Ötököitä keittiössä!! :X
Yyyh, keittiön tasolle oli jäänyt x päiväksi mustia astioita, ja nyt huomasin että ne KUHISEVAT pieniä (1-2mm pituisia) vaaleita matoja tai toukkia. Mitä noi on ja leviääkö ne??? Pelkään että huomasin ne vain sattumalta, koska ovat niin pieniä että erottuvat vain tummaa alustaa vasten. Ihan teemukit + asetit oli siis kyseessä, ei mitkään todella törkyiset ruoka-astiat...
Kommentit (9)
Noi on ihan läpikuultavan vaaleita ja todella pieniä.
itse en jäisi niitä pällistelemään, menisivät luultavasti astioineen päivineen roskiin :D
itse en jäisi niitä pällistelemään, menisivät luultavasti astioineen päivineen roskiin :D
Ja elävät vain niissä eivätkä kuole pesussa? Vai miksi muuten astiat pitäisi roskiin heittää tai siitä edes olisi mitään apua... voi elämä.
Meillä on ilmennyt samanlainen ötökkäongelma. En tunnista vaan lajia minkään kuvien perusteella? Iskenkö Raidia vai soitanko jostain firmasta apua? Näyttäisi rajoittuvan keittiöön, mutta niitä alkaa olla _joka paikassa_ !!!
meilläkin oli varmaakin juuri noita samoja tai niitä oli aina välillä muutama ja sitten taas hävisivät anoppi tiesi että tulevat kukkamullasta
jos kukkamulta on liian kuivaa / märää
ja mulla vaihtokin voi auttaa... mä olen alkanut kastelemaan kukkia säännöllisimmin niin ötökät hävisivät
onko teillä eläimiä? on monesti täysjyväjauhoissa tai esim koiranruoassa.
on semmonen kuvaamasi pikku ötökkä. Jauhiainenkin käy kuvauksen mukaan... muista oliko peräti sama tyyppi. On myös jauhopunkkeja olemassa, jotka voi olla semmosia, kuten kuvailit. olen 99% varma, että tässä joukossa on se syyllinen. ;)
Katsoin tarkemmin ja jalat niillä on. Kuin pieniä valkeita koppakuoriaisia.