Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-->Truplat keskiviikkoon??-->

07.12.2005 |

meinasin kirjottaa että maanantaihin.... ihan päivistä sekaisin kun toi pyhä oli sotkemassa ajatuksia... Nyt siis mennään jo keskellä viikkoa!!!!

Enää pari tuntia tätä yövuoroa jälellä ja sitten bussiin ja kotiin nukkumaan... väsyttää kyllä jonkin verran, on ollu ihan kamalan hiljainen yö, joten berocan vaikutus tais mennä ite eestään kun väkisin koitin tuolla penkillä torkkua!!! :)

Soffu: meillä taitaa toi elämisen rytmi olla aika samaa kun teillä: mä oon yleensä illat/yöt töissä ja mies päivät töissä. Eniten inhottaa se ettei voida nukkuakaan yhdessä :(

Mä kattelin just tulevaa työvuorolistaa ja sitten kun saan miehen kotiin sieltä opiskelupaikkakunnalta oon semmoset setit töissä etten juurikaan kotiin kerkee... joten mitäpä iloa tuosta koulun loppumisesta sitten onkaan??? noh keväällä sitten saan " lorvia" kotona!!!! :) ihanaa!!! toivottavasti kaikki menee hyvin....

No mut jaarinjaarin... Muksaa päivää kaikille!!!! Mä pääsen vasta illalla sitten koneelle *potee jo vieroitusoireita*

Miitsu ja turvonnut masu 12+3 (vissiikai)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat edes joskus nukkua miehen kans yhdessä...ainakin sitten viimeistään äippälomalla! Mä täällä siis iltaa istun koneen ääressä raporttien parissa, pitäisi jaksaa vielä muutama tunti ahertaa. Jää noi yöunet itselläkin aika vähiin, kun aamuisin aina pitää herätä jo 6 aikaan töihin...suunnilleen 4-5 tunnin yöunilla on selvittävä - teen siis etäopiskeluja, jotka valvottaa öisin työpäivän jälkeen sekä jokaikinen viikonloppu...toivottavasti joskus loppuis tää urakka!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! Palaan taas raporttien pariin.

Vierailija
2/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas truplat innostuneet eilisillan aikana jutustelemaan,kun pinokin venynyt mahtavaksi,kurjaa,kun ei ehdi kunnolla sitä lukea,kun on taas jo mentävä,mutta jotain jäi mieleen...

Piipaalle kunnon tsempitykset,siellä alkaa olla h-hetki lähellä,ellei jo ole ovisplussa paukahtanut??? Peukutukset sille! Itellä olis kans kohtsilleen vissiin ovis tapahtumassa tai sitten täs kymmenen seuraavan päivän aikana,en ole jaksanut stressata,kun kummiskin miehen kanssa elo niin viriiliä,että simoja on koko aika liikkeellä ;) Jos ei noita kullanmuruja olis,niin sama meininki päällä ku Mariposalla ;) Paitsi mielikuvitus kehittyy koko aika paremmaks,ku pitää keksiä päivisin joku " salainen" treffauspaikka ;)) Ei tosiaan tarvi yrittää mitään viettelyjä.Mutta enpä oo koskaan niin aatellut et olis mitenkään usein,se vaan kuuluu meitin elämään.Mutta joo,ei multakaan heru tästä enempää kommenttia,joten :DD

Olette ihania piparitaloja tehneet! Ja se Nekun sivulinkki oli hyvä,kiitti siitä! Mä annoin ne kaksi piparitaloa jo etukäteisjoululahjaksi,toisen äidille,toinen meni kummitytölle. ja loput piparitki jo syötiin,niin että leivoin sit eilen uuden satsin ja talovärkit. Pitäis ne jossain välis tehdä.

Viikonloppuna meillä on kaveriperheitten kesken pikkujoulut,joten pitäis sinneki jotain kehitellä,vaikka nyyttärithän ne ovat,mut silti.

semmonen kuivaustorni ku Serpulla on,ni olis kyl täälläkin kova sana... kone ku pyörii jatkuvasti,no onneks on ees tommonen kosteudenpoistaja,joka kyllä tehokkaasti tuolta kuivaushuoneesta vie kosteuden ja kuivattaa siinä samalla pyykitkin nopeampaa.

Mitäs muuta piti...niin Axelle tsempitykset myös ovisplussan puolesta ja Miille lisää vauvakuumesäteitä ja Mariposalle vaan enemmän oireita,ni saadaan joulukuussa plussa-aalto liikkeille :)

Ja Federicalle virtuualikinkku :D

Muksaa päivänjatkoa,hassua tosiaan,että on jo keskiviikko ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä yrittää nyt näin heti aamusta tulla koneelle kirjottelemaan. Illalla en jaksa sitten millään ajatella pinojen lukemista saati kirjoittamista. Tuosta viidestä eteenpäin alan olla kyllä niin pois pelistä tän väsymyksen vuoksi.

Tänään alkas yövuorot. En kyllä taas tajua miten jaksan valvoa. Täytyy yrittää nyt päivällä ja alkuillasta vähän nukkua. Nää onkin vikat yöt kun on kaks näin peräjälkeen. Toivoin pomolta, et jos voisin tästä eteenpäin tehdä vain yhden yön kerrallaan. Yks yö menee aina mitenkä päin vaan. Vaikka väsyttäis. Perjantaina sitte alkas se odotettu loma. Hommaa on kyllä loman ajalle mietittynä jo vaikka kuinka. Saa nähdä saanko sitten taas mitään aikaiseksi.

Ajateltiin pojun kanssa lähteä huonekalukauppaan. Tuolla Europamöbelissä on kuulemma kaikki tuotteet alennuksessa kun se vaihtaa omistajaa. Jospa sieltä löytyisi se kauan etsitty keittiönpöytä.

Talvikille tsemppiä polikäyntiin. Toivottvasti pääsisit vielä kotiin ennen allun syntymää. Mutta pääasiahan tietysti on vauvan hyvinvointi.

Serenah: Kiva kuulla että elämä on asettunut raiteilleen erosta huolimatta. Vai sanoisko että sen ansiosta. Nyt vaan nautit ja katselet mitä elämällä on sulle tarjota.

Marieela ja Mariposa oli tehneet valtavan hienot piparkakkutalot!

emmasanna: Hienoa, että siellä kotona on kaikki lähtenyt vauvan kanssa hienosti sujumaan. Olen tosi onnellinen teidän puolestanne!

Neiti: Kiva, että oli hauska ja onnistunut risteily. Olit kyllä tuon irtioton ansainnut!

Täällä oli ollut ässäkeskustelua. Täälläkin on ässäilyt jäänyt vähän vähille tän väsymyksen takia. Mä kun olen jo puoliunessa siinä vaiheessa kun poju nukahtaa. Mutta ehkä sillai kerta viikkoon ollaan nyt ässäilty. Normaalisti kyllä vähän useammin. Meillä mies ässäilisi vaikka joka päivä jos mä vaan innostuisin. Mut ei mee ihan yksiin täällä tää kysyntä ja tarjonta ;)

Nyt ei tule enempiä mieleen. Lähden siis pukemaan.

mirulii 10+6

Vierailija
4/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin heti aamusta täällä -> saikkarilla edelleen eikä mitään tekemistä. Sängyssä pitäs maata selän takia, mut ei vaan pysty koko aikaa makoilemaan.

Kovat ässäilyjutskat teillä ollut:D Me kuulutaan kans siihen " päivittäin ässää" -kastiin, mut en oo osannut sitä pitää mitenkään outona *ehkä pitäis*... Tuplauksen aikaan piti yrittää hillitä, ettei ihan joka päivä ettei simppojen laatu ihan kärsis, mut ei siitä oikein mitään tullu;) Kai se on vaan et mihin on tottunut...

[b]Miitsu[/b]: Ihanaa saat miehuksen kotiin:) Toi on muuten vuorotyön p***in puoli, et välillä tulee aikoja jolloin ei kauheesti ehdi nähdä, varsinkin jos toisella säännöllinen päivätyö:( Mut kohtahan sä et enää yötöitä saa tehdäkään, kun vkot tosta karttuu ja sitte varmaan ootte enemmän yhtä aikaa kotona:)

[b]Mirulii[/b]: Onnea loman alkamisesta *kade*. Onko sulla sitte ihan jouluun saakka lomaa vai miten pitkään?

Ihanaa lukea [b]Emmasanna[/b]n vauvan tuoksuisia juttuja:) *tahtoo kans jo nyytin*

[b]Katoitteko linnanjuhlia? mitä mieltä olitte puvuista?[/b] Mun itsenäisyyspäivän " perinteisiin" kuuluu kuolata & kadehtia aina niitä kauniita pukuja:D Musta siellä oli taas aivan ihania pukuja etenkin Hanna Pakarisen ja Karpelan puvut oli tosi kauniita. Samaten se presidentin puku oli kaunis ja sopi tosi hyvin.

Selkä alkaa vihoittelemaan tästä istumisesta, pakko mennä välillä pitkäkseen.

Vierailija
5/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä, ei kummempia eilisestä ;)

Katzu, me kateltiin linnanjuhlia ja arvsteltiin ja ihailtiin porukalla iltapukuja. Kummitytön äidin kanssa enemminkin, miehet tais lukea hifi lehtiä siinä päätyökseen ;D Musta se Hanna Pakarisen puku oli kans ihana, Karpelan puku ei sattunut silmiin..

Mirulii, täällä kans tuo klo. 17 on maaginen kuoleman-väsymyksenä-raja.

Pakko vaan aina sinnitellä et saa molemmat muksut huomionsa ja iltapesunsa iltapaloineen :/

Miltäs teidän muutto näyttää? Kerkeettöke ennen joulua vai meneekö yli?

Miitsu, mäkin sain epäilykohtauksen (sillai hieman leikkimielisesti, en vihaisesti) miehelle aamusta mahdollisesta toisesta naisesta ;) Sanoin et joko teil on uusi sihteeri tullu töihin kun on hieman aloitteet jääneet vähiin viime päivinä :/ Totesi vain ettei ole ihan ajantasalla mun haluista nykyään -> lue: olen ollut niin väsynyt ja pahoinvoiva ettei tiedä milloin hyvä hetki meneillään.

Totesin vain et aamut alkaa olee superhyviä ;D Taisi ymmärtää vihjeen *toivoo ainakin* Mutta siis, mulla välillä ilkeesti pistää sama epäilys kuin sullakin tuosta et syy olis heti toinen nainen, vaikka tuskin on, ja eihän sitä koskaan voi tietää ;)

Hönttä, se on jo hyvin jos 5 lapsen jälkeen viel löydätte treffi-paikkoja miehen kanssa ;) Me ei meinata löytää ees 2 lapsen kanssa mitään hetkeä ;DD

Plussaa minäkin täällä toivottelen kaikille kovasti -> Axe, Piipaa, Hönttä ja Leanna, MAriposahan taitaakin jos plussata ;D

Nyt aamutoimiin ja oikeesti tekemään muutakin kuin netissä roikkumista ;)

Marieela ja Pallero-paapero 11+3

Vierailija
6/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritetään heräillä kun pitäs iltavuoroon lähteä. Meillä menee kans usein miehen kans ristiin nää menemiset, onneksi sentään yleensä nukutaan yhdessä (paitsi kun mä sohvalla;)). Seksin määrään se tahtoo vaikuttaa kans. Meillä menee yleensä toisin päin kuin oletetaan - mä olen se aktiivisempi ja miehellä vaikuttaa edemmän stressi ja kiire, eikä sitä silloin huvita.

En vielä tehnyt sitä testiä kun siinä sanottiin, ettei aamuvirtsasta. Nyt sitten odottelen seuraavaa pissähätää. Lämmöt olivat vaan kummallisesti nousseet tänään *ihmettelee* Limoja ei kyllä ole vielä näkynyt...

A kp10

Vierailija
7/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi marieela,mä niin mielelään plussaisin.Mutta 4 kk yritykseen=)

Voi ,mä pitelin eilen 2 viikkoista tyttöä.Syötävä!!!

Mä en kestä kun on talvi ja taudit!Pikkasen nokka vuotaa keltavihreetä räkää,taas!Just ja just tervehdytty ja taas se alkaa...

Kolmoselta,6v,lähti 3 hammasta viikonlopun/alkuviikon aikana ja me naureskeltiin että on kuin " hampaaton mummo"

Kuuntelin sitten kun tyttö selitti ystävälleen että olen kuin " REIJÄTÖN mummo"

Meinasin kuolla nauruun=)Ja kun se sitten sanoo " leijätön mummo" ....

Koululaisten mukaan laitoin loma-anomus laput.Tammikuun alussa taas startataan,Alpeille.Se vasta on pakkaamisen tuskaa,Talvivarusteet...

Ja jotain parempaa sisävaatettakin pitäis kun hotellissa vaatimus että illalliselle pukeudutaan.

Antakaa mulle vinkkejä miten noita pikkuherroja viihdytän täällä sisällä kun ne nokat taas vuotaa ja ulkona märkä ilma???

Jotain uutta hauskaa vinkkiä!!!!

Mutta oikeen mukavaa keskiviikkoa!

Tuleeko linnantansseista mitään koostetta tänään?Eilen en ehtinyt tv :n ääreen ja olis kiva nähdä naisten luomukset kuitenkin.

L+5

Vierailija
8/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuleeko juhlista koostetta, mutta muutamat puvut on nähtävillä Iltasanomien sivuilla http://www.iltasanomat.fi/kuvagalleria/default.asp?gallery_id=9299&ID=2…

Vierailija
9/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Assi Koiviston puku oli ihana.Ei sellainen perinteinen prinsessa puku.Moderni.

Se on jännä miten sitä puvun itselleen sitten valitsee kun se tilaisuus tulee.

Kun mä olin valitsemassa mun hääpukua(10v sitten,hui)mun ajatus oli jotain A-linjaista,yksinkertaista,vitivalkoista.Ei huntua,ei krumeluureja.

Mutta kuinkas ollakkaan löysin itseni valkoisesta talvi unelmasta.Vanteineen,tylleineen,huntuineen.

Niukka korsetti yläosa oli mutta yhtä tylliä koko helma=)

Niin se vaan käy,hups vaan ja onkin ihan erinäköisessä puvussa ku ajatus oli=)

L

Vierailija
10/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmasanna: ONNEA PIKKU POJAN JOHDOSTA!!!=) Hyvä että olette jo koko perhe koossa ja kaikki mennyt kotona hyvin!!:)

Olin sit tänään aamulla siellä sokerirasitustestissa...onneksi jo ohi!! Pari vuotta sitten kun odotin tyttöä ni sillo samainen testi otettiin sormenpäistä, nyt se otettiin käsivarresta. On kuulemma muutama kuukausi sitten muuttunut uuteen käytäntöön!

No samalla ne sitten otti ne muutkin kokeet (tulehdusarvot yms.) et katotaan onko selkä tulehtunut vai mistä kipu johtuu. Nyt kyllä ollut parina päivänä vähän parempi (ei ole tarvinnut iltasin pidätellä itkua kivun takia) ja toivottavasti pysyykin parempana!!

Tytöllä oli kahtena päivänä kuumetta (aamulämpö oli yli 39 astetta) ja sit tilattiin lääkäri ku valvotti yön ni korvatulehdushan neitokaisella oli...taas vaihteeksi!

Siitä on kuukausi aikaa kun viimeksi oltiin jälkitarkastuksessa! No toivottavasti antibiootit auttaa ja menis ohi!

Miehelläkin särki kaksi päivää toinen korva, mutta meni ohi korvatipoilla ja särkylääkkeellä (jästi kun on eikä menis lääkäriin)!

Meille toi äsken postiauto kuivausrummun!!:) Oli miehen äti ostanut sen meille. Sillä kun tapana ostaa jotain isoa kun vauva tulossa. Kun odotin ekaa (joka kyllä meni sitten kesken) ni makso miehen opintolainan pois, tyttöä kun odotin ni osti meille pyykinpesukoneen ja nyt tuon kuivausrummun!

Hänen omalla äidilläänkin oli silti sama tapa ja osti aina jotain isoa miehen ja sen pikkusiskon " kunniaksi" .

Jaahas...tosta ässäilystä!!;) Meillä normaalisti ollaan touhuttu kerran viikossa (ajoittuu tuonne viikoloppuun kun mies niin raskaassa työssä), mutta nyt on vähän harventunut kun itteä ei oikee innosta tän mahan kanssa alkaa touhuumaan.

Axelara: Meillä kanssa sama homma et normaalisti minä olen se aktiivisempi osapuoli noissa sänkyhommissa!

Tuli eilen kateltua linnanjuhlia, tosin välillä kyl piti antaa tytölle iltapalaa ja viedä se nukkumaan. Mutta kuuluu jotenkin " perinteeseen" niiden kattelu.

Ja munkin mielestä Tarjalla kaunis puku, sopi sille tosi hyvin!

neiti: =) Hienoa et laivareissu onnistui ja hauskaa oli!!:)

katzu: ei ole mukavaa olla selkävaivasena...on itseasiassa todella turhauttavaa!! Tiedän tunteen...tosin mulla käy selkä kipeeksi istumisesta, pitäis vaan maata!

talvikikki: tsemiä polikäyntiin. On varmaan inhottavaa jos sinne joutuu jäädä tarkkailuun, mut lopputulos se on tärkein!!

Kaikille onnea oviksenmetsästykseen ja toivotaan et täti pysyy poissa!!

Asiaa taas riittäis, mut annan muillekin vähän palstatilaa!!=)

terv. lottis rv. 25+6

Vierailija
11/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerjään nyt varmaankin verta nenästäni, kun aloitan truplapinossa puhumaan päivähoitoasiasta ;o)

Ja vieläpä uskallan kertoa teille, että varasin lapsille hoitopaikan kahdeksi kuukaudeksi äitiyslomani alkuun...(!!!!!)

Mutta puolustukseksi kerron myös, että meidän kylän pph:lla on vuoden alusta pulaa lapsista, enkä siis vie lapsineni kenenkään sellaisen hoitopaikkaa, joka sitä työn takia tarvisi. Hoitoaika on klo 10-15, eli vien lapset aamupäivän ulkoiluun ja haen heidät kuopuksen päiväunien jälkeen.

Tällä ratkaisulla armahdan itselleni lepoa tähän raskauden loppuaikaan ja sitten pienen päivittäisen hengähdyshetken vauvan synnyttyä. Eikä minun ei tarvitse huolehtia synnytyssairaalassa ollessani siitä, kuinkahan lapset tulevat anopin luona hoidetuiksi, vaan sairaalapäivät lapset saavat olla kokopäivähoidossa pph:lla.

Odotan tuomiotanne ;o)

Leanna

Puvan valinnasta: Mulle käytiin hääpuvun kanssa just päinvastoin :D Eli menin liikkeeseen sillä mielellä, että kerran sitä naimisiin mennään ja tantun pitää sitten olla sen mukainen! Eli tottakai kaikilla pitsi-, tylli- ja vannemausteilla. Ja pelkkä valkoinen tietenkin, värit olivat vielä yleisesti kauhistus siihen aikaan. Mutta miellyin sitten kuitenkin malliltaan hyvin yksinkertaiseen pukuun, jossa oli näyttävä sininen kirjailu :o) Se vain oli se oma puku ja saikin kyllä paljon kehuja (noh, kai morsiamen pukua kehutaan aina...)

Minä muutes ihailen tuota kun te jaksatte reissata useamman lapsen kanssa. Itseäni uuvuttaa pelkkä ajatus esim. yhden yön yli kyläilystä kahden lapsen kanssa...

Jaahans kuopus torkkuu sohvalla ---> meen pukemaan hänet vaunuihin päiväunille.

Vierailija
12/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoilla käyty ja poju tuolla etsii unta sängyssä. Taidanpa mäkin kohta köllähtää hetkeksi tohon sohvalle. Keittiönpöytä löytyi kuin löytyikin. Ja varsin tyytyväinen olen hankintaan. Kuuden hengen pöytä kirsikan sävyyn petsattua massiivikoivua. Sain joa 500 euroa halvemmalla kuin normaalisti olisi maksanut juuri tuon loppuunmyynnin takia. Saas nähdä mitä mies sanoo kun pöytä tulee kotiin. Mut luulen et sekin tykkää. Saadan se joskus loppu/alkuvuodesta.

Katzu: Mulla on lomaa ens viikn perjantaihin asti. Lauantaina sitte taas töihin. Mut joulunakin on 4 vapaata, kun osasto menee pyhiksi kiinni. Että sikäli ihan kiva.

Marieela: Muuttapäivä ei ole edelleenkään varmistunut. Sisällä on vielä jotain mitä työmiesten pitää laittaa valmiiksi. Toivottavasti pian jo saataisiin tietää muuttopäivä, niin osaisi alkaa henkisesti valmistautua. Mut ennen joulua joka tapauksessa päästään muuttamaan.

Katzulle ja lottikselle voimia selkäkipujen kanssa. Mä kanssa kauhulla odotan mahan kasvua. Mulla kun on aikasta huono selkä olemassaan. On skolioosia ja notkoa. Tosin esikoista odottaessa ei suurempia ongelmia selän kanssa ollut, vaikka olin silloin melko rankalla osastollakin töissä. Mut joka raskaushan on erilainen niin kuin sanotaan. Että voihan olla, että tällä kertaa selkä ei päästä niin helpolla.

Mut nyt asettaudun vaakatasoon. Vaihteeksi... ;)

Vierailija
13/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihanaa päästä matkalle,varsinkin etelän matkalle.Alpit on kauniit ja ihmiset sielä tyylikkäitä ja miellyttäviä.Mua ei vaan yhtään iskis matkustaa talvella talveen,no ei kyllä tulis kesälläkään lähdettyä talveen=)

Mies tekee rankkaa ruumiillista työtä ja kokee että vain kotoa pois voi todella nauttia lomasta ja rentoutua.

Meillä onkin ollut tapana sitten matkustaa useamman kerran vuodessa(ja ainakin 1 kerta niistä alpeille.Mies on himo laskija) ja nyrkkisääntönä nykyään että koko perhe.Kun lapsia oli 1-3 olimme matkalla monaasti kaksin mutta nyt lapsilauman hoitojärjestelyt turhan hankalia hoitaa.Kun on koulut ja harrastukset ym niin vaikea niistä vastuuta muiden harteille on lykätä.

seuraavakin matka jo varattu.

Monesta muusta sitten arjen aikana tingimme....

L

Vierailija
14/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotona ollaan!!! Lääkitys aloitettiin, mutta on eri lääke kuin poikien kanssa, joten ei tarvinnut aloittaa insuliinia kun tämä maksalääke ei nosta sokereita:))) Vauva voi toistaiseksi hyvin, mutta kokoa on todella reilusti... Painoarvio nyt 34+2 oli 3,1kg!!!!!!! Lapsivettä on runsaasti mikä kuulemma kertoo sokereista.

Jatko: Alan siis syömään sitä lääkettä ja sitten taas ensi viikolla verikokeisiin. Jos arvot kovasti nousseet niin sitten soittavat ja sairaala kutsuu. Jos taas arvot ok niin sitten 19.12 äitipolille ja luultavasti osastolle sekä mahdollisesti synnytys! Silloin arvioidaan tilanne ja mahdollisesti tehdään lapsivesipunktio, josta katsotaan ovatko vauvan keuhkot kypsät. Eli meille voi todellakin tulla joulutonttu:-0 Toisaalta taas suhtaudun tähän vähän skeptisesti, koska ensi kerralla polilla saattaa olla toinen lääkäri, joka on ihan eri mieltä käynnistyksen ajankohdasta.

Vähän vaan jännittää ja ahdistaa se, että nyt on laskettava vauvan liikkeitä todella huolella ja heti lähdettävä synnärille jos niissä muutoksia. Eli piiinnnnaaaa tiedossa!

Nyt en ehdi kommentoida muuta, koska täytyy lähteä hakemaan poikia päiväkodista. Voi että ne varmaan riemastuvat, koska lähtivät aamulla itkien päiväkotiin kun äiti joutuu sairaalaan.... Ihana mennä yllättämään poitsut:)))))

Talvikki ja iso Allu rvk 35

Vierailija
15/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kokoinen on Allu vatsassa uiskentelemassa!Mitä sanoivat painoksi syntyessä??

Onko sun edelliset myös olleet isoja?

Nelkku kun meinas tulla ennen aikojaan rv 31 ja olin osastolla estolääkityksellä(supistuksia)ja kortisoneilla,niin saivat painoarviota 2300g ja sen käyrän mukaan mentäis laskettuna 4,5kg.Hui että pelästyin!

Mutta ei sitten noudattanu herrojen käyriä kun oli vaan 3820g syntyessä.ja yli la:n.

Taas täällä,välissä oon koittanu ahertaa ja siivoilla.

L

Vierailija
16/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli älypaljon vettä viidennestä ja juoksin kaiken maailman tutkimuksissa ja kokoajan vahtasivat veden määrää.Mutta koskaan eivät oikeen sanoneet juuta eikä jaata että mitä runsas vesi tarkoittaa.

Olin kyllä sokerirasituksessakin just vauvan ison painoarvion takii mutta sokrut oli kunnossa.

*Pohdintaa*

Terveitä kuitenkin on,kaikki,vaikka mitä on sattunut ja tapahtunut matkan varrella=)

Palstaterrori L

Vierailija
17/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serppu, musta tuo kuulostaa hyvältä -> ajattelet itseäsi ja se tarkoittaa että silloin myös jaksat paremmin => hyvin voiva äiti on lapsien etu!!!!

Mulla kans tyttö oli 3xviikossa 9-13 pväkodissa loppuraskaudessa. Oli tosin sen ikäinenkin et halusi olla pväkodissa kavereiden kanssa, mutta kyllä se auttoi minuakin. Tosin olin huhtikuunloppuun työssä ja sitte tyttö oli touko-kesäkuun noin ja poika syntyi heinäkuun alussa. Ja syksyllä alkoi taas samalla lailla, mutta ei ollut koko talvea, syksypuolen vain..

Musta jokainen tekee kuten parhaimmakseen näkee.

Mirulii, sehän on sitte kiva et pääsette jouluksi uuteen kotiin :) Ja kiva et löytyi keittiönpöytä tuoleineen. Tääkin asunto kaipaisi jo uutta pöytää tuoleineen. Se onkin sitte seuraava projekti, nyt kun olkkari ja tytönhuone on saatu valmiiksi ;)

Talvikki, hienoa että olet kotona. Mulla oli ihan semmoinen kutina ettet joudu sisälle sairaalaan. En tiiä miks, tuntui vaan siltä :)

JA mulla käyny samalla lailla kuin LEannallakin -> jo vkolla 32 epäiltiin miltei 4 kg ja peloteltiin kuinka iso mahtaa olla syntyessään -> poika oli 4010, eli arvio taisi olla jo alun alkaen jo pielessä tai kasvu loppui miltei siihen ;D Elä huoli, kyllä sieltä normaali painoinen tulee, usko pois :)

poika hakee unta sängyssä, EDELLEEN. Vähän alkaa tuntuu et se alkaa jättää niitä joko pois tai sitte tarttee enemmän aktivitettia ennen unia. Nyt oltiin meinaan " vaan" avoimessa eli pitäs alkaa olee 3 tuntii ulkona juoksees niin eiköhän ala unikin maistumaan ;)

Nyt sohvalle jos ois vaik jo nukahtanu *toivoo*

M

Vierailija
18/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä töistä kirjottelen - hiljasta kun kerran on ja pomo syömässä ;)

Tänään onkin niin kiirus päivä etten taida keretä illallakaan lukemaan pinoa :( Mieskin kun kerrankin on tulossa ja tytöllä jumppa..

Joo, mutta palaillaan taas.. Alan nyt väsäämään noita paketteja valmiiks.

Vierailija
19/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausdiabetes, joka siis kasvattaa vauvaa vauhdilla. Siksi siis lääkäri totesi yks kantaan, että nuo sokerit tekee sen runsaan veden. Pojat olleet isoja viikkoihin nähden eli esikoinen syntyi 37+3 painaen 3710g ja kuopus syntyi 37+2 ja painoi 3950g. Lääkäri sanoi, että tämä vauva on isompi kuin edelliset ja sen takia sitten ehkä käynnistellään jo ennen joulua...

Marieela: Jännä, että sullakin oli semmoinen olo, etten jää sairaalaan, sillä niin oli oikeastaan mulla itsellänikin. En vaan tiedä miksi tuntui siltä?!? Jännä vaan kun poikien kohdalla tätä hepatoosia on panikoitu ihan hirveästi -siis lääkäreidenkin taholta ja nyt sitten vaan lyödään resepti käteen. Toivottavasti nyt sitten vaan kaikki menee hyvin.

Vierailija
20/34 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon Suureen Seksi Keskusteluun vielä täytyy sanoa sen verran, että missään nimessä en siis tarkoittanut että pidän OUTONA jos joku hommailee vaikka sata kertaa päivässä!!! Eikai siihen mitään " normia" oo, että jos sekstailee yli taikka ali jonkun tietyn luvun niin se on OUTOA! =D Ihan siis vaan päivittelin tätä omaa jaksamista, tai lähinnä sen puutosta. *no hard feelings*

Kivaa,että TALVIKKIA ei ihan vielä otettu sisään sairaalaan!!! =) Mua alkaa jo ihan jännittää sun puolesta, kun alkaa olee niin lähellä se hetki että saat sen vauvelin maailmaan!!! =)

Tänne ei mitään uutta, paitsi että mietiskelin sitä mikä-sen-nimi-nyt-onkaan vaihetta, siis se joka kestää oviksesta menkkojen alkamiseen, oliks se se luteaari-tms.vaihe? No kuitenkin se, joka kestää 14 vrk. Onks se siis AINA, kaikilla, se 14 päivää??? Kun mä oon vähän sitä mieltä, että se saattais mulla olla monta päivää pidempi. Kun eiks se oo niin, että oviksen aikaan yleensä huvittaa S enempi ku muullon?...*menee taas pervoiluks* kun siis mä oon ollu huomaavinani, että mua ihan luontaisesti hommailuttaa aina aika paljon tässä kp 10 kohdilla, ja kierto siis 28-34. että voisko olla että mulla olis ovis jo nyt?Olen erittäin kiitollinen, jos joku edes jaksoi lukea taas oman navan. =)

mutta pidemmittä puheitta taidan lähteä pesemään naamataulua.