Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, jolla on 4 lasta?

Vierailija
24.01.2013 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy ymmärrystä siihen, millaista arki on.

Vierailija
2/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän arvostaa geeninsä kovin korkealle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan lasten lukumäärä vaikuta siihen, mitä ajattelen ihmisestä.

Mutta yleisesti ottaen 4 lasta kuulostaa ihanalta. MEillä on 3 ja toivon saavani jonain päivänä vielä pienen käärön. Suuri perhe on ihana asia, teini-ikäiset saa valtavasti onnea pienestä vauvasta, vaikkeivät sitä kehtaa aina myöntääkään :)

Vierailija
4/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on neljä!!!! Ja aivan loistavista geeneistä, niin ihania nassikoita ovat!!!

Vierailija
5/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on neljä lasta. Varmasti olisi jotakin jutun juurta ja yhteistä. Mutta toki nelilapsisia perheitä on hyvin monenlaisSen lisäksi, että minulla on neljä lasta, elämässäni ja minussa on paljon muutakin. Näin olettaisin olevan toisellakin.

Vierailija
6/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ajattelet miehestä, jolla on neljä lasta, osa biologisia, osa adoptoituja?

Vierailija
7/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siis ihmisestä. Jos ei panosta yhtään lapsiin ja lapset ovat lähes tulkoon heitteillä, voin ajatella, että miksi on tehnyt niin monta.

Meillä on lapsia 5, ja odotan kaksosia rv 12. Sain juuri sunnuntaina tietää, että niitä tosiaan on kaksi, kun kävin päivystysultrassa pienen vuodon ja mahakipujen vuoksi.

Meillä on ollut alusta asti haaveena iso perhe, 5-10 lasta. Nyt tuo 10 tuntuu jo liian paljolta, vaikken osaakaan sanoa, onko tämä viimeinen raskaus. Aika näyttää.

Meillä vanhin lapsi on 13v ja nuorin 4v eli ihan peräperään ei oo lapset syntyneet (paitsi 3 vanhinta)

Olen 32v.

Vierailija
8/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siis ihmisestä. Jos ei panosta yhtään lapsiin ja lapset ovat lähes tulkoon heitteillä, voin ajatella, että miksi on tehnyt niin monta.

Meillä on lapsia 5, ja odotan kaksosia rv 12. Sain juuri sunnuntaina tietää, että niitä tosiaan on kaksi, kun kävin päivystysultrassa pienen vuodon ja mahakipujen vuoksi.

Meillä on ollut alusta asti haaveena iso perhe, 5-10 lasta. Nyt tuo 10 tuntuu jo liian paljolta, vaikken osaakaan sanoa, onko tämä viimeinen raskaus. Aika näyttää.

Meillä vanhin lapsi on 13v ja nuorin 4v eli ihan peräperään ei oo lapset syntyneet (paitsi 3 vanhinta)

Olen 32v.

Onnea!

Juuri tuollaisesta perheestä haaveilen - monta lasta ja laajalla ikäskaalalla.

-nelonen-

Vierailija
9/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittavan neljälle lapselle, siinähän täytyy olla jo aika iso talokin ja auto!

Itse emme hankkineet kuin kaksi lasta, vaikka olemmekin lapsirakkaita, oli se ajatus että pystyy itse elättämään ja kouluttamaan lapsensa omilla varoilla ilman sosiaaliapuja ja näin on käynyt. Lapset ovat saaneet kaiken tarvittavan ja olen myös itse voinut hoitaa heidät, ei mitään luxusta mutta oma talo ja auto on, kaikki omilla rahoilla hankittuja, olen tyytyväinen. Joskus olen ihmetellyt miten jotkut hankkii paljon lapsia vaikkeivät itse pysty heitä edes elättämään ja joillain tuntuvat olevan aina tiellä ja tuupitaan pois, ei kaikilla siis.

Vierailija
10/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 isoa, 2 "normaalikokoista" ja 1 pieni makuuhuone. Lisäksi tilava olohuone, keittiö, ja iso kodinhoitohuone.

Jokaiselle siis ei omaa huonetta riitä, mutta tyytyväisiä olemme kyllä. Nyt muilla on oma huone, paitsi 4v ja 5v tytöt jakavat yhden huoneen. Sopii heille mainiosti ja tilaa leikkiä on, kun hankittiin heille kerrossänky. Kun he ovat teini-iässä ja kaipaavat omaa tilaa, niin esikoinen on jo parikymppinen, ylikin, eli olettaisin hänen jo asuvan omillaan.

T. se viiden lapsen äiti, joka odottaa kaksosia (jotka asustavat meidän makarissa 3-vuotiaksi, kuten muutkin ovat tehneet)

Vierailija
11/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille on omat huoneet, varaa laittaa niihin harrastuksiin mitä haluavat jne, ei tarvitse kenenkään huolehtia.

Toisista en ajattele mitään erityistä, on niin erilaisia syitä, miksi sellaiseen päätyy, ja se on nykyään aika yleistäkin. Omassa tuttavapiirissämme monilapsiset perheet ovat perhekeskeisiä, perinteisiä, työssäkäyviä ihmisiä pikkulapsiaikaa lukuunottamatta, akateemisesti koulutettuja ja hyvin toimeentulevia. Eli lapsia on paljon, kun niistä tykätään, ja taloudellisesti se on mahdollista. Miehen työpaikalla onkin naureskeltu, että siellä kaikilla johtavissa asemissa olevilla miehillä on neljä lasta.

Vierailija
12/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yks vähemmän kuin meillä!

Vierailija
13/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että ne joilla on paljon lapsia eivät näe sitä että monilapsisessa perheessä resursseja ei vaan ole huomioida kaikkia lapsia samalla tavalla kuin sellaisissa jossa lapsia on vähemmän. Vanhemmat jäävät huomiotta kun äiti keskittyy taas uuteen vauvaan.

Monet monilapsiset perheet ovat aina PA. Lisäksi ihmettelen että onko elämän tarkoitus vain lisääntyä? Eikö ihminen, erityisesti nainen, halua mitään muuta kuin hoitaa lapsia?

Vierailija
14/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että ne joilla on paljon lapsia eivät näe sitä että monilapsisessa perheessä resursseja ei vaan ole huomioida kaikkia lapsia samalla tavalla kuin sellaisissa jossa lapsia on vähemmän. Vanhemmat jäävät huomiotta kun äiti keskittyy taas uuteen vauvaan.

Monet monilapsiset perheet ovat aina PA. Lisäksi ihmettelen että onko elämän tarkoitus vain lisääntyä? Eikö ihminen, erityisesti nainen, halua mitään muuta kuin hoitaa lapsia?

Monesti tulee mieleen myös se että äiti on jotenkin koukussa vauva-aikaan, uusi vauva pitää saada kun edellinen kasvaa.

Vierailija
15/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki ei osaa lopettaa ajoissa...

Vierailija
16/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihailen perhettä. Jos taas lapsia on pykätty vain lapsilisien ym. takia ja lapset ovat aamusta iltaan päivähoidossa, niin silloin tunnen lievää raivoa.

Vierailija
17/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kahdeksan alle 12vuotiaan onnellinen kotiäiti.

P.s. ja ihan hyvin tulemme toimeen, vaikka olen ollut kotona jo 12v! Sossun luukulla ei ole koskaan tarvinut käydä. Miehellä hyvä työ ja itsekin tienaan pitämällä ratsastustunteja tutuille ja myymällä polttopuita.

Vierailija
18/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 3 lasta (koululaista) ja kädet täynnä töitä. Harrastuksiin kuskaamista, kotihommia jne. Ihmettelen miten kukaan työssäkäyvä ylipäätään jaksaa enemmän kuin kolme lasta....

Vierailija
19/19 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on neljäs tulossa kesällä :)

Ja sen jälkeen sterilisaatio, se on meille sopiva lapsiluku. Ei olla koskaan totaalisen PA ja aikaa on aina jokaiselle lapselle ja tulee oleman jatkossakin. Meille tulee esikoisen ja kuopuksen ikäeroksi 12v eli ei kauhean tiuhaan tahtiin olla lapsia tehty, jokainen on saanut olla vauva ja taapero rauhassa :)

Ihana kun toisetkin tekee useampia lapsia, ihmiset jotka niitä aidosti haluaa ja rakastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän