Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antavatko jotkut vanhemmat oikeasti jopa alle kouluikäisten katsoa Salkkareita?

Vierailija
20.01.2013 |

En kyllä ymmärrä. Sen verran rajuja aiheita sarjassa käsitellään, että mielellään saisi olla ainakin yläasteikäinen ennen kuin antaisin katsoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsottiin tytön kanssa kun oli eskarissa.

Arvaapa, mistä näki painajaiset?

Muumien möröstä.

Vierailija
2/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta Päivää annan katsoa, mutta en Salkkareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun lapsi tuli kouluikään ja alkoi tajuta noista asioista jotain, lopetin sen katsomisen ja kielsin lastakin katsomasta enää.

Nyt lapsi on 11-v ja ei saa katsoa.

Siis en tykkää: homous, lesbous, huumeet, seksi, väkivalta, huumeet, rikokset.

Vierailija
4/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta päivää olen antanut katsoa, mutta ehkä en kohta enää, kun siinäkin alkaa olla tuota teiniseksiä. Eli teinit miettii, alkaisko vai ei.

Vierailija
5/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä muutenkaan katsota mitään lapsille sopimatonta kun he ovat hereillä, vaikka leikkisivät omiaan. Se on huomattu että kyllä ne vaan näkee ja kuulee vaikka ei näyttäisi siltä. Mä oon muutenkin tarkka mitä saavat katsoa. Esim. en anna 4 v. katsoa kolmosen aamupiirrettyjä, Digimoneja sun muita K7-piirrettyjä. Joskus on jotain nähnyt ja ne ampumiset ja muut jutut tuntuu tarttuvan heti leikkeihin ja juttuihin. Vanhemmat on aivan liian lepsuja näissä asioissa.

Vierailija
6/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja oli erilainen yli 10 vuotta sitten, silloin lapset saivat katsoa. Katsoimme yhdessä. Enää en seuraa itsekään.

Vierailija
7/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenvuotiaani ei edea tiedä, että tällainen sarja on olemassa. Emme katso tämän tasoisia ohjelmia perheessämme. Lapsi oppii hyvät ja huonot tavat ympäristöstään, joten katso peiliin, jos lapsesi televisiomaku on ala-arvoinen.

Vierailija
8/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes ne kaksi teinipoikaa alkoi pussailla ja pannakin keskenään. :)

Vierailija
9/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin annan katsoa niin Salkkareita kuin Uutta Päivääkin. Erona tosin on, että Salkkareita katsoo aina mukana aikuinen, UP:tä voi hyvin katsoa yksinkin. Toistaiseksi on ainakin mennyt hyvin eivätkä ole mitenkään häiriintyneitä, vaan ihan normaaleja lapsia. Olen sitä paitsi sitä mieltä, ettei lasta kannata liikaa pumpulissakaan kasvattaa, vaan hänen tulee tietää myös elämän varjopuolista, tietysti ikätasoonsa sopivalla tavalla ja vanhempien kanssa keskustellen.

Vierailija
10/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se alkoi tulla telkkarista, olin tuolloin muistaakseni 8-vuotias. Siitä asti olen katsonut. Hyvää viihdettä (jos edes sitä), ei mitään muuta. Ehkä olen av-mamman lapsia älykkäämpi, kun en ole koskaan järkyttynyt sarjan tapahtumista tai ottanut niitä todesta.

En mäkään kyllä alle kouluikäisten antaisi katsoa, jos sen ikäiset jotain katsovat niin lastenohjelmia.

Vierailija
11/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sarjassa harrastetaan seksiä. Onko jotenkin haitallista lapsille nähdä, että miehetkin voivat harrastaa sitä keskenään eivätkä vain mies ja nainen? Vai mikä on pointtisi?

Vierailija
12/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenvuotiaani ei edea tiedä, että tällainen sarja on olemassa. Emme katso tämän tasoisia ohjelmia perheessämme. Lapsi oppii hyvät ja huonot tavat ympäristöstään, joten katso peiliin, jos lapsesi televisiomaku on ala-arvoinen.

Ai ei 10-vuotias tiedä Salkkareista? Silmät auki hyvä nainen! :D Toi on vähän kuin lapsi ei tietäisi mikä on Pikku kakkonen tai vaikka Putous.

Vierailija
13/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sarjassa harrastetaan seksiä. Onko jotenkin haitallista lapsille nähdä, että miehetkin voivat harrastaa sitä keskenään eivätkä vain mies ja nainen? Vai mikä on pointtisi?

onhan sarjassa ollut homoseksuaaleja aina, ihan alkuajoista alkaen.

Vierailija
14/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallittuja kaiken ikäisille? En näe mitään ongelmaa, jos noudattaa ikärajoja. Ohjelman yhteydessä kuitenkin aina ilmoitetaan, jos käytössä on korkeampi ikäraja.

Vierailija
15/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heteroiden pussailua ja panemista? Miksi?

En itsekään näyttäisi niitä kohtauksia, joissa selkeästi ollaan menossa kohti seksiä, mutta joku vaatteet päällä annettu pikainen poikien välinen pusu ei pitäisi olla traumatisoivaa, ellei vanhemmat itse tee siitä sellaista.

Vierailija
16/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hemmetin typerä oletus jollakulla tuossa, että koska hän tiesi sen olevan keksitty sarja, hän oli varmaan jotenkin ÄLYKÄS. Salli mun nauraa - ihan pienetkin ipanat tietävät, että tv:n sarjat ovat näyteltyjä ja keksittyjä.

Mutta se ei tarkoita sitä, että sarja ei silti saattaisi vaikuttaa ihmisten käsitykseen elämästä: parisuhteista, ystävyyssuhteista ja normaalista käyttäytymisestä.

Olen ammatiltani äidinkielenopettaja, ja voin sanoa, että salkkarit ja muut vastaavat ihmissuhdesaippikset vaikuttavat lasten käsityksiin. Kun lapset saavat itse keksiä aineen aiheen, nämä salkkari-lapset kehittävät omituisia pettämis-ihmissuhdekiemuroita, joissa kukin viilaa muita linssiin minkä ehtii.

Ne lapset, jotka eivät saa moista moskaa katsoa, taas kehittävät toiminnallisempia, sadunomaisempia ja kirjallisesti kehittyneempiä aiheita.

Kärjistän tietenkin, mutta aika usein esim. lukemisen määrä korreloi sen kanssa, miten lapsi kuluttaa televisiota. Katsotaanko perheessä televisiota vain vähän ja valikoiden vai istutaanko sen edessä möllöttämässä tuntikausia päivässä ja saako lapsi katsoa rajatta myös aikuisille tarkoitettuja saippuasarjoja.

Vierailija
17/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti yhteiskunta vain on mennyt sellaiseksi, etteivät jotkut vanhemmat vaadi lapsiltaan juuri mitään eivätkä aseta rajoja ja sääntöjä. Onneksi on päinvastaisiakin tapauksia.

Vierailija
18/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi lasten pitäisi seurata aikuisille tarkoitettuja ohjelmia. Onhan niitä lastenohjelmiakin.

Vierailija
20/22 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kerran on aikuisten ohjelma, niin miksi se sitten tulee parhaaseen katseluaikaan ja suurin osa jaksoista on K7 tai S (sallittu kaikenikäisille)? Eiköhän alan ammattilaiset osaa arvioida, mikä on sopivaa minkäkin ikäisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan