Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahankäyttöongelma perheessä, miten ratkaisisitte?

Vierailija
25.01.2013 |

tai en tiedä onko ongelma oikea sana, mutta näin: Ennen naimisiinmenoa maksoimme asumisen, ruuan ym. puoliksi tuloeroista huolimatta, minä siis pienempituloinen. Esim. lääkärikäynnit ja e-pillerit olivat miehen mielestä kuitenkin vain minun maksettavia juttuja, koska minähän se lääkärissä kävin eikä hän.

Menimme naimisiin ja rahankäyttöön tuli silloin järkeä minun kannaltani, kaikkea ei enää suoraan puolitettu, vaan mies maksoi enemmän, koska tienasikin huomattavasti enemmän. Minulle jäi vaatteisiin ja harrastuksiin rahaa.

Nyt olen hoitovapaalla ja meillä on 2 lasta. Hoitovapaalla olen molempien halusta. Mies tekee paljon ylitöitä ja harrastaa paljon. Jos en olisi kotona, ei miehen menot ja ylityöt onnistuisi.

Minun kaikki rahani menevät perheeseen, eli ruokaan. Muuhun ei kotihoidontuki riitä. Mies maksaa asumisen ym, koska rahani ei siis riitä siihen. Ostelee harrastusvälineitä ym itselleen. Eilen kävi kaupan kassalla rutisemaan, kun hänen piti maksaa ostokset. Tilini on tyhjä pienien tulojeni vuoksi ja aiemmat säästöt ovat huvenneet perhemenoihin.

Mies syö töissä edustus-ja sponsorilounaita ja päivällisiä jonkun kerran kuussa, minä sitkuttelen euron pizzoilla. Mies ei sitäkään ymmärrä, että kun imetän ja siten säästän rahaa, pitäisi minun voida syödä kunnolla.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä jotenkin vanhanaikainen, kun minun mielestäni eri perheenjäsenten erilainen elintaso on väärin.

Ei ehkä lain mukaan, mutta moraalisesti ja eettisesti.

Ei sinun todellakaan euron pizzoilla tarvitse sitkutella, osta kunnon ruokaa ja VALMISTA se ITSELLESI.

Älä sinä sitten enää maksa perheen menoja, jos sinä olet se, joka huolehdit perheen arjesta. Joo, mies ei tykkää, mutta mitä väliä sillä tarkemmin ajetellen edes on?

Vierailija
2/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt hoitovapaalla ja muutenkin jaettu niin, että molemmille jää yhtä paljon käyttörahaa. Käytännössä mies siis maksaa asumisen ym kokonaan ja antaa minulle muutaman satasen kuussa ruokaan ja käytettäväksi.

Varsinkin kun hoitovapaalle jääminen on yhteinen päätös, ei tulojen väheneminen saisi kaatua vain toisen niskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt hoitovapaalla ja muutenkin jaettu niin, että molemmille jää yhtä paljon käyttörahaa. Käytännössä mies siis maksaa asumisen ym kokonaan ja antaa minulle muutaman satasen kuussa ruokaan ja käytettäväksi.

Varsinkin kun hoitovapaalle jääminen on yhteinen päätös, ei tulojen väheneminen saisi kaatua vain toisen niskaan.

euroakaan omaan käyttöön, hänen mielestään se olisi aivan pöyristytyttävää, koska hänhän jo nyt maksaa suurimman osan kaikesta. Hän ei ymmärrä pointtia, että kotonaoloni mahdollistaa hänen menonsa ja ylityönsä. Sekä sitä, että kaikki tuloni menee perheeseen, en saa mitään omaa. Hänen mielestään sen kuuluukin olla näin. Kuulemma kaivamalla kaivan riidan aiheita kun asiasta mainitsen.

Vierailija
4/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit ja ilkeät eivät koskaan parane.

Vierailija
5/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä palaisin töihin ja lapset hoitoon. Hoitokulut luonnolllisesti puoliksi. Jos miehesi hiukan järkiintyisi? Ei tuo ainakaan ole oikeudenmukaista, saati sitten reilua!

Vierailija
6/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies syö töissä, vaimo lasten purkkiruokaa kotona

Vierailija
7/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos meillä olisi tuo tilanne niin lähtisin ja jättäisin koko paletin lapsineen miehelle.

Onneksi meillä kaikkien kaikki tulot ovat yhteisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi