Miten saan lapset ylös sänkystä?
Kohta tunnin olen herätellyt noita. Pitäisköhän viedä aamupala sänkyyn ja pukea väkisin kohta teini-ikäiset roikaleet?
Kommentit (8)
Noin vanhan ja hiivaiset ämmän mätänevät hiivapierut kun naamalle leviää, niin siihen herää kyllä vaikka tsetse-kärpäsen purema narkoleptikko.
Miksi sä herättelet teini-ikäisiä?
Ottakoot itse vastuun heräämisestään.
herättelemään teinejä, jotka jäi lojumaan sänkyyn kellon soiton jälkeen. Pari kertaa myöhästyivät bussista ja oppi meni kummasti perille. Sen jälkeen ei enää myöhästelty ja oppivat heräämään ajoissa.
niin eikö se nyt olisi fiksumpaa antaa niiden nukkua tunnin pidempään, niin jaksaisivat paremmin herätä sitten, kun on oikeasti pakko nousta.
Teini-ikäiset tarvii paljon unta.
Mihin aikaan lapsesi menevät nukkumaan? Entä nukahtavat?
Milloin ehtivät kotiin harrastuksista? Milloin alkavat rauhoittumaan?
Oheisella nettisivulla on lasten ja nuorten, aikuistenkin, uneen liittyviä vinkkejä. Siitä miten illan voisi vähitellen rauhoittaa, olla yhteinen iltahetki jne.
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/uni_ja_ravitsemus/uni/
Koululaisten on itse hyvä osata jo herätä ja lähteä koulutielle. Kun vanhempia kaivataan herättelemään, on lapsi saattanut valvoa liian pitkään tai jostain muusta seikasta johtuen ei ole tullut uni tai se ei ole antanut virkistystä.
Levollisia ja riittäviä yöunia, virkeitä päiviä!
Iloa ja valoa!
Tosin muistan itsenikin olleen samanlainen. Nousin sängystä 10min ennen bussintuloa :D Ja voin sanoa, että kyllä aamuisin väsytti ihan tolkuttomana teininä. Menin nukkumaan 22- yleensä x-filesin jälkeen joka muistaakseni alkoi 22.30.
Noina teiniaikoina nukuin helposti iltapäivään asti 13-14, en tiedä mikä oli, mutta väsymys valtaisa!!
Laita ainakin niille kenkät jalkaan, eiköhän se sitten siitä.