Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tarkoittaako työssäkäyvien äitien tukiverkko sitä, että

Vierailija
20.01.2013 |

lapsi dumpataan sairaana isovanhemmille tai sopivasti kotiäitinä olevalle kaverille hoitoon?

siis kun täällä toitotetaan, että töistä ei saa olla pois lapsen sairauden takia ja kehotetaan hankkimaan tukiverkko... Mikä se semmoinen tukiverkko on? Muiden ihmisten hyväksikäyttöä sairaan lapsen hoitamiseksi ilman palkkaa, niinkö?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytään ensin, voiko lapsen täti tai minun vanhempani, tai miehen äiti katsoa lapsen perään. Jos tämä ei onnistu, sitten meistä toinen jää kotiin. Eipä nuo ole koskaan suostuneet ottamaan rahaa vastaan vaan teemme sitten palveluksia toisillemme. Lainaamme myös päikseen autoja ja autamme kotiaskareissa. Minä olen mm. leiponut sitten muiden juhlatilaisuuksiin :) Sitä vartenhan suku on, että autetaan toista hädässä ;)

niin mitä heitä silloin käytännössä kehotetaan tekemään? Jos heillä ei ole mummoja tai sukulaisia elossa, niin kehotetaanko heitä siis hankkimaan ystäviä tai naapureita, joille voi dumpata sairaan lapsen ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi hoitoon? Jokainenhan voi palkata lastenhoitajan vaikka työkkärin kautta ja maksaa asiallisen palkan.

Vierailija
22/26 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään pirteätä mummoa, ei yhtään ketään, jota voisi kiinnostaa pienet lisätienestit????

Meidän hoitajista yksi on opiskelija ja kaksi on mummoa, jotka on reilusti alle 70-vuotiaita, mutta kuitenkin jo eläkkeellä.

En usko että heidänlaisensa ihmiset ovat täysin helsinkiläinen ilmiö...

Minä vietin lapsuuteni 1000 asukkaan tuppukylässä ja jo minun lapsuudessani meillä kävi vastaavanlainen mummeli auttelemassa.

annatko työtodistuksen työsuhteen päätyttyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonnollista auttaa muita ihmisiä. Oli sitten kyse sairaan lapsen vanhemmista, joiden on jostakin syystä ihan pakko mennä töihin, tai naapurin mummelista, joka ei liukkailla keleillä uskalla mennä kauppaan. Ihan hyvin voi hoitaa hänenkin ostoksensa kun itse käy kaupassa.

Jokainen auttaa sen, minkä voi. Ellei voi olla avuksi, niin sitten ei ole.

Eri asia sitten, jos on vain valmis ottamaan apua vastaan, mutta ei koskaan anna sitä.

Mua kyllä vähän ihmetyttää, että ystävä- tai lähipiiriä kutsutaan tukiverkoksi ja sen "rakentamisesta" on tullut jonkunlainen suorite. Ellei aikuinen ihminen tunne muita ihmisiä joiden puoleen voisi hädän hetkellä kääntyä kuin omat vanhempansa, niin huonosti ovat asiat.

Vierailija
24/26 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten maksettiin jo minun hoitajalleni 1960-luvulla.

Ja olen kirjoittanut yhdelle nuorelle hoitajalle työtodistuksen ja kahdesti olen myös suositellut.

Aivan kummallinen kysymys!

Vierailija
25/26 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi dumpataan sairaana isovanhemmille tai sopivasti kotiäitinä olevalle kaverille hoitoon?

siis kun täällä toitotetaan, että töistä ei saa olla pois lapsen sairauden takia ja kehotetaan hankkimaan tukiverkko... Mikä se semmoinen tukiverkko on? Muiden ihmisten hyväksikäyttöä sairaan lapsen hoitamiseksi ilman palkkaa, niinkö?

Vierailija
26/26 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä vähän ihmetyttää, että ystävä- tai lähipiiriä kutsutaan tukiverkoksi ja sen "rakentamisesta" on tullut jonkunlainen suorite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi