Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain työpaikkaa ja ei kiitos -sähköpostissa oli vastaanottajana kaikki, joille kirje lähtenyt

Vierailija
25.01.2013 |

Hei,

Olipa nolo juttu, hain yhtä työpaikkaa ja eilen pamahti sähköpostiin ei kiitos -kirje. Saimme 120 hakemusta, ja valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun. Ei siinä mitään, mutta to kentässä oli kaikki ne 115 ihmistä, jotka oli saaneet tämän kirjeen. Näköjään myös yksi tuttuni haki ko. paikkaa. Itselläni vielä niin erikoinen nimi, että kaikki tällä alalla taatusti tuntevat minut, vaikka olikin hotmail sähköpostiosoite.

Melkein tekisi mieli soittaa ko. lafkan henkilöstöpäällikölle ja kysyä, että onko hänen mielestään toimittu oikein.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että julkisten virkojen hakemukset ovat julkista tietoa? Ihan kuka tahansa saa mennä vaikka kunnanvirastolle lukemaan kaikki sinun hakemuksesi. Salassapidettävät tiedot, kuten henkilötunnukset on peitettävä, mutta muuten on minullekin tullut joskus asiakirjat, joissa on ollut liitteenä jopa hakemuskopiot. Näitä käytetään varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa tarvitaan perusteluja valitukselle.

on paljon muitakin työpaikkoja kuin virkoja ja työsuhteisia paikkoja täytettäessä ei välttämättä ilmoiteta muuta kuin hakijamäärä (eikä aina sitäkään).

Toimielinten tekemissä virantäyttöpäätöksissä on joko itse pykälätekstissä tai päätösliitteessä hakijoista ainakin nimet ja yhteenvetotiedot, mutta ei milloinkaan hakijoiden yhteystietoja.

Vierailija
22/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli esimiehesi kommentoi sinulle hakemustasi, niin voit sanoa kokeilleesi markkinoita.

Hakemuksesi ei kerro, että olisit tyytymätön nykyiseen paikkaasi. Vaikka oikeasti olisitkin. :)

Monet työntekijät vaihtavat firmaa 3-5 vuoden välein. Minulla oli aikoinaan työkaveri, joka siirtyi uuteen paikkaan parin vuoden välein.

Ilkeämielisesti todettuna pisimpään palveluksessa pysyvät yleensä ne, jotka eivät saisi työtä mistään muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä etten tullut valituksi ja mennyt vahingossa ko firmaan. En haluaisi olla tuollaisen yrityksen palveluksessa.

Laita HR asioista vastaavalle tai sille, jonka yhteystiedot ilmoituksessa mainittiin palautetta. Sano ystävällisesti, että toivoisit jatkossa tällaisten asioiden käsittelyä luottamuksellisesti ja että mielestäsi ei ole asianmukaista näyttää kaikille, ketkä paikkaa ovat hakeneet.

Vierailija
24/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ainakin on joka kerta tullut kotiin laput, joissa lukee kaikkien hakijoiden nimet!

Esim. juuri vähän aikaa sitten hain sosionomin paikkaa ja kotiin tuli lappu, jossa oli n. 30 nimeä, että nämä kaikki hakivat ja virkaan valittiin "sosionomiopiskelija Maija Meikäläinen"

Ja näin on tullut kaikista hoitajan paikoistakin joita olen hakenut. Sieltä sitten olen katsellut onko joku tuttukin hakenut...

Vierailija
25/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketään oikeasti kiinnosta haitko paikkaa vai et. mokia sattuu, tuo on minusta ihan tosi pieni moka.

Vierailija
26/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntapuoli onkin metka näissä työnhakujutuissa. Hain kerran eräässä kunnassa auki ollutta ihan perussihteerin virkaa. Siinä vaiheessa ei käynyt mieleenkään, että sen työn hakijat olisivat jotenkin yhteiskunnallisesti merkittävät uutinen. Mutta kylläpäs vain oli joku ponteva toimittaja paikallislehdestä bongannut tämän suuren uutisaiheen ja niinpä sain minäkin oikein lehdestä lukea, että minä ja jokunen muu olemme paikkaa hakeneet. Oikein nimeltä mainittuina, kuin suuremmastakin viskaalista olisi ollut kyse. Kyllä silloin meni aamukahvi väärään kurkkuun ja taisi vähän v*tuttaakin.

Vierailija
27/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketään oikeasti kiinnosta haitko paikkaa vai et. mokia sattuu, tuo on minusta ihan tosi pieni moka.

HR-puolella tämä ei kuule ole todellakaan pieni moka, meillä varmaan saisi jo varoituksen tästä..

Vierailija
28/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä tietää kuka tällaisen mokan on tehnyt, tai mikä yritys. Ei ole todellakaan mikään pikkuvirhe.

Vierailija
29/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hakijat osoitteineen on ainakin sellainen lista joskus tullut vastauksen mukana. Olihan siitä kiva nähdä kilpailijat ja bongata tutut. Ja ihmetellä miksi jotkut eivät olleet hakeneet, vaikka ovat työttömiä. Sellaisen kun laittaisi aina työkkäriin niin voisivat tiedustella miksei laiskamadot ole hakeneet hommia.

Vierailija
30/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi ilmi, että samasta työpaikasta jossa itse olin, oli yksi toinenkin hakenut tätä toisen firman paikkaa...

Vierailija
31/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku assari asialla

Just joo. Mä puolestani veikkaan, että asialla on nimenomaan joku HR-henkilö, nehän on tunnetusti hyvin IT-orientoitunutta porukkaa... Muahahahaaa.

Joka firmassa missä olen ollut töissä, juuri HR-osastolta löytyvät ne teknisesti taukeimmat ihmiset. Assarit handlaa kyllä nämä kuviot kun tekevät työtä jatkuvasti.

Vierailija
32/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Mä puolestani veikkaan, että asialla on nimenomaan joku HR-henkilö, nehän on tunnetusti hyvin IT-orientoitunutta porukkaa... Muahahahaaa. Joka firmassa missä olen ollut töissä, juuri HR-osastolta löytyvät ne teknisesti taukeimmat ihmiset. Assarit handlaa kyllä nämä kuviot kun tekevät työtä jatkuvasti.

Meillä HR-puolen tumpeloin tapaus on itse henkilöstöpäällikkö, sekä atk:ssa että itse HR-työssäkin :(

Vierailija
33/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tiedän että hakemukset ovat julkisia asiakirjoja julkishallinnossa, ja että valintapäätöksen mukana saatetaan lähettää yhteenveto, johon sisältyy nimi ja työkokemus. Mutta miten se ihan käytännössä esitetään?

Siis onko työkokemus vain työkokemus vuosissa, listataanko siihen kaikki, mitä cv:ssä on kirjoitettu, vaiko vain ko. paikkaan liittyvä työkokemus?

Oon pienellä alalla, jossa kaikki tuntee toisensa, eikä mulla oo tota kokemusta kovin paljon, joten mietityttää että mitä ihan tarkalleen ottaen kaikki tutut minusta näkee, jos hakisin julkiselle puolelle.

Vierailija
34/34 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustushallinnon rakennuslaitoksesta jossa oli kaikki paikkaa hakeneiden nimet lopussa. sekä siis tietenkin sen nimi joka siihen tehtävään valittiin.

Sinuna en nostaisi metakkaa.