Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa urheilua? vai onko?

Vierailija
21.01.2013 |

lauantaina maratonliikunta rupeama, yhteensä 6 tuntia zumbaa ja aerobiciä.

tiistaina tunti pilloxing, ja puoli tuntia zumbaa perään.

torstaina bodypump.

perjantaina 2 tuntia zumbaa.

launtaina taas 1 tunti bodypumppia.

sunnuntaina 1 tuntia stepjumppa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosmiehet käärivät hyvät rahat näillä proteiinituotteilla. Normaaliruokavaliolla saa zumbailun ja podypumpin jälkeen kyllä proteiinia tarpeeksi kun vain syö.

Toki on siis eri asia jos laihdutetaan ja trendikkäästi vedetään safkat näyttävästi proteiinipullosta. Mutta normaalin treenin jälkeen riittää lasi maitoa, ruisleipä ja sen päälle pari siivua rasvatonta kinkkua. Siinä on hiilarit ja protskut.

Proteiinilisää tarvitsee vasta kun todella treenaa ja urheilee ja sitähän ap ei tee.

Lisäproteiinia tarvitsevat KAIKKI, jotka eivät sitä saa ravinnostaan tarpeeksi. Soffaperunalla tuo tarve on siinä 1g/painokilo ja kovaa liikkuvalla sitten aina 2-3g/kg.

Lisäksi proteiinia on saatava jokaisella aterialla, jotta vapaita aminohappoja on saatavilla kun tarvetta on.

Mitä taas tulee lihasten kipeytymiseen, on se vaan niin, että lihasten kipeytyminen on merkki kunnolla perille menneestä harjoituksesta. Jos lihakset eivät kipeydy, ei harjoitus ole kovin kehittävää.

Ap ei siis kehity kunnossaan, vaan taitaa toteuttaa leppoisasti addiktiotaan.

Markkinat jyllää ja tyhmiltä rahat pois. Näin se on. Toisaalta nykyään on helpompaa paikata ravinnon proteiinipuutosta, kun niitä tuotteita on jokapaikka täynnä ja tulvillaan.

Jos prodea täytyy vuorokauteen saada 70kg painoinen kuntoilia sen 140g/vrk, niin siitä voi laskea vaikka neljälle aterialle 35g per ateria. Tuossa sun esimerkkissä (maitoa, ruisleipää ja kinkkua), on prodea n 10-20g (riippuen maidosta, leivästä ja kinkusta).

Aika harva nainen saa riittävästi proteiinia luontevasti ruokavaliossaan.

Vierailija
22/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään proteiinilisiä tarvitse kun ei tarvitse oikeat urheilijatkaan. Se on vain nykytrendi, mitä syötetään ihmisille.

Mutta ihmettelen myös, miksi pt.si on tehnyt sinulle tuollaisen ohjelman, missä on korkeasykkeistä liikuntaa noin paljon. Edelleen kysyn, missä on peruskuntoliikunta tehtynä alle aerobisen sykerajasi. Sitä pitäisi olla 75% liikunnastasi.

Aika moni pt on aika ammattitaidoton.

ja jotta saisi ruohavaliosta tarpeeksi proteinia, ei niihen kuule pari kinkkuviipaletta ruisleivän päällä riitä aluunkaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljainen besserwisser harrastaa yksilölajeja, kuten juoksua, hiihtoa ja kuntosaliakin vain silloin kun siellä ei ole muita paikalla.

Vierailija
24/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota tämän ketjun bessietä jaksaisi pirkkokaan kuunnella ryhmäliikunnassa... Voi tuota pätemisen määrää!

:D

hiljainen besserwisser harrastaa yksilölajeja, kuten juoksua, hiihtoa ja kuntosaliakin vain silloin kun siellä ei ole muita paikalla.

Vierailija
25/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo ylempänä sanoikin, lisäproteiinia suositellaan kaikille, jotka liikkuvat aktiivisesti eivätkä saa sitä riittävästi (1,5-2 g/painokilo) tavallisesta ruoasta. Esimerkiksi minä syön hyvin kasvispainotteisesti, joten otan jopa 40 grammaa proteiinia palautusjuomista ja patukoista.

Toiseksi, jos kutsuu bodypumppia hömpäksi, niin ei varmastikaan ole ollut kyseisellä tunnilla tai ainakaan tehnyt siellä kunnon treeniä. Itse en ole käynyt Zumbassa, mutta uskoisin että siinäkin saa sykkeen ylös jos kunnolla tekee. Toisaalta, Zumban voi myös tehdä kevyemmilläkin sykkeillä ja näin ollen kasvattaa peruskuntoa.

Ap:lle sanoisin, että liikuntamääräsi kuulostaa reippaalta. Treenaatko siis joka lauantai 6 tuntia? Oletko koskaan ajatellut vaihtavasi toista pummpituntia salitreeniin, jossa tekisit lyhyitä toistoja isoilla painoilla? Näin saisit kehitettyä lihaskestävyyden lisäksi myös lihasvoimaa.

Vierailija
26/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaankohan tässä nyt edes samoista asioista? Yleensäottaen protskulisät on erittäin vähärasvaisia. Massakaudella jotkut käyttävät massaproteiinia jossa on hiilarilisä mutta valtaosa kehonrakennus/fitnessharrastajista käyttää perus-heraprotuskuja joissa ei juurikaan ole rasvaa. Ja niitä käytetään kyllä ihan jatkuvassa käytössä ravintolisänä, ei vain massakaudella.

Ap:n proteiinikäyttöön en ota kantaa.

- eräs aktiivipunttaaja (tällä hetkellä massakaudella)

Ja siksi uskallankin ap.ta yrittää neuvoa tässä ja kertoa, että ihan turhaan noilla liikunnoilla vetelee rasvaisia proteiinilisiä. Lisäksi juuri luin tutkimuksen, missä niiden koostumus voi olla ihan mitä tahansa. Proteiini ei välttämättä ole hyvin imeytyvää heraproteiinia vaan soijaproteiinia. Mutta hän itse kysyi neuvoja, minä niitä annoin. Ja arvasin, että kritiikkiä ei haluta ottaa vastaan, vaan pelkkää ihailua siitä, kuinka on mahtavaa ja hienoa.

kyllä 4 kertaa viikossa kuntiksella ja 3 juokulenkki, on sellainen määrä että jää moneltakin tekemättä.

Vierailija
27/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet siis vain naamailija, joka halusi kehua.

Olisit ollut paljon uskotavampi jos olisit keskustellut aiheesta, etkä hyökännyt heti vastaan ja pannut käsiä korville ja silmille ja mölissyt, että olet oikeassa, olet oikeassa, et halua kuunnella kritiikkiä.

Tässä esim. viime viikon oma teeniohjelma

-ma aamu 2km verra+6km vk+2km verra

ilta: Hiihto 16km pk-sykkeellä

-ti aamu salilla 5km lämmittely juoksumatolla, kahvakuula 1 tunti

ilta pk-juoksua 12km

-ke aamu 6km pk-juoksu

ilta hiihto 20km pk-sykkeellä

-to aamu 6km juoksu pk-sykkeellä

ilta 5km juoksu, salilla jalkatreeni tunti

pe aamu 2km verra, vedot 1kmx4, 2kmx2, 2km verra

ilta salilla liikkuvuus

la lepo

su 35km juoksua pk sykkeellä

ilta liikkuvuus ja venyttely ja kotikuntopiiri

Ja tähän määrään riittää ihan normaali kotiruoka.

Mutta lopetetaan keskustelu, koska et nähtävästi halunnut keskustelua treeneistäsi, vaan pelkästään ihastelua ja kehumista. Et kestä kritiikkiä, joten kehittymisen esteenä on henkinen puolesi, ei treenaamisesi

Ja siksi uskallankin ap.ta yrittää neuvoa tässä ja kertoa, että ihan turhaan noilla liikunnoilla vetelee rasvaisia proteiinilisiä. Lisäksi juuri luin tutkimuksen, missä niiden koostumus voi olla ihan mitä tahansa. Proteiini ei välttämättä ole hyvin imeytyvää heraproteiinia vaan soijaproteiinia. Mutta hän itse kysyi neuvoja, minä niitä annoin. Ja arvasin, että kritiikkiä ei haluta ottaa vastaan, vaan pelkkää ihailua siitä, kuinka on mahtavaa ja hienoa.

kyllä 4 kertaa viikossa kuntiksella ja 3 juokulenkki, on sellainen määrä että jää moneltakin tekemättä.

sen sijaan että vähättelisit ja pilkkaisit toisten liikuntaharrastuksia... kyse on kohdallani harrastuksesta siis eikä mistään ammattiurheilusta.

ap

Vierailija
28/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen muutenkin 100% varma että en saisi ruokavaliostani riittävästi proteinia. En alkuunkaan.

PT ei ole laatinut minulle liikuntaohjelmaa, olen sen itse laatinut. Toki hän sen alussa laati, mutta muokkasin sen itselleni miellyttävämmäksi. :) Enemmän minä liikun kuin mitä hän minulle "määräsi".

ap

Vierailija
29/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoja kuunnella.

Tuossa aiemmin kirjotin sinulle oman viime viikon treenin. Ja takaan, että en tarvitse proteiinilisiä. Valmentajan kanssa laskemme aika tarkkaan syömiset ja muut ja proteiinilisä en ole tarvinnut, koska syön monipuolisesti ja terveellisesti.

minä olen muutenkin 100% varma että en saisi ruokavaliostani riittävästi proteinia. En alkuunkaan.

PT ei ole laatinut minulle liikuntaohjelmaa, olen sen itse laatinut. Toki hän sen alussa laati, mutta muokkasin sen itselleni miellyttävämmäksi. :) Enemmän minä liikun kuin mitä hän minulle "määräsi".

ap

Vierailija
30/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sopisi minulle. Pidän ryhmätunneista ja tanssimisesta. En pidä näistä "yksinäisistä" lajeista muutenkaan.

Hiihtäminen ei ole oikein tällä alueella hyvä harrastus muutenkaan. Pitäisi mennä suksien kanssa about 10km ennen kuin jonkilaista latua alkaisi löytyä.

ap

Vierailija
31/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa aika monella tyllillä. Jos lähtee "neuvomaan" heti alkuasetelmissa ylimielisenä ja halveksuvana, on turha ihmetellä jos ei keskustelusta mitään tule.

ohis

neuvoja kuunnella. Tuossa aiemmin kirjotin sinulle oman viime viikon treenin. Ja takaan, että en tarvitse proteiinilisiä. Valmentajan kanssa laskemme aika tarkkaan syömiset ja muut ja proteiinilisä en ole tarvinnut, koska syön monipuolisesti ja terveellisesti.

minä olen muutenkin 100% varma että en saisi ruokavaliostani riittävästi proteinia. En alkuunkaan. PT ei ole laatinut minulle liikuntaohjelmaa, olen sen itse laatinut. Toki hän sen alussa laati, mutta muokkasin sen itselleni miellyttävämmäksi. :) Enemmän minä liikun kuin mitä hän minulle "määräsi". ap

Vierailija
32/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet PT, ehkei heihin kaikkiin kannattaisi niin sokeasti luottaa...

AP:lla ainakin taitaa olla vielä vähän raakile pt...

Vierailija
33/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeat asiantuntijat noin töykeitä ja ylimielisiä kuin tämä ap:ta "neuvova" hiihtävä ekspertti.

T:toinen ohis

Vierailija
34/34 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet PT, ehkei heihin kaikkiin kannattaisi niin sokeasti luottaa... AP:lla ainakin taitaa olla vielä vähän raakile pt...

ruokavalion kylläkin, mutta olen jättänyt siitäkin aamupalan pois. :D Ei voi mitään kun aamulla ei ruoka maistu.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi