Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ja päiväunet, MÄ EN KESTÄ!!!!

Vierailija
23.01.2013 |

Neljä vuotias lapsi ei enää haluaisi nukkua päiväunia, ja tässä on tulos: lapsi itkee ja äiti puree hammasta ettei karjuisi pikkusisarusta hereille.

Jos pistän esikoisen sänkyyn, hän pyörii siellä, huutelee, tulee pois. Ärsyttävää.

Jos en laita häntä nukkumaan, hän pyörii ympäriinsä, vaeltelee, roikkuu minun lahkeessani KOKO AJAN, haukottelee, vinkuu, monkuu ja mankuu: haluan muumit, haluan syötävää, haluan sitä ja tätä ja tota ja kun selitän että ei, niin alkaa itku ja vinkuminen ja mankuminen ja vonkuminen kahta kauheampana.

Miksi se ei leiki?? Ei ole auttanut se, että olen vieressä antamassa virikkeitä. Eikä auta se, että katsoo Muumeja kaksi tuntia putkeen kun pikkusisarus nukkuu.

Lapsi ei nukahda, mutta on kuitenkin väsynyt. Paikoillaan ei pysy, ei edes niitä Muumeja katsellessa. Minulla menee hermo, kaipaisin rauhottumishetkeä itsellenikin tässä päivällä mutta ei. Vittujen vittu.

Anteeksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan kotona tuonikäiset nuku päiväunia. Tarhassa nukkuu. Koeta herättää oikein aikaisin aamulla, jos sitten nukkuisi päiväunet. Pystyisikö kuopus nukkumaan vaunuissa, jos menet isomman kanssa pihalle iltapäivällä?

Vierailija
2/6 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi ei enää tarvi niitä unia. Kyllä se siitä sitten tasaantuu se vinkuminen ja mankuna, sekä sun vitutus ja huomaat pian kaiken olevan ihan kivaa.

Meillä on jo 2-vuotias kotihoidettu jättänyt päiväunet pois. Kyllä on elämä helpottunut, kun ei tarvi kahdesti päivässä hampaat irvessä yrittää saada lasta nukkumaan. Nykyään sanoo itse illalla, että menee nukkumaan. Jää omaan sänkyyn satujen ja pusujen jälkeen ja nukkuu 12h yöunet. Ennen sai nukuttaa päiväunille tunnin ja tunnin kaksi yöunille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu ottamaan sen negalla, kun hyvällä ei irtoo...

Niin kauan kuin sua vituttaa, ette pääse etenemään hyvään suuntaan.

Vierailija
4/6 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2v3kk ei suostu kotipäivinä nukkumaan päiväunia. Että revi siitä.

Vierailija
5/6 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu ottamaan sen negalla, kun hyvällä ei irtoo...

Niin kauan kuin sua vituttaa, ette pääse etenemään hyvään suuntaan.

Lapsi saa minun huomiotani kyllä, teemme myös kaksistaan asioita ihan vain siksi että hän saa olla kanssani ilman jakamatonta huomiota. Mutta olen silti sitä mieltä, että äidissä ei tarvitse roikkua koko aikaa. Jos haluan hetken palstailla tai lukea nopeasti lehden, minun tulee saada tehdä se ilman jatkuvaa häiriöitä. No, ehkä tuohon lapsi sitten ajan kanssa kasvaa.

Kuopus ei nuku vaunuissa eikä rattaissa enää, ei vain suostu nukahtamaan, ja minä taas en yksinkertaisesti jaksa aina lähteä ulos, kun siellä ollaan jo 2-3 tuntia joka aamupäivä.

Vierailija
6/6 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2v3kk ei suostu kotipäivinä nukkumaan päiväunia. Että revi siitä.

Oikeasti se olisi helpompaa jos kuopus ei enää nukkuisi päivällä: lapsista on seuraa toisilleen ja ei tarvitse miettiä mitään kotiintuloaikoija toisen päikkäreiden takia. Voi olla vaikka koko päivän jossain jos huvittaa. Tai vaikka lähteä sinne ulos ennen kuin iskä tulee kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi