Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missään älypuhelimessa samantapaista ominaisuutta kuin esim. word-ohjelmisto?

Vierailija
22.01.2013 |

Olen harkinnut iPad:ia ja Samsungin Galaxy Tab:ia tmv.

Missä näissä puhelimissa ja nimenomaan mieluusti PUHELIMISSA =D olisi ominaisuudet joilla pärjään ilman tietokonetta?

Käytän konetta vain nettiselailuun, kuvien tallennukseen, tekstitiedostojen avaamiseen (PDF, Txt...)ja kirjoitan tekstejä, joita haluan joskus tulostellakin.

Nyt toivon voivani korvata tämän jollain yllä mainitulla, mutta niin, että puhelinominaisuuskin siinä olisi, ehkä tuki FB:lle.

Onko mahdotonta?

Jos ei niin ostan noista yllä mainituista lähinnä vaatimuksiani olevan ja vaihdan telkkumme sellaiseen missä olisi nuo mahdollisuudet (tulostus---> tikulta tulostaminen).

Sellaista telkkuakin SAA suositella. ;)

Paha vaan, että en tahdo 32 tuumaista isompaa ja niitä on vaikea löytää. Kukaan huomannut samaa?

Syy tälle kompaktin kokonaisuuden etsinnälle on se, että vihaan piuhoja, vihaan kaiken maailman härveleitä mitkä rumentaa ja jopa sekottaa koko muuten kauniin sisustuksen (nytkin tytön läppis piilossa klaffilipastossa, pojan mahtipontinen pöytäkone on pakostakin esillä, mutta mahd. siististi. Toisen pojan pelihärvelit samoin). Myöhemmin vielä 2 nuorintakin jotkut haluaa, joten koneita tulee olemaan muuten ihan liikaa ja haluan oman rauhan nettiselailuun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin omista kokemuksistani kertoa. Jos jotain auttaisi tilanteeseesi. Minulla ei ole Applen tuotteita, mutta nämä Android-maailmasta.

Minulla on yhtenä laitteena Asus Transformer. Se on tabletti, mutta se on myös läppäri (Android-ohjelmistolla). Tulostimena Samsungin värilaser, ja Androidille saa ohjelmiston jolla voi tulostaa tuohon printteriin kuvia, tekstiä, peedeeäffiä ja vaikka mitä. Puhelimena myös Samsungin puhelin, ja luonnollisesti siinäkin tuo tulostinohjelmisto toimii moitteetta.

Kyselit tekstinkäsittelystä. Minulla on kaikissa Android-laitteissani Polaris Office. Käyttäytyy samalla lailla kuin Microsoft office, eli on taulukkolaskentaa ja tekstinkäsittelyä. Powerpointin vastike ilmeisesti on myös, mutta ei ole tullut tarvittua.

Sinä ilmeisesti halusit nuo kaikki puhelimeen? Yksi vaihtoehto Android-maailmassa voisi olla Asus Padfone:

http://www.asus.com/Tablet_Mobile/PadFone/

..Eli siinä on tabletti, läppäri ja puhelin kaikki yhdessä.Tehokas ja suurinäyttöinen puhelin, joka muuttuu osaksi tablettia. Siinä on myös näppäimistötelakka. Ja jos on Samsungin printteri, niin siihen saa sen tulostinohjelmiston (en tiedä miten muiden valmistajien tulostimet tukevat Android-tulostusta).

Tässä omat kokemukseni. En tiedä kuinka kätevää ja järkevää on televisiosta tulostaminen, ja kuinka yleistä. Meillä on uusimpia Samsungin älytelevisioita, eikä siitä ainakaan tulostaminen nyt ensivilkaisulla onnistu. Hyvä jos olet sellaisia onnistunut löytämään. :)

Onnea etsintään! Vaikea paikka aina etsiä uusia laitteita ja toimintamalleja. Tabletti on kuitenkin loistokeino. Aikuisena ihmisenä en kuitenkaan lähde huutamaan kummankaan puolesta suuremmalla äänellä (Android/Apple), vaan suosittelen siihen leiriin menoa joka miellyttää enemmän.

Sivunoottina haluan mainita myös sen, että jos foorumeita tai vastaavia tutkit, niin Applen edustajat tuntuvat niitä fanaattisimpia olevan, joten aivan kaikkea ei ihan puolueettomana kannata ottaa. ;)

Vierailija
2/2 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hyvä ja tyhjentävä. :)

Tuo tulostaminen, olettaisin sen onnistuvan melkein mistä vaan tallentamalla usbitikulle ja sitä kautta kun tulostimessakin on usb. Meillä tulostimessa on myös Bluetooth, en tosin ole koskaan sitä käyttänyt, mutta luulisi silläkin onnistuvan esim. puhelimesta lähetyksen ja tulostamisen.

Siksi kysyin täällä äitien, naisten ja kiirellistenkin ihmisten mielipidettä mikä olisi kompakti ja hyvä ratkaisu kun minulla vaan ei löydy aikaa vertailla noita itse. Jokaisessa mainoksessa ylistetään kumpaakin toki ja nämä minun pohdinnat ovat jääneet sikseen.

iPadillekin olen telakkaa nähnyt myytävän, mutta käsittääkseni siinä on vaan kosketusnäytöllinen näppis, toki sekin riittää jos se on kätevä.

Puhelimena se toki voi olla haastavampi käyttää. :)

Puhuuko ihmiset yleensä niihin handsfreellä vaiko ihan normi kuulokemikki-systeemillä, kuten esim. tietokoneella skypessä tmv.?

Paljon ihan tavallisia kysymyksiä, mutta tieto noista on aidosti olematon. Kokonsa puolesta tuo Samsung kiinnostaisi kovin, taitaa olla pienempi.

Oliko tulostin siihen kallis?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme