Lähtisitkä sinä tällaiselle matkalle?
MIes varannut mulle ylläriksi (täytän tasavuosia) reilun viikon matkan keväälle. Kohde on todella mun unelmakohde ja mies miettinyt tarkkaan, et reissu olis mulle mieluinen.
Mutta....
Meillä pienet lapset eli kolme, joista kaksi alle kouluikäistä ja vanhinkin vasta tokalla. Nuorin ehtii ennen reissua täyttää just vuoden. Mies on hoidonkin järjestänyt tutussa paikassa eli omilla vanhemmillaan, jossa lapset kyllä viihtyy hyvin ja paljon siellä ollaan aikaa vietetty perheenä ja isommat olleet yksin parikin yötä yökylässä kerrallaan. Nuorin ei vielä yökylässä ole ollut, mutta mies on sopinut, että harjoitellaan sitä ennen reissua.
Voi, että mua ahdistaa! Hirmusti haluisin lähtee, mut en tiedä voinko lapsia noin pitkäks aikaa jättää hoitoon. Ja mies suunnitellut reissua pitkään ja hartaasti. Mitä ihmettä teen?!
Kommentit (25)
pienistä lapsista. EN pystyisi ikävältäni ja huoleltani nauttimaan matkasta. Joko lähdettäisi perheenä tai odotettaisi, että lapset on isompia. Vuoden ikäinen ei voi mitenkään ymmärtää mihin vanhemmat katoavat. Voi aiheuttaa hänelle pahoja traumoja.
Onko siis joku ongelma, ettei lapset voi lähteä mukaan matkalle?
Itse en missään tapauksessa jättäisi lapsiani viikoksi hoitoon edes tutuille.
yllattaen vaikka sairaalaan eika olisi ketaan tuttuakaan niita lapsia hoitamaan? Joutuisivat lastenkotiin tms. paikkaan ja selviaisivat ihan hyvin.
Onko siis joku ongelma, ettei lapset voi lähteä mukaan matkalle?
Itse en missään tapauksessa jättäisi lapsiani viikoksi hoitoon edes tutuille.
yllattaen vaikka sairaalaan eika olisi ketaan tuttuakaan niita lapsia hoitamaan? Joutuisivat lastenkotiin tms. paikkaan ja selviaisivat ihan hyvin.
Elämässä tapahtuu asioita, joihin ei voi vaikuttaa ja niistä vaan pitää yrittää selvitä parhaalla mahdollisella tavalla.
Toisiin asioihin taas voi itse vaikuttaa ja niissäkin tietysti pyritään toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla. Jotkut ajattelevat lasten parasta ja toiset...
Toteutan unelmani omassa tahdissani, en miehen päätöksestä.
Sanoisin miehelle, että matka OK, mutta hän voi jäädä lasten kanssa Suomeen. Kai sen reissun on tarkoitus ilahduttaa nimenomaan minua, ei miestä!
Ja lähtisin yksin. Miehelle ja lapsille tekee hyvää olla viikko keskenään.
niin en ihmettele enää yksinhuoltajia, jotka mies on jättänyt kuin nallit kalliolle. Helvetillinen riivinrauta olet!
suurin osa perheistä pysyy koossa, vaikka vanhemmat eivät tee viikon reissuja ilman lapsia.