Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tuli, kaverit jätti!!

Vierailija
23.01.2013 |

Olin opiskelemassa pari vuotta ja minulla oli luokaltamme kaksi kaveria joiden kanssa vietin aikaa muutenkin kuin koulussa. Olin kertonut kavereille että haluaisin lapsen nuorena, jo opiskeluaikana. Sitten kun kerroin raskaudesta niin huomasin että kaverit alkoivat etääntyä, mutta kävimme silti välillä kahvilla ja meillä oli ihan hauskaa yhdessä. Molemmat kaverit ovat sinkkuja ja he viettivät keskenään enemmän aikaa, mikä nyt oli mielestäni ihan ymmärrettävääkin. Vauvan syntymän jälkeen he kävivät katsomassa vauvaa. Ja pari kertaa pyysin heidät kahville. Facebookissa kyselin välillä kuulumisia ja kommentoin heidän juttuja. Olen laittanut muutaman kuvan vauvasta mutta yhteenkään kuvaan eikä yhteenkään päivitykseen he eivät ole kommentoineet vaikka kaikki puoli tuntemattomat ja muut luokkalaiset ovat eikä kaikki päivitykset todellakaan ole vauva-aiheisia! Huomasin että minä olin ainoa joka yritti pitää yhteyttä. Ymmärrän että meillä on hyvin erilaiset elämäntilanteet, mutta mielestäni on todella loukkaavaa ettei yhtään kiinnosta mitä mulle kuuluu. Suorastaan ketuttaa! Mutta tässä nähdään kuinka "hyviä kavereita" he todellisuudessa olivat... Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

-kettu21

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ilman vauvaakin on luonnollista, että koulussa hankitut kaverisuhteet toisinaan väljähtyvät ja jäävät. Kaikilla on kuitenkin se oma elämänsä, koulu, työt..

Minulla on tasan yksi lapsia omaava kaveri, ja kyllä siinä pitää olla ihan omat järjestelynsä, jos ajattelee tätä näkevänsä, tai edes soittavansa. Aina on kiirettä, ja keskustelunaiheet ovat minun osaamisalueeni ulkopuolella! Ja varsinkin ne raskaushormonit.. tsiiis, eihän sitä uskaltanut oikein mitään sanoa kun toinen meinasi tulla linjoja pitkin päälle!

Vierailija
2/3 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme järjestelyä siihen tarvii että laittaa viestin vaikka facebookin?! Ihan hyvin voisin jättää vauvankin miehelle hoitoon ja lähteä ulos ilman suurempia tunnontuskia. Ja niinhän usein kaveri suhteet joskus väljähtää. Mutta samapa tuo. En mäkään jaksa niiden asioista kiinnostua enää jos ei niilläkään ole sen vertaa viitseliäisyyttä...

-kettu21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosi ystävät jäi :) Jäin lapsen kanssa yksinhuoltajaksi ja yhdellä ystävällä oli tapana käydä 3-4 kertaa viikossa luonani kahvilla, hän saattoi viipyä toisinaan tunnin, toisinaan kaksi. Katsoimme välillä elokuvaa yhdessä, kun vauva nukkui päiväunia.

Aikaisemmat koulukaverit jättivät eikä tuo minua haitannut. Välimme oli muutenkin jo tulehtuneet.

Palasin takaisin kouluun sitten aikanaan ja sain uusia ystäviä, jotka olivat ihan innoissaan, kun olin heitä muutaman vuoden vanhempi, eri elämäntilanteessa, kokeneempi ja äiti. Minulta kysyttiin neuvoja milloin seurusteluun ja milloin koulutehtäviin. Ja meillä tosiaan oli ikäeroa vain se n. 2-3 vuotta.

Mä olen suoraan ottanut asenteen, että jos muhun ei pidetä yhteyttä, en minäkään pidä yhteyttä. Ja silti muutama ystävä osaa ihan oma-aloitteisesti ottaa yhteyttä ja näihin pidän yhteyttä! :)

T: äiti21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan