Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perheeseenne liittyvää asiaa tiedät ihmisten kauhistelevan?

Vierailija
23.01.2013 |

Meillä se, että ostimme vanhan talon, jossa remontti vielä kesken (ja tuleekin kestämään). Useimmilla ei ole mitään tietoa millaisissa hinnoissa tietyt remontit liikkuvat, eikä tietoa remontoinnista muutoinkaan. Silti annetaan "hyviä vinkkejä" mitä kannattaisi alkaa tehdä ja miten.

On se kumma, kun asia ei meille ole ongelma, mutta muille tuntuu olevan.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yksinhuoltajan (ja duunarin)lapsella voi olla niin kallis harrastus? Ihmiset päivittelee, kun lapsella usein vain yksi vapaapäivä viikossa. Ihmetystä herättää myös se miten äiti jaksaa koko ajan kuljettaa lasta harrastukseen. Kieltämättä ei tässä vanhemmalla paljon omaa aikaa ole, mutta jokainen tekee omat valinnat.

Vierailija
2/98 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lusinut taposta... Monet saa kylmiä väreitä, varsinkin isäni! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset parikymppisenä. Silloin kauhisteltiin etten käynyt kouluja. Menin yliopistoon 26-vuotiaana. Sitten olisi pitänyt pysytellä valitsemallaan tiellä!

Vierailija
4/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihan elämän normaaleja perussääntöjä on, ettei rikollisiin luoteta koskaan. Toivottavasti tiedät hyvin tarkkaan, mitä teet.

Vierailija
5/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies 12 vuotta mua vanhempi ja edellisestä liitosta jo aikuiset lapset. Kun mentiin yhteen, niin lapset oli 16 ja 18, mies 38 ja minä 26. Niinpä on kestänyt, mä täytän ensikuussa 40... Ja kaksi yhteistäkin siunaantunut.

Vierailija
6/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen lapsimäärää kauhistellaan koko ajan. Kaikilla muilla kun on 1-2 lasta ja meillä 4.

"Voi, voi kun on rankkaa" ja "miten nyt tolleen". Ihan kun olisi joku asia johon ei itse pystyisi vaikuttamaan. Ja sitä ei ymmärretä, että oikeasti pidämme lapsista ja haluttaisiin vielä lisääkin.

Vierailija
7/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mentiin naimisiin niin nopeasti. Veikkaan, että löivät miehen suvussa vetoja kauanko liittomme kestää. Nyt mennyt 8 vuotta.

Vierailija
8/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tulla sohvalle tai ihmisten sänkyihin nukkumaan. Anopin mielestä koiran on saatava olla siellä missä ihmisetkin, olen eri mieltä, koiralla on ihan oma sänky.

Toinen kauhistuksen aihe on matkustelu. Voidaan kituuttaa todella nuukasti ja säästää, jotta päästään koko perhe haluamallemme matkalle. Esim. viime jouluna sanoimme kaikille jo hyvissä ajoin etukäteen, ettei meillä ole rahaa ostaa lahjoja kuin lapsillemme. Näin saimme vähän säästöjä kartutettua ja päästään nyt hiihtolomalla reissuun lämpöiseen. Tätä jaksettiin ääneen ihmetellä, miten meillä voi olla varaa matkustaa kun ei ole varaa joululahjoihin. No jokainen perhe kai päättää itse mikä on tärkeää. Meille on tärkeämpää tehdä yhdessä perheenä mieleisiä juttuja ja matkustelu on meidän jokaisen mieleen. Toisarvoisiksi luokittelimme ne mummoille ostettavat joulukukkakorit ja herkkukorit jouluksi.

Toivottavasti nämä ilman lahjoja jääneet sukulaiset eivät ole kovasti teitä auttaneet esim. lastenhoidossa tai muussa..

Vierailija
9/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ulkomaalainen (intialainen) ja minä olen vaalea ja lihava (165cm ja 85kg). Tosin olin normaalipainoinen silloin 15 vuotta sitten kun tapasimme ja aloimme seurustella :) Varmasti moni katsoo säälien, että eipä tuokaan suomalaista miestä saanut (usein lukenut netistä tällaisista mielipiteistä). Ja useampi mies on kysynyt, että miksei suomalainen mies kelvannut.

Vierailija
10/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme asuneet useammassa eri maassa, ja todennäköisesti lähdemme taas jonnekin toiselle puolen maapalloa. Olemme ainakin mun suvun mielestä "huithapeleita", ja kunnon ihmiset olisivat rakentaneet jo omakotitalot kotikylään ja pykänneet lapsia. Ikää meillä on molemmilla himpun yli 30. Emme tee mitään hanttihommia, vaan ihan kunnon akateemisen koulutuksen vaativia duuneja ja tienaamme varmaan paremmin kuin yksikään serkkuni. Jostain syystä minä ja mun mies ollaan kuitnekin ne hulttiosukulaiset:D

Ihan tiedoksi: ei teitä kukaan kadehdi. Säälitään enemmän, miten pilalla sun elämä on.

Vierailija
11/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että teimme vielä lapsenkin..

Vierailija
12/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöntiin. Tosin esim. mun omat lähes vakaumukselliset lihansyöjävanhempani ovat suhtautuneet todella kiitettävästi asiaan, mutta tiedän, että monella muulla on asian kanssa nikottelemista. Olkoot, meillä on terveet ja hyvinvoivat lapset. Ps. Voiko oikeasti jonkun mielestä _makkara_ ja peruna olla terveellisempää kuin pavut ja linssit? :D

Mutta olethan antanut lapsillesi mahdollisuuden valita itse tämän asian?

Tunnen itse asiassa muutaman kasvissyöjäperheissä kasvaneen, nyt jo päälle parikymppisen ihmisen. Kaikki ovat periaatteessa hyväkuntoisia, ovat siis laihoja ja solakoita, mutta samalla tosi pieniä, hentoja ja heiveröisen oloisia. Usein kuulemma kaikkia särkyjä, monesti ovat sairaana kun pitäisi olla luennolla.

En vaan voi olla ajattelematta, etteikö tuo eliniän jatkunut kasvisruokavalio olisi vaikuttanut tähän. Sillä kyllähän sekaruokavalion eduista on ihan perusteltua näyttöä.

Just joo...taidat itse olla vähän pullukka ja sinua ärsyttää, kun jotkut on solakoita ja vielä kasvissyöjiä. Ja hah, noihin vaivoihin kasvissyönnillä ei ole mitään tekemistä :-D Se, että on koko ikänsä vetänyt makkaroita (joissa voi parhaimmillaan olla lähes pariakymmentä LISÄAINETTA) ym. moskaa ei missään nimessä ole terveellisempää kuin kasvisten ja papujen ym. syönti.

Vierailija
13/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalainen on yli puolet vuodesta ulkomailla niin hän menettää tietyt etuudet. Myöskään matkavakuutusta ei myönnetä samoin ehdoin. Teillä tuo yli puolen vuoden ulkomailla oloaika voisi hyvin toteutua.

Käytämme KAIKEN ylimääräisen rahan matkustamiseen. 6 ja 3 vuotiaat lapsemme ovat olleet ulkomailla yli puolet elämästään. Palasimme juuri reppureissulta etelä-Amerikasta ja olemme lähdössä pian Vietnamiin. Ihmiset jaksavat kauhistella kuinka raahaamme lapsiamme "vaarallisiin" paikkoihin, uskallamme asua hostelleissa, lapsemme syövät sitä mitä on tarjolla eivätkä nirsoile ja nukkuvat silloin kun nukuttaa; ajasta tai paikasta välittämättä.

Toki ilmoitusvelvollisuus on.

Matkavakuutusten kanssa taas yleensä niitä voi hankkia erilaisilla kestoilla, yli 6 kk voimassa olevat on vähän kalliimpia.

Oleellista on se, että pysyy kirjoilla Suomessa ja oleskelu ulkomailla katsotaan tilapäisesti.

T:Ulkomailla asuva, suomalaiseen sosiaaliturvaan kuuluva ja matkavakuutuksen omistava Suomen kansalainen joka on kirjoilla Suomessa.

Vierailija
14/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalainen on yli puolet vuodesta ulkomailla niin hän menettää tietyt etuudet. Myöskään matkavakuutusta ei myönnetä samoin ehdoin. Teillä tuo yli puolen vuoden ulkomailla oloaika voisi hyvin toteutua.

Käytämme KAIKEN ylimääräisen rahan matkustamiseen. 6 ja 3 vuotiaat lapsemme ovat olleet ulkomailla yli puolet elämästään. Palasimme juuri reppureissulta etelä-Amerikasta ja olemme lähdössä pian Vietnamiin. Ihmiset jaksavat kauhistella kuinka raahaamme lapsiamme "vaarallisiin" paikkoihin, uskallamme asua hostelleissa, lapsemme syövät sitä mitä on tarjolla eivätkä nirsoile ja nukkuvat silloin kun nukuttaa; ajasta tai paikasta välittämättä.

Eiköhän kyseinen perhe ole asiansa hoitanut, mikä matkustelu poliisi sinä luulet olevasi, ottaako päähän, kun jotkut voi mennä noin?

Vierailija
15/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on lapsikin! Asumme 60 000 asukkaan pikkukaupungin keskustassa. Läheltä löytyy palvelut ja työpaikat, joten autoa ei olla tarvittu.

Vierailija
16/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme asuneet useammassa eri maassa, ja todennäköisesti lähdemme taas jonnekin toiselle puolen maapalloa. Olemme ainakin mun suvun mielestä "huithapeleita", ja kunnon ihmiset olisivat rakentaneet jo omakotitalot kotikylään ja pykänneet lapsia. Ikää meillä on molemmilla himpun yli 30. Emme tee mitään hanttihommia, vaan ihan kunnon akateemisen koulutuksen vaativia duuneja ja tienaamme varmaan paremmin kuin yksikään serkkuni. Jostain syystä minä ja mun mies ollaan kuitnekin ne hulttiosukulaiset:D

Muuten saattaa oma olo ja elo alkaa tuntua kyseenalaiselta ja liian tavalliselta;)

Vierailija
17/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen jälleen raskaana. Ihmiset automaattisesti kuvittelevat, että tyttöä tässä yritetään. Sitä on itseasiassa kuviteltu jo kakkosen jälkeen. Joillekin on ihan käsittämättömän vaikeeta ymmärtää, että jotkut ihmiset haluavat ison perheen, lasten sukupuolista riippumatta. Vaikka meillä olisi heti eka ollut tyttö, niin ihan yhtä paljon näitä lapsia olisi silti väännetty :) Kuusi haluamme ja kuusi teemme, jos saamme.

Vierailija
19/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka elämäntilanne on ollut jo vuosia haastava. Se tuntuu todella häiritsevän!

Etenkin niitä, jotka säälittelevät minulle asioitani. Mutta jos ehdotan heitä tekemään jotain KONKREETTISTA, joka helpottaisi arkeani, säälittelijät eivät "osaa".

Myötätunto on eri asia kuin säälittely.

Vierailija
20/98 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti X 9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi