaiet huoneessa... Pitäisi lähteä kiertelemään, netissä kun olen jo kaikki kolunnut. Olisiko ehdotuksia mistä tampereen seudulla löytyisi kivoja?

Toisen odottajat, laittakaapa te kehiin mielipiteitä, mikä on turhin ostamanne asia esikoiselle ja mikä osoittautunut hyödyllisimmäksi!!!!!! vastaan itse sitten heti kun keksin mitkä asiat ne meillä ovat olleet...

tervehtymisiä ja hyviä vointeja sairaslomalaisille ja jaksamisia kaikille!

Vierailija
8/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan yskä jatkuu jo 3 vkoa takana.. Luin että joillain muillakin riesana tämä sitkeä flunssa. Söin jo keuhkoputkentulehdukseen toissa viikolla antibioottikuurin ja sain yskään Pana-Cod-tabletteja ja tuntui että alkoi jo helpottamaan..mutta köhä vaan jatkuu. Pana-Cod kuulemma ihan turvallinen raskaana olevalle mutta kun siinä on se kolmio kyljessä en ole uskaltanut niitäkään ihan kuurimuotoisesti ottaa, vaan illalla jos on yskittänyt kamalasti.

Yöt ihan kamalia, tuntuu kun rykisi keuhkot pihalle... Tänään vihdoin eka pvä jolloin uskallan sanoa olevani voiton puolella-lima irtoaa ja olen yskinytkin paljon vähemmän. Lääkäri sanoi vauvan olevan ihan turvassa mutta silti tuntuu jotenkin kurjalta ettei vaan reppana kärsi tästä " paukuttamisesta" :(

Mitäs kyselyjä onkaan ollut?..

MIES MUKANA RASKAUDESSA, on kyllä-omalla tavallaan:) Tulokas kun on jo kolmas kaikki ylimääräinen hössötys on poissa meiltä molemmilta. Ultrissakaan ei ollut- yrittäjä kun on ei voi niin vaan olla poissa-paitsi Brunolla tietty uteliaana;) Muistaa silti silitellä äitiä ja masua säännöllisesti ja on innokkaan ylpeä tulevasta prinsessasta.

HANKKINNAT, kaikenlaista on jo poikien jäljeltä mutta sisustaja-vauvatavarafriikkinä odotan 30+viikoille ja alan pikkuhiljaa hankkimaan tyttömäisiäkin vaatteita ja tavaroita vauvan huoneeseen. Tiedän että toiset saavat näppylöitä tyttöjen ja poikien väreistä mutta kahden pikkumiehen ja monen auto-pallo-junaratavuoden jälkeen tuntuu iiiiiihanalta katsella hempeämpiäkin värejä ja tyttöjen juttuja;)Kaksostenrattaat ostettiin vähän käytettynä kun kuopus vasta 1,6vee vauvan syntyessä ja pinnasänky pitäisi ostaa, kupus tarvitsee vielä omaansa. Matkarattaat ostin kuopukselle ja terassiunia varten on vanhat Teutoniat ihan passelit.

Masu kasvaa ja vauva mönkii kiitettävästi, pieniä kutituksia tuntuu joskus kun pikkuinen taitaa käsiään heilutella ja potkut enemmänkin sellaista venyttelyä- taitaa jo tila käydä ahtaammaksi.

Se kaivattu 30vkoakin lähestyy.. sitten tuntuu että on jo tosi raskaana:)

Mukavaa loppuviikkoa,

Jokuli ja mönkijätär 27+6

Vierailija
9/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Kohta on työpäivä pulkassa ja saa lähteä kotia kohti. Ihanaa. Mulla on työmotivaatio ihan hukassa. Vielä 37 työpäivää jäljellä...

Meillä mies on mukavasti mukana odotuksessa, mua kohdellaan kyllä kotona todella hyvin=) Mies pitää kyllä huolta! Ei se ihan kaikista jutuista jaksa innostua, tarvikkeista lähinnä turvakaukalo kiinnostaa sitä kovasti, ja vauvan huoneen seinien maalaaminen! Muista saankin sitten minä päättää. Vaatteita se ei varmaan edes tajuaisi ostaa... No, minä hoidan sen puolen enemmän kuin mielelläni! Saa nähdä, miten se innostuu äitiyspakkauksesta, sitten kun sen saa postista hakea.

Mulla on huomenna lääkäri heti aamusta, kerron sitten huomenna kuulumiset sieltä. Mua rupes naurattaa Minttulian kertomus lääkärikäynnistä... vai oli se ehtinyt katsoa, että ei näy raskausarpia tai suonikohjuja... voi luoja.

Meillä ei ole ihan hirveesti hankintoja vielä tehty, lähinnä olen vaatteita ostellut. Pyyhkeitä ja lakanoita on jonkin verran. Mutta kaikki isommat hankinnat on vielä edessä. Joulun jälkeen ruvetaan sitten ostelemaan.

NapNap rv27+0 [/color]

Vierailija
10/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkukivun ja häpyluun kivun kans..Eilen lin vielä iltavuoron töissä, mutta nyt loppuviikoks pakko luovuttaa..Onneks huomenna toinen neuvola lääkäri joten pyydän saikkua ainakin loppuviikoks. Tämä flunssahan alkoi jo 4 viikkoa sitten sillä että ääni lähti, tuli yskä ja kurkkukipu mutta varsinainen flunssa pukkasi vasta nyt lähipäivinä joten jospa olisi joku tulehdus päässyt iskeen. poskiontelon tms..Huomenna se sitten selviää ehkä..Toisaalta voisin pyytää samatien lääkäriltä koko loppuvuoden lomaa kun sitten vuodenvaihteessa olisin muutenkin jäänyt jo lomille..On tässä tullut jo viimeviikot sinniteltyä ja oon oikeesti jo ihan poikki näitten kipujeni kans.

Mies meillä osallistuu raskuteen jonkun verran. Meilläkin kun jo kolmas tulossa niin ei sitä ihan niin jänskätä kuin esikoista oottaessa. Yhdessä ultrassa oli mukana ja vatsaa kuuntelee ja koittelee välillä, mutta siinä se. Empä itsekkään raskautta ajattele koko aikaa niinkuin silloin ekaa odottaessa..Se oli muuten paaaaallljoooon ihanempaa aikaa se ekan odotus kun kaikki oli niin jänskää ja uutta ; ) Kumpa saiskin sen ajan vielä takasin ; )

(.) ei uutta nytkään. Kovasti niilo potkii ajoittain ja luultavasti on jotenkin viistosti masussa kun potkut tuntuu samanaikasesti sekä kylkeen että alas vinoon eli nyrkit ja jalat kun yhtäaikaa käy niin hyvin siitä voi päätellä vauvelin asennon.

Tuossa joku niistä liikkeistä kyseli että kun tulee harvakseltaan liikkeitä, mutta ihan normaalia se on..Mullakin joskus parikin tuntia ihan hiljaista ja sitten taas alkaa jumppaus masussa, mutta hiljasen sortin kaveri munkin masussa..Tosin se ei todista mitään lapsen tulevasta luoneteesta nimimerkillä kahden pikku riiviön kokemuksella ; ) Hekin olleet masussa rauhallisia..

ONKOS MUILLE TULLUT UUSIA MIELITEKOJA? Mä joisin ainakin litran päivässä glögiä jos voisin kun tuo raskausdiabetes estää sitä jonkin verran. Nam että se on hyvää ; )) Muita uutuus mielitekoja ei oo tullu. Karkki kyllä kelpais, mutta valitettavasti sitäkään ei kovin usein voi..

HANKINNOISTA SEN VERRAN että vaatteet on jo entuudestaan tytöltä ja pojalta tallessa mutta jotain pientä aattelin ostaa kun saan äitiysavustuksen lähiaikoina. Ajattelin ainakin sellasen paksun fleecehaalarin hankkia missä voi sitten vauvaa ulkoiluttaa keväällä. Vaunut, sitteri, turvakaukalo on sekä itkuhälytin. Vaippoja, sideharsoja, ja hoitoalustan ainakin hankin ja katotaan nyt mihin vielä " retkahdan" kun noita ihania vauvatavaroita on kaupat pullollaan. Tutteja en taida uskaltaa ostaa jos sitten ei vauva huolikaan ja jos niin minkä mallisen..anatomisen vai sen ns suoran mallisen tutin..Meillä kuopus kelpuutti vain anatomisesti muotoillun tutin kun jo sairaalassa sai sellasen suuhunsa ; ) Kokeilla tietty niitäkin pitää, mutta ostan sitten vasta kun vauva on jo syntynyt.

Mutta nyt hetkeks huilaan. Moikka!

Vierailija
11/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]viikkovillissä, vai miten sitä sanotaankaan. vapaapäivä kun on keskellä viikkoa, niin on ihan sekaisin päivistä sen jälkeen.

vauva potkii kovasti ja ainakin vielä on tilaa kääntyillä, potkut kun tulevat muutamasta eri suunnasta (joo ja joskus venyttää samanaikaisesti molempiin suuntiin). lemppariasento on löydetty jossa vauva viihtyy useimmiten.

taidan alkaa ottaa tuon sukurasitteen eli kohjut ihan tosissaan. nimittäin eilen huomasin että eka kohju on ilmestynyt ja vielä alapäähän.. no, toivottavasti lähtee pois synnytyksen jälkeen kun paine häviää. jalkakohjut ei sitten välttämättä itse lähdekään, eli tukisukkia tässä täytyy alkaa pitää ettei niitä ilmestyisi.

Itsenäisyyspäivän kekkereillä noin tsiljoona vierasta ihmistä kävi pienessä (tai isossa maistissa) kysymässä vatsasta. mikä parasta, ekan kerran päästettiin vapaaehtoisesti jonon ohi, nimittäin vessaan;D muutenhan sitä ollaan hyvin tarkkoja omasta oikeudesta varsinkin jonottaessa! myöhälle meni, mutta hauskaa oli, ihan kuskinakin. kekkereiden jälkeen vaan korkkarit pussiin, tennarit jalkaan ja rattiin.

muutama pieni eka hankinta tehty; kokonaista kaksi tuttipulloa, kantoreppu, pöksyt ja yläosa. eli siis ostokset ajattelin keskittää joulun lomamatkaan (vaatehankintoja) ja alkuvuoden alennusmyynteihin (vaatteita ja isot tarvikkeet). ja sitten siitä eteenpäin jos jotakin vielä puuttuu.

:) Caddie ja Pirpana, rv 26+1[/color]

Vierailija
12/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän sitä nyt kirjoittelis...

No ainakin oli puhetta isän osallistumisesta. Meillä on ollut jokaisella neuvola- ja ultrakäynnillä mukana. Kyselee aina välillä onko masukki liikkunut paljon varsinkin kun tossa viikko sitten oli pari päivää tosi hiljaista. Nyt taas on monta päivää ollut sellainen vauhti päällä, että mietin nukkuuko tuo ollenkaan. Kun selällään makaa niin vatsa vaan heiluu =D Tänään aamulla sanoin miehelle, että kokeileppas kun vauva liikkuu ja sai samantien tosi mojovan pepun noston tuntea. Tokas siihen, että kyllä huomaa ettei siellä enää mikään pikkuinen parin sadan gramman pikkuinen ole. Sen verran on toisella jo voimaa.

Sit mieliteoista, voi että toi joulusuklaa on HYVÄÄ! Mä oon jo sitä parissa viikossa ehtinyt kolme levyä syömään ja se yks levy on vielä puolet isompi ku normaali suklaalevy. No eipä vielä näy painossa, ehkä sit on toi suolaisen syöminen mässäyiltoina jäänyt vähemmälle ja näin ollen tasapainottaa. Vähän on paino noussut, mutta en vielä ihan alkulukemissa ole, mutta vielä toi loppusuora edessä kun tänään tuli siis rv 27+4 täyteen.

Meillä on huomenna kontrolliultra ja toivottavasti kaikki olis hyvin. Saa nähdä vieläkö saikku jatkuu vai joudunko pariksi viikoksi töihin. Olis kyllä kiva bonuksena tällä käynnillä saada tietää sukupuoli. Haluaisin jo päästä ostelemaan kunnon tyttö- tai poikavaatteita.

Nyt täytyis lähteä kauppaan kun ei ole mitään syötävää, palailen varmaan kerrankin jo useammin eli huomenna kertoilemaan ultrakuulumisia. Heippa!

Vierailija
13/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei!

Ihan ekana hehkutan, kun äippäpakkaus saapui tänään. Jes! Käytiin hakemassa se iltapäivällä ja olen lattialla istunut monta tuntia ja katsellut vaatteita ja tavaroita ihaillen. :) Laitoin kaikki vielä laatikkoon, koska aion pestä vaatteet ennen laatikoihin laittoa. Meillä on vaavin huoneessa semmoinen ikivanha (mutta hyvänä säilynyt) lipasto, jonka mies löysi mummonsa luota ja se saa toimia vaatteiden säilytystilana vauvelille.

Olin tänään aamuvuorossa ja töiden jälkeen olikin sitten neuvola. Mies oli jo odotushuoneessa, kun pääsin sinne. Oli kyllä yrittänyt soittaa minulle, että mentäisiin samaa matkaa, mutta minulla oli puhelin töiden jäljiltä äänettömällä, joten en ollut kuullut. Meillä on siis molempien työpaikat ja neuvola n. puolen kilometrin päässä kotoa, joten kävellen oltiin molemmat liikenteessä. Mies hakee tarvittaessa auton kotoa, jos tarvitsee lähteä kauemmaksi. No, mutta siis neuvolassa ei kummempia. Mehän käytiin jo perjantaina lääkärissä niiden suppareiden takia, mutta oli siellä lääkäri nytkin. Teki sisätutkimuksen ja kohdunkaulan ja -suun tilanne ennallaan eli kaulaa jäljellä 2 cm ja suu kiinteä ja kiinni. Vauveli raivotarjonnassa ja syke perinteisesti 150-155. Pissa puhdas, verenpaine 120/70, Hb 125 eli vieläkään eivät tarjonneet rautaa. Sf oli 26 cm eli himpun verran yli keskikäyrällä mennään. Painoa on tullut nyt 5 kiloa lisää, joten hyvällä mallilla sekin. Siinäpä se käynti sitten olikin. :) Nyt minulla sitten tihennettiin neuvolakäynnit ja seuraava käynti on tasan kahden viikon päästä eli jouluviikolla. Ihmettelin miehelle kotimatkalla, kun nyt jo pitää alkaa rampata " jatkuvasti" , mutta mahtaa olla normaali käytäntö. Onhan se tietysti kiva seurata vähän useammin masun kasvua ym. :)

HANKINNOISTA oli ainakin puhetta tänään. Meillä ei ole oikeastaan mitään hankittuna. No, pari hassua vaatetta vauvelille on, mutta ei muuta. Nyt tuli tuo pakkaus ja varmaan tämän illan aikana suunnittelen, mitä vaatteita ostelen ja joulun jälkeen sitten otan oikein asiakseni vaatteiden hankinnan. Vaunut, kaukalo, pinnis ym. hankitaan myöskin vasta joulun jälkeen. Mites muuten, meinaatteko ostaa sitterin etukäteen vai katsotteko vauvelin syntymän jälkeen, onko tarpeellinen? Entäs kantoliinaa/rintareppua?

MIELITEOISTA. En muista, joko kerroin, mutta minun uusin mielitekoni on semmoiset Valion Hurmaava Suklaa -jäätelöpikarit. Niitä voisin mussuttaa vaikka viisi putkeen! :P

(.) ei elämää kummempaa. :) Kova möyriminen on tänään ollut neuvolan jälkeen. Mahtoiko vauveli suuttua, kun tehtiin sisätutkimus ja dopplerilla häirittiin toisen rauhaa? Jalkoja vauva työntää kylkiluiden väliin ikävästi ja käsillä hakkaa tuonne ihan alas eli aika epämukavaa on, mutta toki ihanaakin on tuntea potkuja. Liitokset ovat todella kipeät ja tänään töissä alkoi polviakin kummasti särkeä. Olin normaalipainoinen ennen raskautta, eikä tuota painoa ole tähän mennessä tullut kuin 5 kiloa, eikä masukaan nyt NIIN valtava ole, vaikka iso onkin, että rasittaisi polvia. Ehkä raskaus on pehmittänyt niveleni ja siksi polvia särkee.. En ainakaan oikein muutakaan syytä keksi.

Mutta nyt mä käyn laittamassa saunan päälle ennen Salkkareita. Mies lähti kaverinsa kanssa juoksulenkille ja lupasin, että pääsee suoraan saunaan sieltä tultuaan. Minäkin voisin mennä rentoutumaan löylyihin. Huomenna minulla onkin sitten iltavuoro töissä.

Muksaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 28+0

Vierailija
14/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Orangered]Täälläkin päivät ihan sekasin eilisen vapaan takia. Koko päivän oon hokenut töissä, että perjantaina tehtiin sitä ja tätä, vaikka tosiasiassa tarkoitin maanantaita. Siinä on varmaan ollu vanhemmat ihmeissään tän päiväisissä arviointikeskusteluissa, kun oon sekoillut koko ajan päivien kanssa. Nyt on mun seuraajakin valittu ja nyt pitäs soittaa sille tulevalle opelle ja sopia, millon ehtisi tulemaan keskustelemaan ja tutustumaan oppilaisiin. On aika jäännä nähdä, millainen mun seuraaja on. Nyt jo hiipii pieni haikeus, kun joutuu jättämään nuo pienet ekaluokkalaiset kesken vuoden jollekin toiselle. Saattaa joulujuhlassa muutama kyynel vierähtää...

Vauvalle ei ole HANKITTU oikeestaan yhtään mitään. Esikoiselta jäljellä niin paljon ettei juuri mitään tarvitsekaan. Äitiysavustuksen aattelin ottaa rahana, että jos sitä sitten lähtisi ostelemaan. Turhia ostoksia ei juts nyt tuu tässä mieleen, mutta eiköhän niitäkin löydy, kun oikein muistelee. Itse tykkäsin sitteristä ihan hirveesti. Siinä oli hyvä syöttääkin vauvaa alussa, kun alettiin kiinteitä syömään.

Mosse tuntuu olevan aika liikkuvainen kaveri, vaikkakin aika kevyesti nuo liikkeet tuntuvat, ei siis satu ollenkaan. Esikoisella sama homma, että liikkeet kyllä tuntuivat, mutta eivät sattuneet koskaan. Eilen illalla oli jotenkin tosi ahdistava olo mahassa, tuntui, että koko ajan vaan puristaa ja ahdistaa. Menin sitten heti linnanjuhlien katsomisen jälkeen nukkumaan ja tänään ei oo ollu mitään. Huomenna meen terveyskeskukseen tän yskän takia, joka jatkunut jo yhdeksän viikkoa. Välillä jo tuntui helpottavan, mutta nyt taas pahenemaan päin. Yhden lääkekuurinkin jo söin, muttei siitä kyllä mitään apua ollut. Rupee vaan epäilyttää, että voiko tää näin kauan jatkunut yskä olla normaalia... Mosse onneksi liikkuu päivittäin ahkerasti, ettei sen suhteen huolta. Mutta tää ainainen yskiminen ottaa päähän ja sitten kun vielä saa varo lirahduksia =(. Onko muilla tätä vaivaa vielä esiintynyt?

SUONIKOHJUISTA ollut puhetta useampaan kertaan. Joillakin niitä tullut tuonne alapäähän. Mistä tiedätte, että ne on suonikohjuja? Miltä se näyttää? Mulla on toinen häpyhuuli aikalailla turvoksissa, muttei yhtään kipeä ja nyt vasta tajusin, että oiskohan se suonikohju.

Nyt meen saunaan...

-Monkey ja mosse rv. 25+0-

Vierailija
15/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Tuntuupa taas, etten ole aikoihin ehtinyt osallistua jorinoihin, nyt sen teen. Tämä päivä onkin ollu yhtä menemistä seiskasta saakka. Aamuvuoron jälkeen kosmetologille pariksi tunniksi, sitten miehen kans pitsalle ja lopuksi istumaan psykologin luennolle perhevalmennukseen liittyen. Asiat luennolla ihan mielenkiintoisia, mutta tuttuja juttuja. Mutta näinpä yhtä entistä opiskelukaveria, joiden vauva syntyy jo kuukauden päästä!

HANKINNOISTA: Meillä on vauvaa odottamassa kehto, body, puolipotkarit ja kevytvanupuku. Eli ei paljon mitään. Sitten alkuvuodesta aion alkaa oikein tosissani ostamaan ja innostun varmaan sitten äitiyspakkauksestakin. Vau-kirjan yhteistyökumppaneilta tuli jotain vaippa yms. näytettäkin. Sitterin ajattelin ostaa, kunhan sopiva kohdalle sattuu. Huomenna vois myös käydä mll:n kirpparilta jotain katsomassa. Hyvin suunniteltu ja ajateltu on kuitenkin jo puoliksi tehty :)

SUONIKOHJUISTA: Mulla alapää tuntuu sellaiselta turpealta ja otin sitten peilin kauniiseen käteeni ja katsoin. Tummanpuhuva suonihan se siellä pullotteli ja ikävää painontunnetta on istumisen jälkeen alapäässä. Äitini lohdutti, että kyllä ne sieltä sitten raskauden jälkeen häivää... Säärissä ei pahemmin näy, liekö vaikutusta ahkeralla tukisukkien käytöllä. Jalat tuleekin kipeäksi, jos jää sukat jalasta pois.

Mun masu vähitellen kasvaa ja muru potkii pontevasti. Liikkeitä tuntuu pitkin päivää, illalla vetäsee yleensä kunnon jamit, ennen kuin aletaan nukkumaan. Potkut ei tee vielä kipeää, mutta luulenpa että ne tästä vaan voimistuu. Mulla ois neuvola 22. päivä ja sitten käynnit on tiheämmin. Saapas nähdä paljonkon paino on noussut, kun ainakin tuntuu, että ruoka on alkanut maistua enemmänkin kuin tarpeeksi. Mutta ei mulla ole huolta, kun vasta kilo tullut lähtöpainoon.

Seitsemän työvuoroa takana ja neljä vapaapäivää edessä, huh! Jaksan kyllä kiitettävästi töissä, hyvä niin. Nyt suihkuun ja sitten petiin, ollut niin menossa taas tämä päivä, että alkaa jo olla lepo tarpeen. Palaillaan!

~cadavera&muru~ rv24+3

Vierailija
16/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Itse olen ollut sairaslomalla aina välillä ja taas välillä töissä...

Onneksi kohta on ohi koko koulu ja työ-rupeama ja 23.12 olisi viimeinen koulupäivä ja myös työt loppuu 22.12..

Selkää on alkanut taas uudelleen polttamaan , kun välillä on joutunut töissä pakkaamaan koruja pariksi päiväksi , eikä ole hirveästi päässyt liikkumaan ja sitten onkin ollut selkä valmiissa remontissa ja saikkua 3 päivää.. Nyt en sitten töihin taas palattuani viitsinyt kauaa aina kerralla pakata , koska tiesin että olisin muuten taas sänky-potilaana vaan tein niitä " lisä-hommia" vaan siinä muun asiakaspalvelutyön ohella.. tykkäsipä nyt sitten pomo tai ei.. Mutta työharjoittelussa siellä olen ja palkatta vielä .. mutta en silti halua koko aikaa olla saikulla .. Teen sen minkä pystyn enkä vaadi itseltäni enään liikaa....

Masukki on kova möyrimään ja liikkumaan , tosin töissä ei sitä ehdi tuntea jokaista liikettä , vain vaan silloin kun välillä huilaa.

Hankinnoista.. Täytyy myöntää , että muiden kohdalla raskauksissa en ole hankkinut juurikaan mitään ennen vauvan syntymää.. Mutta nyt tuli jo alku - aikana hirveä kuume hankkia vaaville jotain..

Ja sitä jotain on nyt sitten jo viikkojen aikana kertynyt paaaaaaljon.

Sänkykin ostettiin jo , kun vanha oli hävitetty ja löytyi sellainen jonka halusin .... Tahdoin varmistaa että se sänky kanssa saadaan minkä haluan ja ettei juuri se malli ole sitten loppu liikkeestä kun pitäisi sänky hakea.. Laitaa laskettava ja pohjaa nostettava :)

Vaatteita on myös kertynyt jo paljon.. Aleista lähinnä ja nyt kerrankin ostelin myös 56cm vaatteita jos olisi kerrankin vauvalla juuri sopivia vaatteita syntyessään , eikä aina 60 cm.. ja uutta halusin välillä myös..

Maanantaina löydettiin muksumassista Porista ihana mobile vaavin sänkyyn ja ostettiin se..

n.1979 + masukki 25+5

Vierailija
17/29 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan taas " astialle" ...

KYSYMYS: eli kuinka tärkeä on rintapumppu (siis teille, joilla on jo lapsia ennestään)? Pystyykö " lypsämään" ilman?

Myö ei olla varsinaista tavaraa vielä hankittu ollenkaan, enkä oikein tiedä mitä sitä tarviaakaan. Ehkä semmonen rään imijä ainakin (mies rupes yökkimään kun näki sellasen imutettavan version =)) ja nokkamuki. Vaatteita ja harsoja olen hommaillut. Ei oikein tykätä haalia tavaraa ympärille, joten ensimmäiset kuukaudet menee niin yksinkertaisesti kuin mahdollista. Sitteriä ajattelin katella seuraavan kerran kirppikseltä, kun täältä niitä ei toistaiseksi ole roskiksesta vastaan kävellyt, niinkuin Seralle oli käynyt =)

Miehen mukana olosta. On lapsesta innoissaan, mutta ei ainakaan vielä ole suostunut mahalle juttelemaan. Tunnustelee potkuja ihan oma-aloitteisesti ja kuuntelee kiltisti kun selitän kestovaipoista tms. Koska tekee nytkin aika ison osan meidän kotitöistä, kun ollaan molemmat täyspäiväisesti kotona, niin en usko asian muuttuvan sittenkään kun lapsi on syntynyt. Ruoanlaitot sun muut käy siltä paljon luontevammin kuin miulta. Tietysti sitten kun palaa taas koulunpenkille, niin kotityöt jää (jaksamisen mukaan) miulle... Hirveesti se ei osaa hössöttää, mikä on ihanaa, koska vihaan hössöttämistä.

Maha on niin pinkeä, että räjähdän minä hetkenä hyvänsä.

Ja kyllä, te kaikki muut käytte ilmiselvästi useammin neuvolla kuin minä.

jossara + matkustaja

nyt poistumme linjoilta, ainakin hetkeksi

Vierailija
18/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olisi saanut nukkua, kun menen vasta iltavuoroon, mutta jostain syystä ei uni tullut enää ja nousin suosiolla ylös. Olenkin tässä pessyt pyykkejä ja siistinyt huushollia muutenkin. Ajattelin lähteä käymään uimassa vielä ennen töihin menoa, niin piristyisi kunnolla.

(.) ei ihmeempiä. Viime yönä vauveli oli aika rauhallinen, vaikka minä jouduinkin jatkuvasti nousemaan vessaan. Koko yön oli taas melkoista " sukkapuikkopistelyä" tuolla alhaalla. On se kyllä mielettömän ikävä tunne! Minullakin alkaa lisäksi tuo vatsa olemaan jotenkin hurjan pinkeä, että tuntuu siltä kuin räjähtäisin hetkenä minä hyvänsä.

Huomenna menen kampaajalle, kun meillä on lauantaina työpaikan pikkujoulut illalla. Ajattelin pistää vähän väriä päähän ainakin ja katsotaan nyt, mitä muuta keksin. :)

Nyt menen ottamaan pyykkejä pois koneesta ja sitten lähden uimahalliin. Mukavaa päivää jokaiselle! :)

Lily & Nappo 28+1

Vierailija
19/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkslateblue] Aamulla oli lääkäri, ja kaikki on ok. Virtsassa oli jotain pientä hämminkiä aluksi, mutta kun testi uusittiin, niin kaikki oli ok. Painoa on tullut yhteensä 7,5kg, sf-mitta 25, eli siinä keskikäyrän yläpuolella mennään.

Samaa kysyisin minäkin kuin monkey, eli miten tunnistatte suonikohjut alapäässä? Tiedän kyllä miltä ne jaloissa näyttävät, mutta onko ne samannäköisiä myös alapäässä? Huomasin, että mulla on joku tumma läntti siellä, mutta ei se mitenkään pullottanut. Olisikohan vaan katkennut verisuoni tai jotain...? Eikä ole mitään painontunnetta... Mulla on myös sukurasitteena nuo kohjut, mun äidillä ja mummolla on jaloissa. Ainakaan vielä ei ole jalkoihin mitään ilmaantunut, tukisukkia välillä käyttelen. Miten muuten niitä voisi ehkäistä?

Nyt tärkeä kysymys: Kuinka iso äitiyspakkauslaatikko on? Saisin hakea sen postista, mutta en tiedä saanko kannettua sitä. Painoa oli merkkattu reilu 8kg, mutta pystyykö sen kantamaan yksin? On mulla kyllä auto, eli ei sitä kovin paljoa tarvitse raahata...

NapNap rv27+1 [/color]

Vierailija
20/29 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt kuulumisia lukemassa,mutten ole saanut aikaiseksi kirjotella mitään..

Mulla on kanssa ollut ongelmia noiden kipeiden supistusten takia,eilen kävin lekurissa eikä se katsonut edes tilannetta tarkemmin..Ensi ti olis lääkärineuvola,jos nyt sinne asti sinnitellään.Sanovat vaan,että lepää.Onpa tosi helppoa,on nuo 3 ja 1v. tuossa jaloissa,mies painaa ympäripyöreää päivää ja muutto parin viikon päästä!Onneksi koululaiset eivät enää sillä tavalla vaadi hoitoa(10&13v.) ja voivat auttaa kotihommissakin.Stressaa ja pahasti!

Niin,meillä mies nyt ei niin kauheasti ole osallistunut tähän raskauteen,kun kuitenkin viides tulossa.Toki voinnistani huolissaan ja koittaa auttaa minkä vaan ehtii(eli tosi vähän..).

Kaksostenvaunut hankittiin,kun edellinenkin vielä noin pieni,muuten en ole ostellut mitään.Toivosin tavallaan,että nyt kolmen tytön jälkeen olisi pojan vuoro,saisi ostella uusia vaatteita hyvällä syyllä =)

Mieliteoista..Kaikkea suolaista tekee mieli,koko ajan ja sitten tulee tappava närästys.Rennie ei juurikaan auta.Häpeän tunnustaa,että painoa on tullut n.10kg..Onko kohtalotovereita?Kun en muutenkaan ollut hirveän hoikka..Mutta,suren sitä sitten synnytyksen jälkeen.Sinänsä ihmetyttää,että mistä tuo on kertynyt,kun kuitenkin oikeasti olen " herkutellut terveellisesti" .Turvotusta kenties..Ei sipsejä ym.,ja suolaakin vältän ruokiini kovasti laittamasta.

Nyt on laitettava pikkuneideille ruoka alulle.Mukavaa päivää kaikille!

MagicaL 27+3 ja Örkki