Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++Keskiviikkohuomenia JOULUmasut!++

07.12.2005 |

Oisko tässä meidän pinon paikka?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on herätty muksujen mukana klo 6.15 kuten tapoihin kuuluu... Nyt on kinkkukiusaus uunissa ja minä tässä vielä hörpin aamuteetä. Odotellaan vaan, että kello tulisi sen verran, että viitsisi ulos lähteä.

Olo on kyllä jostain syystä pirteä, kerään tässä mielessäni listaa asioista, joita koittaisin saada tänään tehtyä. Olen viime päivinä innostunut viimein pesemään vauvan vaatteita ja muutenkin tsekkailemaan äitiyspakkauksen laatikolle (sänky) paikkaa, laittelen sitteriä, kantoliinaa ja hoitopöytää kuntoon. Vaatteista on vielä menossa yksi koneellinen värikkäitä 60 asteeseen ja harsot 90 asteeseen. Minä en juuri silittämistä harrasta (juhlavaatteet pitkin hampain) mutta vauvoille olen edellisilläkin kerroilla silittänyt vaatteet ennen ekaa käyttöä eli käytännössä ennen syntymää kerran. Eli silityshommiin tässä päässee nytkin. ;)

Joinain aamuina en ole ollenkaan näin pontevalla päällä, en tiedä miksi tänään virtaa tuntuu riittävän. Unen määrästä se ei ainakaan ole kiinni, joskus nukun tosi pitkät unet ja olen silti ihan poikki, joskus taas päinvastoin. Nyt olen kahminut joka päivälle kaikenlaista tekemistä, ettei aika kävisi pitkäksi pelkästään odotellessa, että

jokojoko

... Olo tuntuu välillä niin kiireiseltä, että hädintuskin kerkiää tänne nettiin. ;)

Tänään on kuitenkin 37 viikkoa täynnä, eli alan ihan tosissaan toivomaan, että vauva jo syntyisi. :) Painoarviokin oli pari päivää sitten jo 3,4 kg. Eilen supisteli kivasti pitkin päivää, mutta en annan niiden takia vielä toivon nousta liikaa. Erittäin todennäköistä taitaa olla, että menen sovitusti äitiyspolille laskettuna päivänä... Monenlaisia ässiäkin on käytössä, tosin ei ne meillä taida käynnistyksenä toimia. Saunon muutenkin paljon ja siivoukselta ei voi kyllä välttyä. Mukavimmasta ässästä onkin jo vähän aikaa, koska olen nyt viimein alkanut kokea tämän valtavan vartalon ;) hankaloittavan hommia. Mutta eiköhän sillekin puuhalle löydy aikaa ja intoa ihan lähipäivinä taas, meinaan kun eilen olisi ollut intoa muttei oikein tilaisuutta, kun oltiin reissussa ja meillä kävi vieraita jne.

No joo, höpinät sikseen ja menen lapsia kurkkimaan, vaikka kuuluvat puuhailevan omiaan ihan rauhassa (näistä hetkistä pitäisi tosiaan muistaa nauttia!).

[color=red][b]Sumunen[/b] ja [b]Sulo[/b] 37+0

Vierailija
2/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, olen aivan pihalla kuka on saanut vauvoja, olin itse sairaalassa maanantaina ja tiistaina sokerikäyrällä. Onnea siis kaikille jotka nyytin ovat saaneet. Sokeriarvot oli mulla enemmän kuin hyviä niin pääsin kotiin.

Ilokseni olen huomannut että välillä supistelee kipeästikin, mutta kaikki paikat oli niin kiinni että eipä tämä täältä ulostaudu ennen kuin on ihan pakko.

Nyt sain seuraavan ajan 21.12., jolloin katsotaan oikeasti mitä kautta vauva sopii tulemaan. Vähän kyllä ahdistaa että jouluaaton olenkin sairaalassa, vaikka varmasti siellä on mukava tunnelma, mutta kun mulla on nuo pikkupojat kotona ja heidän jouluaan olisi mukava katsella.

Laskettu aikahan on 31.12., eli olis kiva jos pystyis venyttämään ensi vuoden puolellekin, mutta jos vauva on sokereiden takia iso niin... Tosi jännittävää on tämä -05 joulunaika!

Rocka rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!!! Ja onnea kaikille nyyttinsä saaneille:) Teitä alkaakin olla jo paljon...Minua supistelee päivittäin..yksi päivä supisteli kaksi tuntia 10 minuutin välein,mutta sitten loppui kuin seinään:( Olin jo ajatuksissa,että kun kerran oikeen kipeesti supistaa niin sitten lähdetään synnyttämään,mut ei.

Tänään olisi neuvola..Mutta alan tässä siivoilemaan...

38+4

Vierailija
4/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin hörpitään aamuteetä ja ulos pitäisi kohta suoriutua. Oikein hävettää, kuinka vähän tulee ulkoiltua tuon esikoisen kanssa.

Sumusen puuhat vaikutti kovin tutuilta, itsekin pistin vauvan vaatteet ja harsot kuntoon ja kaappiin tuossa sunnuntaina. Nyt pitäis vielä nostaa pinniksen pohja ja kasata pehmeä koppa rattaisiin. Sisaristuinkin meillä on lainassa, joten sitäkin voisi jo koettaa vähän viritellä.

Aika vauhdilla on tämä syksy kyllä mennyt kouluhommissa ja harrastuksissa. Ja ei kyllä ois parempaa ajankohtaa loppuraskaudelle kuin tämä joulunaika, kun tuntuu, että se aatto tulee muutenkin aina vuosi vuodelta nopeammin.

Sain muuten eilisen kyläilyreissun tuloksena oikein mojovat liitoskivut. Teki mieli kietasta köysi lantion ympärille, ettei halkea. Mutta kasassa pysyttiin.

Sellaisia tällä erää, mukavaa keskiviikkoa!

kaaka & Tilkku 37+1

Vierailija
5/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea tosiaan kaikille vauvansa saaneille. jos tossa aikaisemmin on aikalailla supistellut mullakin, on ne nyt ollut jo monta päivää poissa. sinänsä masentavaa...

ehkä pelästy tota mökkielämää, jota tässä useampi päivä jo vietettiinkin. tosin olen melkeen vakuuttunut että tammikuun puolelle mennään. esikoisen sain tosin turunpäivänä, jolloin kateltiin ilotulituksia sairaalasta, joskos nyt sitten vaikka uudenvuodenaattona...

jännää aikaa...

ihan turhaa lätinää taas täältä päästä.. on hiukkasen laiska olotila, vaikka mullakin oli viime yö ihan kohtuullinen.

eipä muuta kun odottamisen iloa taas kaikille!

Vierailija
6/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänä aamuna nukuttu harvinaisen pitkään, melkein puoli yhdeksään. Onneksi, yö meni todella huonosti. Jo illalla tuli supistuksia 10 minuutin välein, ja ne jatkuivat noin yhteen yöllä. Sitten nukahdin. Kolmelta oli muuten vain niin huono olo, ettei saanut nukuttua, ja aamuöstä sattui masuun ja supisteli. Mutta, tuloksena jällen kerran ainoastaan väsynyt mamma :(

Kohta pitäisi lähteä ulos, mutta vielä on tytöllä leikki kesken, ei viitsi mennä häiritsemään. Pian kun on sitä häiriötä ihan yllin kyllin. Tyttö oppi viikonloppuna laskemaan itse liukurilla, ja se on nyt pop. Pitää koittaa itsekin nyt häärätä ulkona oikein kunnolla, jos se vaikka saisi tuon supistelun vähän tarmokkaammaksi.

Kauhistus miten moni joulumuori on jo lahjansa saanut! Suuren suuret onnittelut kaikille tuoreille vanhemmille!

Eipä tässä kai muuta, jotenkin mennyt meikäläisellä niin odotteluksi jo, ettei päässä muuta pyöri. Ja nuo supistelusessiot ei mitenkään kärsivällisyyttä lisää! Tyttö sanoi että vauva syntyy 9.päivä ja on poika, saapa nähdä.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

T:Emppu&" Nestori"

Vierailija
7/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo hevosen talli putsattu ja tytön kanssa käyty potkuttelemassa.. Ruoka uuniin ja navetalle maalaamaan.

Illalla oltiin tytön kummeilla kylässä, ipanat oli villissä, kaikki kolme masuasukkia myöden. .. Tämä pienimmäinen touhusi niin että kalvot vaan ratisi ja paukkui.. Lujat ne on, en muuta sano!

Aamulla pikkuväkikin malttoi nukkua hiukan yli kahdeksaan, tosi ihana asia kun yöllä piti veskireissun päälle pyöriä sängyssä ja miettiä syntyjä syviä varmaan pari tuntia.

Tosi ärsyttävää kun ei saa uudelleen unenpäästä kiinni, muuten saa kyllä nukuttua ihan ok kun vaihteeksi ei mikään paikka ole kipee eikä supistele, ei supistuksensupistusta nytkään vaikka potkuttelin tyttöä aika reippaasti. .

Missä on muuten Myy81?? Kun kävi siellä vyöhyketerapiassa, mietin, että jos tuli hänellekin lähtö synnyttämään sen reissun päälle niin minun tarvii huomenna laittaa kaikki valmiiksi JOS sattuu jotain perjantaina tapahtumaan. On meillä kyllä vauvalle kaikki, Tutteliakin varuulta kaapissa mutta näille isommille varata ruokaa ja muuta jääkaappi täyteen. on niin onnetonta ukolla kaupassakäynti..

On nämä meidän vauvat kyllä olleet niin sitkeitä masussa pysyjiä, että tuskin yksi kerta lähtökäskyä antaa..

Minua harmittaa ihan hirveästi koko käynnistys. Kun jää taas kokematta se jännitys, millon lähtö synnärille tulee ja kuinka synnytys alkaa, meneekö vedet vai supisteleeko... vaikka miten koitan itelleni jankata, että vauvan parasta ajatellaan käynnistyksella niin silti.. Se on tämä ihmismieli kummallinen, ainakin minun.

Jeps mutta nyt täytyy ottaa taas itteään niskasta kiinni ja alkaa touhuamaan eikä istua ahteria turraksi tässä tietsikalla..

Mukavaa päivää kaikille!!

Lahja ja Tonttupoju 38+5

Vierailija
8/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksi ONNEA kaikille vauvansa saaneille, joita en ole huomannut erikseen onnitella :) Tosiaankin monet joulukuiset ovat jo saaneet tavata vauvansa ihan kasvokkain!

Itselläni on tänään tasan viikko laskettuun aikaan, mutta mitään erikoista ei tapahdu. Ässät eivät aiheuta supistuksia, eikä näköjään myöskään kävelylenkki. Näin noin kuukausi sitten unta, että vauva syntyisi 7.12, joka on tänään... Mieheni setä sen sijaan kuulemma on jo aivan varma, että vauva syntyy hänen nimipäivänään eli 15.12. No, silloin olisimme päivää yli lasketun ajan! Eilen illalla olin todella huolissani, koska vauva ei liikkunut. Koetimme mieheni kanssa tökkiä mahaani hellästi ja soittaa lahjaksi saamamme Jänis-soittorasian musiikkia, ei mitään liikettä edelleenkään! Linnan juhlien aikana söin sitten sellaisen satsin makeaa (glögiä ja torttuja; suklaata ja vielä appelsiinimehua), että myöhemmin illalla vauva melkein ärtyi! Tunsin liikkeet hyvin voimakkaina ja olin niin helpottunut, että minua alkoi itkettää. Jotenkin olen nyt loppuraskaudessa aika herkkismielellä samaan tapaan kuin aivan alkuraskaudessakin.

Meillä on nyt kaikki valmiina vauvalle: eilen aamulla pesimme vielä pari paketillista harsoja, jotka pitäisi taitella hoitopöydän laatikoihin. Sitten vain odotellaan - tulisi edes muutama supistus!

Hyvää vointia & suppareita kaikille odottajille :)

SnowApple ja vauva rv tasan 39!

Vierailija
9/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tuo toinen pino auennut. Samapa tuo taitaa olla, samaa asiaa kuitenkin jauhetaan ;)

Jeps. nyt olis hyvä lähtee synnyttämään, on nimittäin kuontalo taas kondiksessa. Hetken aikaa ainakin... Etukäteen vähän jänskätti, et kuinka sitä kykenee istua nököttämään parturin penkissä, mutta meni yllättävän kivuttomasti. Pääsihän siitä onneksi välillä vähän oikomaan masua ;)

Synnärille ollaan tänään kyllä menossa, ihan tosin vaan tutustumiskierrokselle. Mutta voishan sitä toiveikkaasti ottaa ton laukun auton perälle mukaan... jos vaikka. (turha toivo)

Tässä on mennyt nyt muutama yö omituisen mahakivun kanssa pyöriessä. Ja eilinen päiväkin oli ihan omituinen, en käsitä. Kun en sitä miksikään supisteluksikaan menisi sanomaan, mutta ei se mitään ihan tavallista mahkipuakaan kuitenkaan ole. Öisin tuntuu lähinnä siltä, että tuossa entisen vyötärön tietämillä olis joku vyö joka kiristäis ikävästi. Eilen päivällä oli hieman samoja fiiliksiä, sitten taas välillä tuntui että on jäänyt joku kovettumis-suppari päälle (kiristää vaan koko aika), välillä säteili selkään asti. Ja illalla tuli kyllä muutama kipee supistuskin, ne oli ihan erilaisia kun päivälliset tuntemukset. Nappas silleen kivasti etenkin tuolta alamasulta.

Toivottavsti nuo olis jotain ees hieman jouduttavia juttuja, ettei täs nyt tarvisi enää ikuisuuksia kärvistellä mahan kanssa.. Esim. 9.12 olis ihan jees päivä vaavin syntyä, kyllä mulle nimpparilahjaksi kävis oikein kivasti yksi kappale tuoreita vauvoja ;) *kuuleeko maha, äiti kutsuu?!*

Jospa sitä menis laitteleen jotain evästystä tälle päivälle, jaksais taas tarmokkaammin tassuttaa masun kanssa.

Lizzbeth ja myyryläinen 38+1

Vierailija
10/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään teen sen noin kerran kuukaudessa... Maanantaina oli neuvola, jossa terkkari pamauttikin painoarvioksi VÄHINTÄÄN 4,3 kg. Ei ole montaa viikkoa kun oma terkka rauhoitteli sanoen ettei tunnu mitenkään isolta. Tiedä sitten mitä uskoa. Tietysti jos ajattelee omaa tuuria yleensä asioiden kanssa niin kannattaa varmaan varautua pahimpaan. Mitään synnytystapa-arviota mulle ei kuitenkaan edes väläytelty, kai se sitten on varmaa että jokainen esikoistaan odottava pystyy synnyttämään ihan miten ison vauvan vaan. Kiva tietää ettei Helsingissä ketään kiinnosta tuleeko vauva todennäköisesti juuttumaan synnytyskanavaan vai ei. Luulisi että halvemmaksi tulisi arvioida tilanne mieluummin kuin hoitaa sitten halvaantuneita käsiä tms.

No tänään kävin sitten vyöhyketerapiassa jospa se vaikka auttaisi käynnistämään synnytyksen ennen kuin penska kasvaa yli viisikiloiseksi. Tuntuu kuitenkin auttaneen monia. Vielä ei kyllä ole mitään vaikutusta havaittavissa mutta odotellaan nyt. En tajua kuinka kipeät supistukset vähenivät heti kun pääsin iloitsemaan siitä että oltiin riittävän pitkällä päästäksemme haikaranpesään. Sitä ennen ei tullut mieleenkään pelätä että menisi yliaikaan, mutta nyt päivä vaan seuraa toistaan samanlaisena eikä mitään tapahdu, mikä viittaisi siihen että pääsisi tositoimiin.

Ei jaksa muuta kuin valittaa.

Mirvai ja valas rv 39+3

Vierailija
11/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis poksahtanut edes vyöhyketerapian jälkeen. Tämä vauva on tuomittu olemaan äitin masussa....=)

Terapia oli ihanaa ja se terapeutti näki mun korvista että mua närästää todella paljon kun oli kuulemma noi jotkut pisteet turvoksissa.

Tänään on jo viikkoja 39+3 ja esikoinen on syntynyt 39+6 mutta lähes sadan prosentin varmuudella tämä mötkäle painelee yliaikaiseksi ihan vaikka äidin kiusaksi kun sitä niin kovin jo odottelen että ei tarvitsisi olla joulua sairaalassa.... rakastan niin joulua, joten mielummin olisin omissa jouluruissa kuin kättärin pöperöissä....

Tsemppiä Lahja-Unelmalle terapiaan, toivotaan että sinulle olisi vähän enemmän apuja kuin meikäläiselle....

ONNEA MIELETTÖMÄSTI KAIKILLE VAUVELIN SAANEILLE!!!! Tulee tippa silmään teidän kertomuksista... Kun jo itsekin haluaisi jo päästä kokemaan taas sen ihanan tunteen.

Tuntuu siltä että pinot ovat nykyään niin pieniä kun te kaikki jouluiset olette jo nyyttinne hakeneet...

No ehkä kohta on munkin vuoro, voikun pian jo....

No eipä tällä kertaa muuta, huomenna taas neuvolaan kuuntelemaan ne samat kommentit, että kyllä se kohta syntyy....

Myy81+junior39+3

Vierailija
12/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti että mukavan ässän harjoittaminen on hieman vaikeaa.. joo huomasin sen myös eilen. Tekee kovasti mieli mutta aika valas olo on, ei taivu oikein mihinkään :))

Luin jostain että jotta sperma vaikuttaisi jotenkin kohdunkaulan tilanteeseen niin pitäisi pitää jalkoja ylhäällä tarpeeksi kauan koska kohdunkaulan pitäisi " uida" siinä sitten jonkin aikaa :) Ai niin.. vaukirjan odotus.kirjasta sen luin...

Kotikäynnistyksiin kuulema saattavat auttaa myös nännien niplaus joka voi lisätä oksitosiinin erityistä ja näin ollen supistuksia. Mutta luulen että luontomamma on ajatellut asian niin että kehon pitää olla valmis jollain lailla jotta käynnistykset voivat tehota..tiedä tuota.

Tänään mun masuvauveli ollut rauhallinen mutta nyt illalla alkoi jo tuntua suoranaista viiltoa+kipua+kutitusta jossain tuossa alhaalla kun vauveli vissiin liikutteli päätään :) Esikoisen kohdalla en muista tuollaista koskaan olleen!!

Huomenna kokoarvio..tulen kertomaan sitten uutiset. nyt nukkumaan..huoh.

beal rv 37+4