Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan jaksa tätä elämää.

Vierailija
23.01.2013 |

Terapiat käyty,lopetettu tuloksettomina.En vaan voi hyväksyä että ainoat asiat elämässä ovat mies ja lapsi.Etten koskaan pääse työelämään saa ammattia yms.Jo pienenä haaveilin että minusta olisi tullut uraihminen.No tuli kotiäiti,oppimisvaikeuksien ja sairauksien takia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb-tutuistani, joita on ammatiltaan sitten ihan joka lähtöön. Vaikeat sanat oikein ja jopa yhdyssanat paikoillaan. Mietin vaan, että etkö todellakaan pysty oppimisvaikeuksien vuoksi tekemään siis yhtään mitään työtä. Et varmasti vaikeuksiesi (jos sellaisia nyt oikeasti on) vuoksi pysty lukemaan itseäsi lääkäriksi, mutta miten olisi lähihoitaja, kampaaja, siistijä, tarjoilija jne. Ei ehkä sitä mitä lapsena haaveilit, mutta elämä on joskus sellaista, on sitä muutkin joutuneet ns. laskemaan rimaa.

en saa edes lääkärintodistusta siis positiivista sellaista että pääsisin opiskelemaan lähihoitajaksi ja siivousta olen kokeillut on liian raskasta.Mulla selkävikaa,reumaa,sydänvikaa yms siksi olen yrittänyt opiskella siistin sisätyön ja siihen ei pää riitä.

Vierailija
2/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua pitämään kiinni päähänpinttymistäsi niiden haaveiden suhteen ja hyväksymään nykyhetken todellisuutta, ja etsimään siitä hyviä puolia. Niitäkin nimittäin ihan varmasti on, mutta sinä kieltäydyt niitä näkemästä ja haluat jatkaa kiukuttelua elämälle siitä kun et saanut sitä mitä halusit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua pitämään kiinni päähänpinttymistäsi niiden haaveiden suhteen ja hyväksymään nykyhetken todellisuutta, ja etsimään siitä hyviä puolia. Niitäkin nimittäin ihan varmasti on, mutta sinä kieltäydyt niitä näkemästä ja haluat jatkaa kiukuttelua elämälle siitä kun et saanut sitä mitä halusit.

samaa ruuanlaittoa,siivousta,lastenhoitoa yms joka päivä.

Vierailija
4/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vapaehtoistyöhön, harrasta sitä. Tunnet olevasi hyödyksi ja tapaat uusia ihmisiä.

Vierailija
5/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vapaehtoistyöhön, harrasta sitä. Tunnet olevasi hyödyksi ja tapaat uusia ihmisiä.

mutta ei se minua tyydyttänyt.

Vierailija
6/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla tehokkaampaa kuin yksilöterapia. Siis samaa sairautta sairastavien ryhmään tai masentuneiden ryhmään tms.

Yritä suuntautua tavalla tai toisella ulospäin kodista koska jokainen tarvitsee myös muuta elämää kuin kotiäidin ympyrät. Se elämänvaihe ei edes kestä kovin kauaa kun sinulla on yksi lapsi. Sen jälkeen olisi hyvä olla muutakin. Jos joudut eläkkeelle, niin silloin sinulla on rutkasti aikaa. Ala tehdä vapaaehtoistyötä, palvella yhteiskuntaa jotenkin muuten kuin palkkatyön kautta. Siitä voi saada elämään merkitystä, ystäviä ja kontakteja.

Vierailija
7/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää itse löytää. Kukaan täällä keskustelupalstalla ei voi tehdä puolestasi sitä. Mummo sanoi aina että pitää löytää ilo itsestänsä ja repiä riemu ryysyistänsä.

Onko kaikki kivet ihan varmasti käännetty ja silti et voi osallistua työelämään? Ihanko varamasti?

Muistan muuten sinut ja sinun super pessimistiset kirjoitukset. Moni on täällä ehdottanut sinulle yhtä ja toista mutta kaikki on tymätty aina sinun taholtasi. Jos mitään ei ole enää tehtävissä niin ehkä kannattaa sitten vain tyytyä tilanteeseen ja pelastaa mitä pelastettavissa on. Pyri olemaan mahdollisimman hyvä äiti lapsellesi ja hyvä puoliso miehellesi. Hyvä ystävä ystävillesi. Siinä sinulle missio.

Oletko muuten ajatellut vaikka alkaa kirjoittamaan blogia ajatuksistasi. Kirjoittaminen saattisi lievittää tuskaasi myös.

Tsemppiä sulle, kevätaurinko alkaa pian paistaa.

Vierailija
8/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää itse löytää. Kukaan täällä keskustelupalstalla ei voi tehdä puolestasi sitä. Mummo sanoi aina että pitää löytää ilo itsestänsä ja repiä riemu ryysyistänsä.

Onko kaikki kivet ihan varmasti käännetty ja silti et voi osallistua työelämään? Ihanko varamasti?

Muistan muuten sinut ja sinun super pessimistiset kirjoitukset. Moni on täällä ehdottanut sinulle yhtä ja toista mutta kaikki on tymätty aina sinun taholtasi. Jos mitään ei ole enää tehtävissä niin ehkä kannattaa sitten vain tyytyä tilanteeseen ja pelastaa mitä pelastettavissa on. Pyri olemaan mahdollisimman hyvä äiti lapsellesi ja hyvä puoliso miehellesi. Hyvä ystävä ystävillesi. Siinä sinulle missio.

Oletko muuten ajatellut vaikka alkaa kirjoittamaan blogia ajatuksistasi. Kirjoittaminen saattisi lievittää tuskaasi myös.

Tsemppiä sulle, kevätaurinko alkaa pian paistaa.

on tullut käytyä ammatinvalintapsykologit,tietysti tavalliset psykologit,psykiatrit,oppilaanohjaajat,kuraattorit,aikuiskoulutussuunnittelijat yms.

Vierailija
9/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentään lapsi. Ole kiitollinen siitä. On monia, joille sitä ei ole suotu.

Vierailija
10/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisit tehdä? Millaisessa ammatissa haluaisit toimia?

Vierailija
11/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä jopa ilahduttaa, olisin valmis vaihtamaan heti paikkoja kanssasi.

Olen kroonisesti sairas, mutten niin sairas, että pääsisin eläkkeelle, joten teen täyttä työviikkoa pienellä palkalla. Elän kahden lapsen kanssa ja taloudellisesti meillä on tiukkaa.

Haaveilen siitä, ettei minun tarvitsisi tehdä palkkatyötä pärjätäksemme vaan saisin keskittyä kotitöihin, lapsiin, omaan kuntouttamiseeni ja vapaaehtoistyöhön.

Mutta ei auta kun vaan sisulla eteenpäin. Kaikilla kun ei ole vakavaraista miestä ;)

Vierailija
12/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ole mahdollista,olen tuetusti yrittänyt 3 kertaa opiskella toimistopuolen merkonomiksi mutta se on liian vaikeaa.

Vierailija
13/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä jopa ilahduttaa, olisin valmis vaihtamaan heti paikkoja kanssasi.

Olen kroonisesti sairas, mutten niin sairas, että pääsisin eläkkeelle, joten teen täyttä työviikkoa pienellä palkalla. Elän kahden lapsen kanssa ja taloudellisesti meillä on tiukkaa.

Haaveilen siitä, ettei minun tarvitsisi tehdä palkkatyötä pärjätäksemme vaan saisin keskittyä kotitöihin, lapsiin, omaan kuntouttamiseeni ja vapaaehtoistyöhön.

Mutta ei auta kun vaan sisulla eteenpäin. Kaikilla kun ei ole vakavaraista miestä ;)

että eipä se mies aina auta.

Vierailija
14/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se minua tyydyttänyt.

Kirjoitustesi perusteella oletan, että sinua ei voi auttaa. Mikään ei kelpaa tai toimi sinulle. Edes vapaaehtoistyö ei ole antanut sinulle ilmeisesti yhtään mitään. Olet pohjattoman tyytymätön tapaus, hyväksy se.

Tai vaihtoehtoisesti opettele näkemään kaikki hyvä elämässäsi - vaikkei se ole ihan juuri sitä mitä halusit. Sinulla on lapsi ja ilmeisen hyvätuloinen mies; ne varmaan olet halunnut ja myös saanut? Teillä on katto pään päällä ja perustoimeentulo kunnossa; näitä asioita olet varmaan myös elämääsi toivonut - ja saanut.

Sinun on ehkä mahdollista harrastaa jotain? Haluatko sitä? Sinun on myös mahdollista auttaa lähimmäisiäsi (vapaaehtoistyössä), mutta valitettavasti et saa siitä mitään; mitä jos opettelisit ajattelemaan, ettei kyse aina ole saamisesta vaan joskus myös antamisesta? Antavat ja kiitolliset ihmiset ovat usein niitä onnellisimpia.

Vierailija
15/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin toimeen tullaan kun tarkasti eletään ap

Vierailija
16/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin toimeen tullaan kun tarkasti eletään ap

Sama tilanne on tuhansilla ja taas tuhansilla perheillä!

Etkö todellakaan voi tehdä mitään osa-aikatyötä vaikka kaupassa tai jossain toimistossa? Vai oletko rajannut toivotut työtehtäväsi niin, että sinulle kelpaa ainoastaan oma unelmatyösi, johon sinulla ei ole koulutusta tai työkokemusta?

Vierailija
17/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä jopa ilahduttaa, olisin valmis vaihtamaan heti paikkoja kanssasi. Olen kroonisesti sairas, mutten niin sairas, että pääsisin eläkkeelle, joten teen täyttä työviikkoa pienellä palkalla. Elän kahden lapsen kanssa ja taloudellisesti meillä on tiukkaa. Haaveilen siitä, ettei minun tarvitsisi tehdä palkkatyötä pärjätäksemme vaan saisin keskittyä kotitöihin, lapsiin, omaan kuntouttamiseeni ja vapaaehtoistyöhön. Mutta ei auta kun vaan sisulla eteenpäin. Kaikilla kun ei ole vakavaraista miestä ;)

että eipä se mies aina auta.

Näin sanoo laki.

Joudutko todellakin anomaan itsellesi (ja lapsellesi?) toimeentulotukea tms., mikäli mies "ei aina auta"?

Vierailija
18/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu tällä. Olen uraihminen, teen helvetisti töitä ja saan hyvää palkkaa. Täytän päivästä toiseen samanlaisia typeriä exceleitä ja tapaan valittavia ihmisiä. Nämä vie multa ajan viettää aikaa kotona lasten kanssa. Mietin joka päivä että mitä järkeä tässä on, elämä on tylsää, merkityksetöntä ja tyhjää vaikka se ura on ja päällisin puolin kaikki on hienosti.

Vierailija
19/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas suunnittelen miten lähteä 3 kk lomille etelä-amerikkaan. IHanaa !! :)

ja vaikka tämä ei toteutuisikaan, niin silti voin haaveilla, kuten sinä

voit aina opiskella, mutta oppimisvaikeuksien takia tyoläämpää ja vaatii tiukkaa itsekuria - se riippuu miten paljon sitä haluat onko susta siihen vai ei? jos tuntuu että ei ole, älä valita vaan keksi jotain muuta, kyvyillesi sopivaa

Vierailija
20/22 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu tällä. Olen uraihminen, teen helvetisti töitä ja saan hyvää palkkaa. Täytän päivästä toiseen samanlaisia typeriä exceleitä ja tapaan valittavia ihmisiä. Nämä vie multa ajan viettää aikaa kotona lasten kanssa. Mietin joka päivä että mitä järkeä tässä on, elämä on tylsää, merkityksetöntä ja tyhjää vaikka se ura on ja päällisin puolin kaikki on hienosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan