Sama vartalo miehen ja naisen silmin...?!
Mua hämmentää tuossa vartalonarviointiketjussa, että ovtko positiiviset kommentit tosiaan oikeasti miehiltä, vai tehtaileeko joku pullukan puoleinen niitä puolustaakseen pullukkuutta...
Alkuperäinen viestini tossa toisessa ketjussa, (mutta olisi kuulla käsityksiä haluttavasta vartalosta tässä ettei ap:n ketju sotkeennu):
Olen 168cm ja 65kg ja mielestäni auttamattoman lihava. Miesystävän mielestä en saisi laihduttaa yhtään vaan olen just sopivan kokoinen ja muotoinen. Hän tykkää "pehmeydestäni", mua se inhottaa. Haluaisin olla kymmenen kiloa laihempi mutta miehen mielestä olisin silloin ruma tikku.
Onko miehillä ja naisilla tosiaan näin suuret mielipide-erot vartalosta? Ja kyllä, muhun kieltämättä vaikuttaa naistenlehtien mallit ja kuvat hoikkien vartalojen päällä roikkuvista vaatteista (joka miehen mielestä näyttää karsealta).
Kommentit (25)
Ei ole mitään yleistä "miesten mielipidettä" kuten ei naistenkaan. Jokaisella on ihan omat mielipiteensä. Minun mies tykkää hoikista naisista, siroista ja pienistä. Se ei ihaile isoja tissejä eikä muodokkaita kurveja. Ei se niitä inhoakaan ja hyväksyy jokaisen sellaisena kuin on, mutta sen oma mieltymys on kuitenkin hoikka vartalo.
Minä ihailen telkkarista piukaksi treenattuja naisvartaloita, mitä vähemmän rasvaa sitä enemmän olen kade, mutta mies on sanonut, että sellaiset näyttää liian miehiseltä. Ja tuntuu liian "napakalta". Kyllä meillä ainakin mies ihan aikuisten oikeesti tykkää naisellisuuden tuomasta pyöreydestä, farkutkin saavat mieluusti vähän soida pepusta... :) Olen samaa kokoluokkaa ap:n kanssa, joten en sinuna turhaan stressaisi koostasi, todennäköisesti olet ihan haluttavan kokoinen.
Miten 168/65 vartalo voi suorastaan inhottaa sinua? Haloo! Täysin normaalivartalo!
itsellenikin heräsi ajatus, että onko ne muka kaikki aitoja mielipiteitä...
naisista. Suurin osa. Mun mies oli hätää kärsimässä kun masennuksen takia laihduin äkkiä. Farkut lähti vetämällä jalasta ja tissit olivat kuin puhkaistut ilmapallot. Pari kiloa lisää teki hyvää.
Kun seurustelimme vielä vähemmän vakavissamme niin juteltiin näistä aika avoimesti. Mies sanoi silloin että jos pelkkää panokaveria hakee niin riittää kun löytyy tissit ja tussu ja silloin toivoo aktin jälkeen että toinen häipyisi niin lujaa kuin pääsee. Suhteeseen asti pääsemiseen tarvitaan jotakin muutakin. ole itseesi tyytyväinen!
...että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä? Ei ole mitään kollektiivista naisten tai miesten tai suomalaisten tai vasenkätisten mielipidettä, vaan jokaisella on omansa. Minusta on ikävää, että sinä ap väheksyt miehesi mielipidettä. Kysyt mitä mieltä hän on, hän kertoo sen rehellisesti ja sinä lyttäät sen. Netissäkään et meinaa uskoa, että moni voisi olla kanssasi eri mieltä ja epäilet että joku sama kirjoittaja toistelee jotain propagandaa.
Herää. Totuus on, että vaikka useimmilla onkin joku mielipide, laihan tai kurvikkaan välillä, niin ei se silti ole heille tärkeää. Jos oma kumppani laihtuu tai lihoo, hän on edelleen se sama ihminen. Kivempi on elää sellaisen ihmisen kanssa, joka on itseensä tyytyväinen.
naisvartalolle on KESKIMÄÄRIN eroa. Kirjoitin keskimäärin, koska joku jo tuohtui yleistämisestä.
Mutta kyllä keskimäärin miehet näyttävät pitävän vähän pehmeämmästä, pyöreämmästä naisvartalosta kuin naiset. Muistan Hesarissa olleen jokunen vuosi sitten kuvasarjan naisvartaloista, jotka piti panna mieleisyysjärjestykseen. Naiset olivat valinneet ykköseksi semmoisen vähän poikamaisen, timmin ja vatsasta lihaksikkaan vartalon. Miesten valinta oli aika leveälanteisen ja vähän pyöreänkin näköinen nainen, kakkosena vähän hoikempi mutta kuitenkin kurvikkaalla päärynänmuotoisella pepulla ja isohkoilla tisseillä varustettu.
Minun omaa silmääni miellytti eniten se miesten kakkonen, mutta se voittaja oli jo minusta "jenkkakahvainen plösö". Ne naisten suosituimmat taas oli minusta kuivan kesän oravia, en ole ikinä ollut kovin sporttisen ja treenatun kropan ystävä naisella. Mutta joo, sen kokeen perusteella ainakin miehet tykkäsi pyöreämmistä ja kurvikkaammista naisista kuin naiset.
mun ympärillä on aina riittänyt ihailevia miehiä, mutta mulle riittää nyt tämä yksi. Kaikista eniten huomionosoituksia ja ihailua sain miehiltä(tai suoraan sanoen, en saanut olla rauhassa) kun painoindeksini oli alipainon puolella, 18,4 ja rintoja tai ns. muotoja ei ollut juuri lainkaan. Naiset kyllä kilvan kauhisteli, miten laiha olen.
ymmärrän täysin, jos ap ei itse pidä omasta pyöreydestään. Minä olen 174cm ja painan 67kg ja olen kyllä ihan rehellisen lihava omasta mielestäni. Mieheni mielestä olen aivan sopiva.
Mulla on PALJON miespuolisia ystäviä ja ollaan tästä monesti keskusteltu.
Joillekin pienkin ylipaino (BMI yli 24) naisessa on totaalisen ei, joillekin taas hoikka (BMI alle 21) on totaali kauhistus.
Yllättävän yleistä on, että mies, joka periaatteessa haluaa hoikan / timmin naisen, fantasioi seksistä todella ison naisen kanssa.
Ja oleellista on, että yli 90% miehistä paino on lopulta täysin sivuseikka, persoona ratkaisee. Ja yleensä on niin, että miehet pitävät naisia kauniimpina ja seksikkäämpinä kuin naiset itse.
t. 172cm / 60kg, joka on joskus painanut 125kg
voiko raadin mielestä ottaa sitten tosissaan oman miehen mielipiteen?
Itse olen aina ollut sitä mieltä että oma mies on jäävi. Koska:
- hän katsoo rakastuneen silmin, se sumentaa tai joka tapauksessa se vaikuttaa
- ei VOI sanoa totuutta ettei loukkaa ja ettei tule riitaa
- joskus myös se että miehelle voi olla aivan sama,miltä "eukko" näyttää,niin totuutta ei tule sanotuksi ettei tule riitaa
ei ap mutta toinen ihmettelevä
ja punapäät on hänen heikkous. Hänestä useimmat mallit ovat liian laihoja, mutta alusvaate/bikinimallit hyviä kun niillä on muotojakin. Jos pelkästä vartalosta puhutaan, niin ei tykkää jos on kovasti löysää eli pyöreämmistä ei niin tykkään.
Tärkeintä kyllä on tosiaan se korvien väli, eikä ole koskaan kommentoinut negatiivisesti esim. mun painoa joka suhteen aikana on ollut alimmillaan 52 ja enimmillään 62 (olen 163 pitkä). Itse ärsyynnyin olooni silloin kun olin vähän pulskempi ja pudotin painon 55 kg, mistä mies sanoi että hänkin tykkää enemmän kuin pulskempana mutta totesi myös ettei halua että enää tästä laihdun.
No joo, sama maku mulla miesten suhteen, en tykkää ihan kuikeloista, mutta en myöskään kovin ppulskista tai tosi treenatuista eikä tartte olla edes mikään Arska etten tykkää. Mutta ei se tärkeintä ole, olen seurustellut sekä kuikelon että pullukan kanssa eikä ne suhteet painoon kaatuneet vaan muihin juttuihin.
ollaan tunnettu lukiosta asti (nyt yli 30 v.) ja yksikään tyttöystävä ei ole ollut normaalipainoinen. EI mies kyllä mikään feederkään ole, mutta tykkää selkeesti isommista naisista.
ja punapäät on hänen heikkous. Hänestä useimmat mallit ovat liian laihoja, mutta alusvaate/bikinimallit hyviä kun niillä on muotojakin. Jos pelkästä vartalosta puhutaan, niin ei tykkää jos on kovasti löysää eli pyöreämmistä ei niin tykkään.
Tärkeintä kyllä on tosiaan se korvien väli, eikä ole koskaan kommentoinut negatiivisesti esim. mun painoa joka suhteen aikana on ollut alimmillaan 52 ja enimmillään 62 (olen 163 pitkä). Itse ärsyynnyin olooni silloin kun olin vähän pulskempi ja pudotin painon 55 kg, mistä mies sanoi että hänkin tykkää enemmän kuin pulskempana mutta totesi myös ettei halua että enää tästä laihdun.
No joo, sama maku mulla miesten suhteen, en tykkää ihan kuikeloista, mutta en myöskään kovin ppulskista tai tosi treenatuista eikä tartte olla edes mikään Arska etten tykkää. Mutta ei se tärkeintä ole, olen seurustellut sekä kuikelon että pullukan kanssa eikä ne suhteet painoon kaatuneet vaan muihin juttuihin.
siinä onnellisessa asemassa, että
a) rakkaalleni aivot on tärkein sukupuolielin
b)hänestä olen ihana just tälläisenä kuin olen (ylipainoisena, rehellisen lihavana)
c)itsellenikin oma tai toisen ihanuus on kiinni jostain ihan muusta kuin siitä minkä kokoinen/muotoinen on.
Hankkikaa naiset itsetunto...
Mutta kyllä mä tykkään, kun nainen on vähän pehmeämpi. Naisellinen lantion kaari, eli peppu ei saa olla liian pieni tai lantio liian kapea - mutta ei sitä pehmeyttä niin paljon saa olla, että vyötärö menee hukkaan. Sellainen olis ihana kainalossa. :) Toki persoonallisuus menee edelle, mutta tässä kyseltiin vaan mieltymyksiä vartaloiden suhteen.
Riippuu aivan hirveän paljon ruumiinrakenteesta. A ja O on vyötärö, se on oltava jotta kiinnostun naisesta. Noin 25% rasvaa kehosta on siksi maksimi, yli sen oleva nainen on yleensä lihava ja piste. Ja siis tuossa yläpäässäkin vain harvalla naisella kroppa ottaa läskit oikeisiin paikkoihin. Maha on totaali no no.
Rasvaprossa 20% on säännönmukaisesti täysin ok, eli tässä vaiheessa läskit eivät ole ongelma, vaan päinvastoin naisellisuuden edellytys.
Joskin on sanottava, että sporttitytötkin kiinnostavat minua todella paljon, aika iso skaala ihannenaisten suhteen siis.
t. mies
on sanonut, etteivät halua olla ylipainoisen naisen kanssa. Että eivät voisi sellaista edes panna (yksi kyllä "jäi kiinni" että oli sellaista kännissä kerran tehnyt). Jälkikäteen mietittynä aika merkillistä, että kaikki ovat olleet samaa mieltä?
Herää kysymys, olenko kerännyt itselleni tosiaan tietyn mielipiteen omaavia miehiä vai toimiiko se niinkin päin, että timmimmälle sanovat tällä tavalla, ja pyöreämmälle toisella. Merkillistä.
Taivun uskomaan, että olivat tosiaan sitä mieltä, koska en minäkään varsinaisesti halua ylipainoista miestä vaan urheilullisen. Hoikkuus ei riitä vaan pitää olla hyvässä kunnossa (sehän koskee tietenkin itseänikin).
että miehet pitävät pyöreämmistä naisista kuin naiset. Tosin olen itse naisena poikkeus, koska en pidä laihasta ja muodottomasta vartalosta. Kaunein naisvartalo on minusta muodokas tiimalasi, eli tissejä ja peppua pitää olla.
Tätä mielipidettä vasten on vaikea ymmärtää, miksi joku 168/65 tai 174/67 tuntee olevansa lihava. Minä olen 170/78 enkä minäkään ole lihava! Pientä pyöreyttä toki on, ja onneksi vielä suht oikeissa paikoissakin, mutta ihannekropassani olisin noin 5 kg kevyempänä.
Sanonta "kyllä naisessa pitää olla mistä ottaa kiinni". Kumpienkohan olisi keksimä, miesten vai naisten? :)
Hoikista naisista pitävät ovat lähinnä hyvin nuoria. Mitä enemmän ikää ja oikeaa näkemystä naisiin löytyy niin tykätään rehevämmästä naisista.
Oma puolisoni on painaa varmasti n. 100 kg (en tiedä tarkkaa painoa) ja on aivan ihanan naisellinen ja pehmeä. Ei kaikki miehet arvosta samanlaisia naisia, aivan kuten ei kaikki naisetkaan unelmoi esko "hunks" eerikäisistä.
- m29