Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perheeseenne liittyvää asiaa tiedät ihmisten kauhistelevan?

Vierailija
23.01.2013 |

Meillä se, että ostimme vanhan talon, jossa remontti vielä kesken (ja tuleekin kestämään). Useimmilla ei ole mitään tietoa millaisissa hinnoissa tietyt remontit liikkuvat, eikä tietoa remontoinnista muutoinkaan. Silti annetaan "hyviä vinkkejä" mitä kannattaisi alkaa tehdä ja miten.

On se kumma, kun asia ei meille ole ongelma, mutta muille tuntuu olevan.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on neljä (vanhin poika ja sitten 3 tyttöä, tämä on osasyy kauhisteluun, koska "teillähän oli jo molempia ja silti teitte lisää"

Eläimiä löytyy 4 koiraa, 3 kissaa ja kani.

Nämä on sellaiset kestokauhistelut ollu. Sitten lyhyempiä kauhisteluja esim. että mieheni lähti kahdeksi viikoksi etelänmatkalle kaveriporukalla ja minä jäin ihan iloisella mielellä lasten kanssa kotiin, tai että ollaan eletty ihan normaalisti, vaikka olin kotona aika monta vuotta lasten kanssa. Nyt toki olen jo työelämässä ollut hyvän tovin, kun nuorimmaiset ovat 6v

Vierailija
62/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tulot ovat hyvät eikä ole mitään estettä hankkia omistusasuntoa.

Omistusasumisen ja kunnollisen ihmisen välillä on yhtäläisyysmerkki, mutta tämä ei pädekään meidän kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme vuoden aikana 5-6 matkaa. Sekös kauhistuttaa. Ja kommentit varasta ja rahasta. Juu ei ole muiden lompakoista pois.

Kaiken lisäksi matkustamme miehen kanssa kaksin reissuja. Lapsemme ei voi matkustaa toistaiseksi. Siitähän on taas riittänyt päiviteltävää.

Alkujaan talomme on muiden mielestä ollut liian suuri. Ja nyt,kun olemme miehen kanssa pääson kaksin niin ihmetellään miksi ei laiteta myyntiin ja vaihdeta pienempään.

Neuvoja ja vinkkejä satelee. Mustavalkoisia näkemyksiä. Ei ymmärrystä toisten erilaisille elämäntilanteille yms.

Siinähän kauhostelevat. Ei ole meidän murhe. En minäkään puutu toisten asioihin,

Vierailija
64/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kuopuksen syntyessä 40v ja mies 43v.

Vierailija
65/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt,kun olemme miehen kanssa pääson kaksin

Kun ei ole teidän kanssa niillä matkoilla eikä kotona?

Vierailija
66/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa miestä rinnalleni, enkä tarvitse sitä mihinkään, että sellainen olisi. Minulla on fuckbuddy ja remppahommissa auttavat tytöt ja pojat.

Rahaa voisi toki toinenkin tuoda kassaan, mutta ihana olla näin.

Vierailija
67/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt,kun olemme miehen kanssa pääson kaksin

Kun ei ole teidän kanssa niillä matkoilla eikä kotona?

Siinä kanssa kauhistelun aihetta. Ja ymmärtämisen puutetta tutuille.

Vierailija
68/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 m2:n kolmiossa. Kunnon ihmiset asuvat ainakin 200 m2:n omakotitaloissa, koska muuten lapset saavat traumoja.

Vierailija
69/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näitä on muutamat päivitelleet

-vuokralla kerrostalossa vaikka lapsikin ja ikää oli jo 30. No, oli helpompi muutto ulkomaille kun ei tarttenut miettiä asunnon myyntiä, eteenpäinvuokrausta tms.

-lapsi nuorena, oltiin kyllä 26 kun syntyi mutta silti...

-nuorena naimisiin, oltiin 23-vuotiaita. Hyvin on kyllä mennyt kaikki nämä 13 vuotta

-uuden kotimaan jutuista (jotkut suomalaiset) tutut ovat päivitelleet että miten pärjäämme ilman kuivauskaappia, suomalaista kahvia, ruisleipää, salmiakkia ja saunaa. No, mitään noista ei olla kaivattu eli ihan hyvin.

-sitä että elämme ilman telkkaria, autottomuuskaan ei ole niin ihmeellistä kuin töllöttimen puuttuminen. Puuttui siis jo Suomessa asuessa.

Av:lla on tietty tuomittu sitten monikin asia, mm. se että käytämme alkoholia lapsen nähden (esim. minä 0-5 annosta viikossa, hui!)

Vierailija
70/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä jutuista on sellaisia, että ne muiden ihmisten "ihmettelyt" on ihan teidän omassa päässänne.

Vierailija
71/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset kauhistelevat, kuinka me jaksamme, kun esikoinen on melkein 3v ja erittäin villi. Kauhistelevat sitäkin, kun olen taas sitä mieltä, että ehdottomasti teen soseet itse eikä valmiita pilttejä meillä käytetä. Myös se, että kuinka tulemme erottamaan kaksoset toisistaan, kun ovat identtisiä.

Vierailija
72/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ollut paikalla. Ei ne nyt mitään kauhisteluja ole ollut, mutta kummastelua yms.

t. 31

Suurin osa näistä jutuista on sellaisia, että ne muiden ihmisten "ihmettelyt" on ihan teidän omassa päässänne.

Vierailija
73/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen erittäin suuren palkan lähes kokonaan elämiseen (tai no, asuntolainan lyhennyksiin pääasiassa), eikä meillä ole edes lapsia vaikka olemme jo reilusti yli kolmekymppisiä.

Vierailija
74/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toisinaan joku toinenkin ppikaystävä tai rakastaja ja siitäkös puhetta riittää.

Vierailija
75/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toinen pieni juttu jota anoppi kauhistelee: en tee lapsille "kunnon ruokaa". Eli saatan tehdä lounaaksi esim. kanasalaatin tai joku päivä saatan tehdä kasvisruokaa esim. pavuista tai linsseistä. Aina ei ole esim. lihan kanssa perunaa vaan on pelkkää kasvista. "Eihän lapset tuollaisella elä" sanoo anoppi.

Anopin mielestä kunnon ruoka on siis makkarakastiketta ja perunaa- tyylinen ruoka.

Paljon paremmin ne lapset voivat tuollaisella perinteisellä ruoalla kuin millään muodikkaalla papu- & linssityyppisellä hippeilymurkinalla.

Lapsen terveys nyt kuitenkin pitäisi olla pääasia, ei se että kodissa syödään muodikkaasti & ekologisesti.

Vierailija
76/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toisinaan joku toinenkin ppikaystävä tai rakastaja ja siitäkös puhetta riittää.

Jopa minua, suhteellisen liberaalia kaupunkilaista, säälittäisi sun miehesi puolesta.

T: 28v. mies.

Vierailija
77/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset kauhistelevat, kuinka me jaksamme, kun esikoinen on melkein 3v ja erittäin villi. Kauhistelevat sitäkin, kun olen taas sitä mieltä, että ehdottomasti teen soseet itse eikä valmiita pilttejä meillä käytetä. Myös se, että kuinka tulemme erottamaan kaksoset toisistaan, kun ovat identtisiä.

Ei kai sinun kannata tulevana kaksosten äitinä hirttäytyä siihen, että sinun täytyy "ehdottomasti" tehdä soseet itse ja pilttipurkkeja ei teidän talouteen kuuna päivänä tule eksymään. Mitäs sitten, kun olet valvonut kaksosten kanssa viikon yöt ja siinä pitäisi vielä keitellä jotain soseita? Ja viettää aikaa esikoisenkin kanssa? Kannattaisiko suhtautua asiaan avoimemmin ja ajatella, että mahdollisuuksien mukaan teet itse soseet, mutta jos on kamala kiire ja väsy, sitten käytät hyvällä omatunnolla valmissoseita?

Vierailija
78/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toinen pieni juttu jota anoppi kauhistelee: en tee lapsille "kunnon ruokaa". Eli saatan tehdä lounaaksi esim. kanasalaatin tai joku päivä saatan tehdä kasvisruokaa esim. pavuista tai linsseistä. Aina ei ole esim. lihan kanssa perunaa vaan on pelkkää kasvista. "Eihän lapset tuollaisella elä" sanoo anoppi.

Anopin mielestä kunnon ruoka on siis makkarakastiketta ja perunaa- tyylinen ruoka.

Paljon paremmin ne lapset voivat tuollaisella perinteisellä ruoalla kuin millään muodikkaalla papu- & linssityyppisellä hippeilymurkinalla.

Lapsen terveys nyt kuitenkin pitäisi olla pääasia, ei se että kodissa syödään muodikkaasti & ekologisesti.

Vierailija
79/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaamasi viestin kirjoittaja kertoo laittavansa "joku päivä" kasvisruokaa eli silloin tällöin, ehkä kerran tai pari viikossa. Pavuissa ja linsseissä on runsaasti proteiinia ja rautaa. Jos tämä melko satunnainen kasvisateria on muutenkin monipuolinen (on rasvoja, protskuja, hiilihydraatteja ja kuitua) ja sisältää riittävästi energiaa, lapsen ravitsemus on kyllä aivan kunnossa. Jos vielä ruuan seurana nauttii maitoa ja päivän mittaan välipalana joitain muita maitotuotteita, ei kyllä ihan helpolla minkäänlaista ravintoainevajetta pääse syntymään. Kasvisruoka on hyväksi sydämelle ja vitamiiniensaannille. Tuskinpa olisi kovin monelle pahasta korvata osa (punaisesta) lihasta, kalalla ja proteiinipitoisilla kasviksilla. Viikossa kahtena päivänä kalaa, yhtenä päivänä kasvisruokaa ja neljänä päivänä lihaa kuulostaa minun korvaani varsin terveelliseltä ruokavaliolta.

Vierailija
80/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöntiin. Tosin esim. mun omat lähes vakaumukselliset lihansyöjävanhempani ovat suhtautuneet todella kiitettävästi asiaan, mutta tiedän, että monella muulla on asian kanssa nikottelemista. Olkoot, meillä on terveet ja hyvinvoivat lapset. Ps. Voiko oikeasti jonkun mielestä _makkara_ ja peruna olla terveellisempää kuin pavut ja linssit? :D

Lainaamasi viestin kirjoittaja kertoo laittavansa "joku päivä" kasvisruokaa eli silloin tällöin, ehkä kerran tai pari viikossa. Pavuissa ja linsseissä on runsaasti proteiinia ja rautaa. Jos tämä melko satunnainen kasvisateria on muutenkin monipuolinen (on rasvoja, protskuja, hiilihydraatteja ja kuitua) ja sisältää riittävästi energiaa, lapsen ravitsemus on kyllä aivan kunnossa. Jos vielä ruuan seurana nauttii maitoa ja päivän mittaan välipalana joitain muita maitotuotteita, ei kyllä ihan helpolla minkäänlaista ravintoainevajetta pääse syntymään. Kasvisruoka on hyväksi sydämelle ja vitamiiniensaannille. Tuskinpa olisi kovin monelle pahasta korvata osa (punaisesta) lihasta, kalalla ja proteiinipitoisilla kasviksilla. Viikossa kahtena päivänä kalaa, yhtenä päivänä kasvisruokaa ja neljänä päivänä lihaa kuulostaa minun korvaani varsin terveelliseltä ruokavaliolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän