Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työsopimus: määräaikainen vai vakituinen?

Vierailija
22.01.2013 |

Ihan uteliaisuuttani kysyn... millainen policy teillä on työsopimusten (tai opiskelijat työharjoittelun) kanssa?

Minä en enää solmi kun vakituisia sopimuksia missä on täydet tunnit, ja vain työnantajan kanssa. Ei mitään määräaikaisuuksia, "soitetaan tarvittaessa" tai vuokratyövedätyksiä. Yritykset harrastaa näitä vain koska niille annetaan mahdollisuus siihen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tekniikan AMK plus sivuavasta aineesta 60 pistettä yliopistosta

-Muu isompi kaupunki

-Jätän vastaamatta

Vierailija
22/31 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapoja hankkia rahaa muutenkin kun käymällä töissä ja nostamalla yhteiskunnan tukia. Työnantajat kusettaa vuokratyöllä ja määräaikaisilla työsopimuksilla vain koska niille annetaan mahdollisuus siihen. Minua ei tuolla tavalla vedätetä, vaan minun sopimukset on aina vakituisia.

- minkä alan koulutus sinulla on

- minkälaisella alueella asut (pk-seutu, muu isompi kaupunki, pieni paikkakunta, maaseutu)

- muut rahoituskeinot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapoja hankkia rahaa muutenkin kun käymällä töissä ja nostamalla yhteiskunnan tukia. Työnantajat kusettaa vuokratyöllä ja määräaikaisilla työsopimuksilla vain koska niille annetaan mahdollisuus siihen. Minua ei tuolla tavalla vedätetä, vaan minun sopimukset on aina vakituisia.

Vierailija
24/31 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pääse valikoimaan työpaikkoja saati työsopimuksia, vaan on otettava se, minkä saa.

Mielummin ilman työtä kun pätkätöissä.

Hieno juttu, että voit valita näin. Minä valitsen mieluummin työssäkäynnin pätkissäkin kuin työttömyyden.

Vierailija
25/31 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon opiskelija ja sain vakituisen työpaikan. Työkaverini on kateellinen ja väittää ettei opiskelija voi olla vakkari, onko tämä totta? :(

Vierailija
26/31 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn... millainen policy teillä on työsopimusten (tai opiskelijat työharjoittelun) kanssa?
Minä en enää solmi kun vakituisia sopimuksia missä on täydet tunnit, ja vain työnantajan kanssa. Ei mitään määräaikaisuuksia, "soitetaan tarvittaessa" tai vuokratyövedätyksiä. Yritykset harrastaa näitä vain koska niille annetaan mahdollisuus siihen.

Minulla ei ole vielä koskaan ollut mahdollisuutta vakituiseen työsopimukseen, vaikka ikää on 50+ ja vc nelisivuinen. Sen suhteen olen menettänyt toivoni, mutta onnea sinulle, jos sinulla on mahdollisuus valikoida.

Suurin osa töistäni on ollut kokoaikaisia, mutta osa on ollut 50%, mikä on sopinut elämäntilanteeseeni hyvin, kun joka toinen viikko on ollut töitä.

Oma alani on tosin sellainen, että ei mitään "tarvittaessa töihin"- töitä ole, jos ei lasketa äkillisesti sairastuneitten sijaisuuksia.

Vierailija
27/31 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työharjoittelu voi olla muuta kun määräaikainen, hassu pointti sulla. Kuuden kuukauden työharjoittelu on tietenki määräaikane.

Ja mulle opintojen oheen nollasoppari oli paras vaihtoehto, joustava. Sain olla vapaalla millon haluan ja työskennellä millon haluan. Joskus kutsuttiin töihin tunnin varotusajalla, mutta mikäs siinä jos ei ollut muuta tekemistä.

Vierailija
28/31 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Oon opiskelija ja sain vakituisen työpaikan. Työkaverini on kateellinen ja väittää ettei opiskelija voi olla vakkari, onko tämä totta? :(

No ei ole. Onnea sulle, toivottavasti onnistuu opiskelu ja töissäkäynti.

Jos tienaat yli 600 e kuukaudessa et saa opintotukea, mutta ei siinä muuta ongelmaa ole.

Vierailija
29/31 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenhan et saisi päivärahaa. En usko, että opiskelija saa missään vakituista työtä.

No itse sain vakituisen työsopimuksen toisen vuoden yliopisto-opiskelijana 20-vuotiaana. :D

Eikä siis ollut kokoaikainen, mutta tunteja ei oltu määritelty, käytännössä tein 25h/viikko niiden 3 vuoden ajan kun tuolla töissä olin.

Vierailija
30/31 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin otan vakituisia töihin, mutta hyviä on vain vaikea löytää/tietää etukäteen. 

Sinkkumies

Vierailija
31/31 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli opiskeluaikana vakituinen sopimus (ei siis määräaikainen). Ei kuitenkaan kokoaikainen, tein vaihtelevasti 0-37,5h viikossa 3:n vuoden ajan miten nyt omiin aikatauluihin ja työpaikan aikatauluihin sopi. Kuitenkin niin, että vuositulot pysyivät 11 800€ minkä sai tienata opintotuen päälle.

Valmistuttuani nyt toinen määräaikaisuuspätkä menossa... kokoaikainen onneksi.