Ajattelin ruveta treenaamaan joka toinen päivä reisiä ja käsivarsia
sekä joka toinen päivä vatsalihaksia ja peppua.
Onko hyvä systeemi?
Tuohon lisäksi kävely-/sauvalenkkejä 1-3 vkossa, jossain kohti keväällä ehkä Porin juoksukoulua ja/tai jotain ryhmätunteja. Portaat kiipeän 8. kerrokseen aina kun ei ole kannettavaa, esim. kauppakassia.
Nollasta lähden liikkelle ja kiinteytyä haluaisin, painoakin saisi muutama kilo tippua mutta se ei ole oleellista kun olen normaalipainon rajoissa vielä.
Kommentit (12)
Onko hyvä systeemi?
Tuohon lisäksi kävely-/sauvalenkkejä 1-3 vkossa, jossain kohti keväällä ehkä Porin juoksukoulua ja/tai jotain ryhmätunteja. Portaat kiipeän 8. kerrokseen aina kun ei ole kannettavaa, esim. kauppakassia.
Nollasta lähden liikkelle ja kiinteytyä haluaisin, painoakin saisi muutama kilo tippua mutta se ei ole oleellista kun olen normaalipainon rajoissa vielä.
Aika huonolta kuulostaa. Sulla on aika paljon muitakin lihaksia kuin ne reidet, käsivarret, peppu ja vatsat. Selkälihaksia ei näytä olevan listalla ollenkaan?
Jos et ole salilla käynyt niin tee seuraavat:
-pyydä jotain tekemään sinulle ohjelma, joka ottaa huomioon nykykuntosi - vaikka se muutaman kympin maksaisikin. Väärällä tekniikalla ja liikkeillä et saa aikaan mitään kehitystä, mutta todennäköisesti sitäkin enemmän vammoja
-Malttia alkuun. Lämmittele ja _venyttele_ kunnolla niin ikävää ja tylsää kuin se olisikin.Salitreenejä tuo 2-3 ja lenkkejä 3 viikossa niin varmasti kunto nousee kohisten.
Selkä muuten unohtuikin, hups. En vielä mene salille kun olen niin rapakunnossa etten kehtaa :(
Kannattaisko tosiaan hankkiutua jonnekin salille ja pyytää saliohjelma. Ihan turhaa tuollainen "teen tänään käsivarsia ja huomenna peppua"-ohjelma. Tuloksia et ainakaan noin tule saamaan, sorry
Kannattaisko tosiaan hankkiutua jonnekin salille ja pyytää saliohjelma. Ihan turhaa tuollainen "teen tänään käsivarsia ja huomenna peppua"-ohjelma. Tuloksia et ainakaan noin tule saamaan, sorry
Onko hyvä systeemi?
Aika huonolta kuulostaa. Sulla on aika paljon muitakin lihaksia kuin ne reidet, käsivarret, peppu ja vatsat. Selkälihaksia ei näytä olevan listalla ollenkaan?
-pyydä jotain tekemään sinulle ohjelma, joka ottaa huomioon nykykuntosi - vaikka se muutaman kympin maksaisikin. Väärällä tekniikalla ja liikkeillä et saa aikaan mitään kehitystä, mutta todennäköisesti sitäkin enemmän vammoja
-Malttia alkuun. Lämmittele ja _venyttele_ kunnolla niin ikävää ja tylsää kuin se olisikin.Salitreenejä tuo 2-3 ja lenkkejä 3 viikossa niin varmasti kunto nousee kohisten.
Selkä muuten unohtuikin, hups. En vielä mene salille kun olen niin rapakunnossa etten kehtaa :(
Höpö! Salillahan juuri huonokuntoiset voi treenata ihan siinä missä supertimmitkin, painoja vaan laitetaan oman kunnon mukaan. Olen itse aloittanut salilla ihan pohjalta. Kalpeana läskinä, joka käytti pienimpiä mahdollisia painoja. Kukaan ei katso salilla että onpas tuo huonokuntoinen. Mäkkärissä kalpeita siiderivalaita tuijotetaan ja osoitellaan, ei salilla missä kaikki näkee että elämälle on otettu uusi parempi suunta.
Salitreeni on loistavaa liikuntaa, joten ei muuta kuin menoksi.
Saa laittaa lisääkin neuvoja, palataan!
Onko hyvä systeemi?
sinne mennään juuri tekemään sitä hyvää kuntoa.
Olisiko tuonkin ylläolevan tekstin voinut esittää toisellakin tavalla? Miten edesautoit ap:n kuntoiluharrastusta tällä kommentilla? Tuliko hyvä mieli, saitko päteä?
tuloksia sun pitää hakea ja niitä ei saa jos tekee puolivillaisesti jotain sinnepäin!
Olisiko tuonkin ylläolevan tekstin voinut esittää toisellakin tavalla? Miten edesautoit ap:n kuntoiluharrastusta tällä kommentilla? Tuliko hyvä mieli, saitko päteä?
viikon päästä ap lopettaa koko kuntoilun, kun "peppujumppa" ei ole tuonut mitään tulosta ja into lässähtää. Been there, done that. Salille, asiantuntevat neuvot kehiin, ruokavalio kuntoon ja sitten treeniä ihan oikealla asenteella, niin kroppa muuttuu aivan toiseksi!
Ap. On tosi hienoa, että olet suunnitellut muutosta! Älä ahmi liikaa liikuntaa alkuun. Googleta jokin kotijumppaohjelma josta saat helpot, tehokkaat ja hyvät liikkeet jaettuna sopivalle päiville. Ulkoilu, oli se sitten kävelyä sauvoilla tai ilman, on aina hyvästä ja vosit yhdistää keväämmällä vaikka joitain liikkeitä, kuten kyykkyjä, noihin lenkkeihin. Myös venyttely, sivutaivutukset ja vartalon kierrot on kiva tehdä ulkona sauvojen kanssa vaikka kevätauringossa.
Muusta juoda paljon vettä ja välttää sokeria ja valkoisia jauhoja. Pääset ihan varmasti tuloksiin jos vain pidät kiinni liikunnan säännöllisyydestä. Tsemppiä matkaan!
jos olet noin ulalla miten treenataan. Aina tasasesti koko kroppaa. Sijoita rahaa kunto-ohjaajaan ja saat sen varmaan edullisesti jos hankit salikortin samalla.
Minä olen vuosia harrastanut ryhmäliikuntaa, lähinnä bodympumppia ja sinne tulee aina välillä "rapakuntosia", toiset jää, toiset jättää kesken. Kukaan ei siitä mitään ajattele. Jos susta tuntuu että joku tuijottaa, todennäköisesti kuvittelet sen tuijotuksen.
Kyllä minä huomaan uudet treenaajat joskus mutta en muista ajatelleeni mitään kielteistä.
Jos minä jotain jumpassa kriittisesti tuijotan niin oman mahani läskejä.
Hienoa että olet kiinnostunut kohottamaan kuntoa, mutta älä omin avuin äläkä ihan joka päivä. Lepo on todell tärkeää, menet muuten ihan jumiin. Minulla on hyvä kunto ja silti pari päiväö viikossa etten harrasta liikuntaa.
-Malttia alkuun. Lämmittele ja _venyttele_ kunnolla niin ikävää ja tylsää kuin se olisikin.
Salitreenejä tuo 2-3 ja lenkkejä 3 viikossa niin varmasti kunto nousee kohisten.