Lavan alueen kipu, kättä särkee
Lapa on siis ollut kipeä pari päivää, olen pyöritellyt pallolla ja varmaan venytellyt vähän liikaa koska tänään alkoi samanpuolen käden juiliva särky. Tuntuu hieman lavassa ja hartiassa mutta koko kättä särkee ranteeseen asti. Mitä kannattaisi tehdä jotta tämä paranee?
Kommentit (17)
Veikkaan kaularankaongelmaa, minulla on ja oireet sopii. Lääkärille
Selkärangasta kuvat ja lääkäri sitten kertoo, mitä tehdään.
No se alue hartian alla. Lapaluun seutu?
Tämä käden kipu ei tunnu lihaskivulta, enemmän siis sellainen juiliva, ehkä niinkuin lievä hermokipu. Olenkohan onnistunut venyttämään jotain hermoa liikaa?
Sinulla saattaa olla sydäninfarkti.
Terveisin vauvapalstan päivystävä kardiologi.
Kaularangan alue ei ole mitenkään erityisen kipeä, kipu on siis alkanut tuosta lavan alueelta, siinä tuntui aivan kosketusarka alue ennen tätä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
No se alue hartian alla. Lapaluun seutu?
Tämä käden kipu ei tunnu lihaskivulta, enemmän siis sellainen juiliva, ehkä niinkuin lievä hermokipu. Olenkohan onnistunut venyttämään jotain hermoa liikaa?
Kuten ylempnä kirjoitin, se voi olla kaularanka, oireet on juuri tuollaiset. Lääkäriltä lähete magneettikuvaukseen
Jos on vasen, voi olla jopa sydänvaiva. Muuten kyllä kuulostaa cervicalgialta, erittäin yleinen vaiva esim. toimistotyöntekijöillä. Itse sain ibuprofeeni + sirdalud -kuurin jälkeen lähetteen fyssarille. Piti ottaa viitisentoista hoitokertaa, ennen kuin vaiva helpotti.
Toki sydäninfarkti voi oireilla vasemman käden kipuna mutta yleensä siihen kuuluu muitakin oireita, kuten huonoa oloa/ahdistusta rinnassa jne
Vierailija kirjoitti:
Kaularangan alue ei ole mitenkään erityisen kipeä, kipu on siis alkanut tuosta lavan alueelta, siinä tuntui aivan kosketusarka alue ennen tätä.
-ap
Ei se kaularanka olekaan kipeä, vaan siellä puristuu herma pinteeseen ja se heijastuu lapaan ja käteen. Jos kipu tuntuu lavan yläneljänneksessä niin se johtuu rangasta. Minulla on tuollainen ongelma joka varmennettiin magneettikuvalla
Ja tosiaan kun tiedän venytelleeni jne tuota kättä aika paljon niin pidän todennäköisempänä muuta vaihtoehtoa kuin sydäriä. Eilen illalla nukkumaan mennessä kädessä oli jo lievää kipua, aamulla ei taas ollut ja nyt iltapäivällä alkoi kovempana.
-ap
Kiropraktikko osais todennäköisesti auttaa sua.
Mä sain ainakin vastaavantyyppiseen vaivaan sieltä avun.
Kokenut jäsenkorjaaja voi olla myös hyvä.
Peräsuolen laskeumaa ei voi enää runkkailla niinkuin ennen
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lapa?
Se johon iskee lavantauti.
Ei se parane ikinä. Kestää ainakin 25 vuotta paheten pikkuhiljaa. Aluksi on kausittaisempi. Lopulta olkavarsi ei nouse enää lainkaan.