Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen mielikuva sinulle tulee aikuisesta ihmisestä, joka ei tiedä mitä tarkoittaa

Vierailija
23.01.2013 |

Projisointi, nihilisti, hedonisti, neandertalin ihminen, marxilaisuus, feminismi ja sovinismi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että noita kaikkia ei tiedä sellainen, kuka ei ole käynyt lukiota. Ihmettelen vain, mikä motiivi aloittajalla on tässä kysymyksessä. Lukioaikainen äidinkielen opettajani sanoi, että ihminen on sivistymätön, jos ei ole lukenut eräitä suomalaisia klassikkoteoksia. Minun käy sääliksi näin ajattelevat ihmiset, joten toivottavasti aloittajalla oli jokin muu tarkoitusperä.

Vierailija
22/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ainakaan keskeisesti) vaikka yo:ssa opiskelen, joten en sitä tiennyt. Ja aloin itsekin miettiä, kuinka marxilaisuus määritellään, jäinkin sille miettimisen tielle..:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin järkytyin, kun huomasin, että osa lähipiiristäni ei pärjää Trivial Pursuitissa (en pidä tiedon mittana) edes lasten kysymyksillä.

Olis paljon muitakin arkisia esimerkkejä, mutten mä nyt jaksa kirjoittaa niitä.

Vierailija
24/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin teit aloituksen hyvästä hyvyydestä. Sinusta saan käsityksen huonoitsetuntoisesta ihmisestä, joka miettii yön pimeydessä omaa paremmuuttaan ja miten sen parhaiten toisi esille.

itsetunto-ongelmaiset?

Vierailija
25/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikea sana ei ole kouluttamaton. Itse olen vain lukiota käynyt mutta tiedän nuo kaikki sanat ja olen tiennyt useimmat jo nuoresta.

Se, että joku jolle nuo sanat ovat aivan tuntemattomia on todennäköisesti kouluttamaton ei tarkoita sitä, että kaikki kouluttamattomat olisivat yhtä tietämättömiä.

Vierailija
26/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisluokanopettaja (ylioppilas+maisteri) ei tiedä millainen ihminen on nihilisti :(

Mutta yleisesti en ajattele mitään negatiivistä ihmisistä jotka eivät kaikki tiedä edellä mainittuja sanoja.

Arvostan erityisosaamista enemmän kuin yleissivistystä. Ajoneuvoasentaja tietää niin paljon autoista ja ortopediveljeni lääketieteestä, mutta kumpikaan heistä ei tiedä mitä on konstruktivistinen oppiminen.

En koskaan keskustele marxilaisuudesta. Keskusteleeko joku muu?

Vierailija
27/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelykyvyssäsi on vielä petrattavaa. Tiedän mainittujen sanojen merkityksen, entä sitten. Itsetuntoni ei rakennu muiden tietämättömyyden varaan. Arvosteluni piikki kohdistuu Ap:n ajatusmaailmaa lainatakseni heihin, jotka ovat kirjaviisaudessaan samalla tasolla kanssani, mutta käyttävät sen sivistyksensä siemenen nostamalla itsensä jalustalle sen sijaan, että levittäisivät ympärilleen hyvää mieltä. Oivallus, sivistys ja hyvyys löytyy sieltä, sanojen välistä. Ei niistä sanoista.

Miksi näihin ketjuihin aina ilmestyvät nämä

itsetunto-ongelmaiset?

Vierailija
28/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo sanat tarkoittavat, vaikka niitä käyttääkin.

Vierailija
29/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin välitä sanoilla kikkailuista, enkä viljele -ismejä puheessani. Ihmisestä, joka ei tiedä näitä kaikkia termejä ja myöntää tämän avoimesti, ajattelen olevan sinut itsensä kanssa. Enemmän minua haittaa ihminen, joka haluaa korostaa puheessaan sivistyssanoja ja viljelee niitä holtittomasti itsekään täysin ymmärtämättä sanojen merkitystä.

Vierailija
30/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin järkytyin, kun huomasin, että osa lähipiiristäni ei pärjää Trivial Pursuitissa (en pidä tiedon mittana) edes lasten kysymyksillä.

Olis paljon muitakin arkisia esimerkkejä, mutten mä nyt jaksa kirjoittaa niitä.

Oikein järkytyit. Aika voimakas reaktio. Taisi itse koira älähtää siellä mihin kalikka kalahti. Usein kaikkein vaikeinta on hyväksyä toisissa niitä itsessään olevia piirteitä. Onkin helpompi siirtää se tyhmyys toisten ominaisuudeksi, eikös vaan ; )

Vierailija
31/34 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tai ehkä jopa 2 sanaa jos ei tiedä niin menis, mutta että kaikki?

Vierailija
32/34 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella noista termeistä on useampia merkityksiä. Erityisesti projisointi voi tarkoittaa tieteenalasta tai puheenaiheesta riippuen monia eri asioita. Feminismiä taas käytetään puhekielessä yleensä väärin. Täytyykö siis tietää sanojen kaikki merkitykset? Kuinka syvällisesti? Veikkaan, että tyhjentävästi nuo kaikki osaa selittää hyvin, hyvin pieni osa väestötä.

Vierailija
33/34 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan huomauttanut hänelle asiasta, naureskelin vain selän takana.

En tiedä onko vieläkään asia selvinnyt hänelle...

Vierailija
34/34 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelykyvyssäsi on vielä petrattavaa. Tiedän mainittujen sanojen merkityksen, entä sitten. Itsetuntoni ei rakennu muiden tietämättömyyden varaan. Arvosteluni piikki kohdistuu Ap:n ajatusmaailmaa lainatakseni heihin, jotka ovat kirjaviisaudessaan samalla tasolla kanssani, mutta käyttävät sen sivistyksensä siemenen nostamalla itsensä jalustalle sen sijaan, että levittäisivät ympärilleen hyvää mieltä. Oivallus, sivistys ja hyvyys löytyy sieltä, sanojen välistä. Ei niistä sanoista.

Miksi näihin ketjuihin aina ilmestyvät nämä

itsetunto-ongelmaiset?

Mistä päättelet, että minulla on itsetunto-ongelma?

Ilmeisesti omassa elämässäsi tämä osuu arkaan kohtaan. Ap ainoastaan kysyi asiaa ja vastauksethan ovat mielenkiintoisia. Vastauksissakaan ei todeta yksiselitteisesti, johtuuko tietämättömyys koulutuksen puutteesta vai pelkästään uteliaisuuden puutteesta. Monet koulututetutkin ovat vastanneet, että kaikki termit eivät ole tuttuja.

Se, mittaavatko em. termit edes sivistystä on keskusteltavissa oleva asia. Sääli, jos et voi nähdä asiaa niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi