Tietokoneapua?
Miten saan tietokoneen omalle nimelleni eli pääkäyttäjäksi ja muut käyttäjät pois?
Vähän omituinen tilanne, mutta en jaksa kertoa miksi näin on? Piti antaa kone toiselle henkilölle ja ennen kuin juttu oli selvä, niin eräs meni muuttamaan kaiken tuolle uudelle käyttäjälle. Hänelle ostettiinkin sitten uusi kone ja tämä kone on nyt oma pääkoneeni. Haluaisin itseni takaisin sen ainoaksi ja pääkäyttäjäksi. Miten menetellä? En kuulema osaa ja henkilö joka hoiti tämän homman ei ole kiinnostunut tekemään muutoksia takaisin joten ihan itse tarttee pärjätä.
Kommentit (8)
Siis omi koneen itselleen ja meni tekemään muutokset ilman, että ymmärsin niistä.
Nyt kun haluan koneen takaisin itselleni, niin kiukuttelee vain ja syyttää minua tyhmäksi ja että en tietenkään osaa tämmöistä tehdä ja häntä ei huvita.
Kivoja ihmisiä? Varsinkin, jos toi voivoi tarkoittaa, että jotain hommaa ei voisi perua. Olisi kyllä ihan tyypillistä.
Vetää helvetisti päähän nähdä tuo nimi koko ajan.
http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/normaali_kayttajatili.html#a…
että sun tililläsi on järjestelmänvalvojan oikeudet.
Ja tuolta hallinnasta sitten poistuu ylimääräiset.
ohjauspaneelista käyttäjätilit, ja muuta tilin nimeä.
Olen kyllä järjestelmänvalvojana, mutta tuon toisen nimi on siinä nimeni edessä. Sain auki jonkun kohdan, josta luulin voivani sen poistaa, mutta ei onnistunutkaan.
kyseessa on Windows?
Sinun käyttäjätunnuksesi pitää olla Järjestelmänvalvojan oikeuksilla, jolloin voit muuttaa tai poistaa muita käyttäjätilejä.
Control panel-> User accounts->Manage another account.
Sikälimikäli käyttäjätunnuksesi on ns. normaalikäyttäjän oikeuksilla, niin voivoi.