Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tietää alle 40 v., että munasarjatomintasi on lähdellä vaihdevuosia, niin mitä tekisit?

Vierailija
22.01.2013 |

Mitä tekisit, jos sinulla ei olisi lapsia? Entä jos ei olisi kumppaniakaan sillä hetkellä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on ihan ok, että noin aikainen "hyytyminen" ei tarkoita mitään ongelmia.

ja sen jälkeen olisin supertyytyväinen, että pääsen niin aikaisin eroon menkoista!!! olis kyllä mahtavaa.

Vierailija
22/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää on nyt 25 vuotta. Vaiva todettiin kun olin vähän alle 23v.

Tein lapsen 21-vuotiaana ja sen jälkeen tuli niin paljon kipuja, vuodot loppuivat yms, menin yksityisen kautta tutkimuksiin. Niin totesivat että munasarjat eivät enää toimi. No, onneksi en ole koskaan halunnut kuin yhden lapsen.

Minkä tutkimusten yhteydessä sait tiedon ja oliko juuri tuo amh-arvo, joka paljasti munasarjatilanteesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että yli 35-vuotiaista on hedelmättömiä moninkertaisesti enemmän kuin vaikkapa 5 vuotta nuoremmista naisista.

Ja jos lasta ei ala kuulua, kannattaa hakeutua hoitoon yksityiselle, sillä julkinen puoli on tunnetusti hidas.

Vierailija
24/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on ihan ok, että noin aikainen "hyytyminen" ei tarkoita mitään ongelmia.

ja sen jälkeen olisin supertyytyväinen, että pääsen niin aikaisin eroon menkoista!!! olis kyllä mahtavaa.

--- ei kuulemma tarkoita kuitenkaan vielä pitkään aikaan kuukautisten poisjääntiä. Valitettavasti.

Eli siis vaikka tilanne on se, että edes ivf ei tuo apua, kuukautiset saattavat jatkua kuitenkin "piippuun saakka" eli 43-45-vuotiaaksi.

Vierailija
25/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- ei kuulemma tarkoita kuitenkaan vielä pitkään aikaan kuukautisten poisjääntiä. Valitettavasti.

Eli siis vaikka tilanne on se, että edes ivf ei tuo apua, kuukautiset saattavat jatkua kuitenkin "piippuun saakka" eli 43-45-vuotiaaksi.

ei niistä perkeleistä pääse millään eroon. mulla ne on täysin turhat, koska en todellakaan aio lapsia laittaa. jos joskus haluan lapsia niin yritän adoptoida.

ja tietenkin mulla ne on aivan hirveet. perkeleellisen kipeet ja runsaat. huokaus.

tosin mulle toi 43-45-vuotiaanakin ois pieni lottovoitto, koska suvussa vaihdevuodet on tullu siellä 55+. :/

Vierailija
26/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin tehdä lapsen hedelmöityshoidoilla

Ei mahdollista, jos munasarjat eivät reagoi enää edes lääkkeisiin ja tuota edes keskisuuria määriä munasoluja. Ei kannata kerätä munasoluja, kun niitä on alle 3.

Vierailija
27/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää on nyt 25 vuotta. Vaiva todettiin kun olin vähän alle 23v.

Tein lapsen 21-vuotiaana ja sen jälkeen tuli niin paljon kipuja, vuodot loppuivat yms, menin yksityisen kautta tutkimuksiin. Niin totesivat että munasarjat eivät enää toimi. No, onneksi en ole koskaan halunnut kuin yhden lapsen.

Minkä tutkimusten yhteydessä sait tiedon ja oliko juuri tuo amh-arvo, joka paljasti munasarjatilanteesi?

Tilanne oli lääkäristä niin erikoinen, että tämän ikäiseltä naiselta raskauden jälkeen loppuu menkat yms, että minusta otettiin todella paljon verikokeita ja tehtiin tutkimuksia ultralla. Ensin löytyi pieniä kystia, toisesta munasarjasta kymmenittäin. Ne räjähtivät ja sen jälkeen viikottaisessa ultrassa ei näkynyt kuukausiin minkäänlaista toimintaa. Joku arvo, todnäk se oli tuo amh, oli 0,1.

Vierailija
28/30 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni ja muutamalla muulla tuntemallani naisella menkat ovat jatkuneet reilusti yli viisikymppisiksi.

Vierailija
29/30 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:ssä on aloittanut ryhmä vahvat yhdessä, ja siellä voi keskustella ennenaikaisista vaihdevuosista ja saada vertaistukea..

Vierailija
30/30 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuulla tuon uutisen 26-vuotiaana. Onneksi olin aloittanut raskauden yrittämisen heti ammattiin valmistuttuani 24-vuotiaana, jotta 26-vuotiaana sain tuon tiedon lapsettomuustutkimuksissa. Siirryttiin heti koeputkihedelmöityksiin ja hoito onnistui. Vaikka tuli vain vähän munasoluja ja isoilla hormonipistosannoksilla, niin saimme lapsen. Mikä onni, etten lykännyt raskausyritystä kolmikymppiseksi.

Mitään syytä ennenaikaisille vaihdevuosille ei löydetty: omalla äidillä oli vaihdevuodet vasta viisikymppisenä, en ole ikinä tupakoinut, en käytä alkoholia kuin vähän, liikun, olen hoikka ja terve, ei sukupuolitauteja, ei mitään lääkkeitäkään käytössä. Ihan mysteeri siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi