Auts--kyllä ois NOLOA jos myyjä kassalla sanois ettei sun kortillas oo katetta..
Kommentit (51)
Hoidan työssäni suoraveloituksia.
Joskun jokin veloitus hylkääntyy ja meille tulee syykoodi. Yleensä se on "tilillä ei katetta".
Eräs Nordea-pankin työntekijä oli järkyttynyt, että laskuttajalle tulee tuollainen tieto.
Jotkut asiakkaatkaan eivät usko tuota.
Kyse oli kylläkin siitä että tililläni oli riittävästi rahaa mutta paikallisen Citymarketin hinnat oli taas väärin, kassalta tulee eri lukema kuin hyllynreunan hinta on. En alkanut siinä sitten asiaa korjaamaan että teillä on taas väärät hinnat, ajattelin että jääköön mieluummin heiltä rahat saamatta kokonaan.
Ei siinä mitään, sitten vaan käytetään toista korttia. Mä seuraan aika laiskasti mun korttitilin saldoa ja joskus käy niin, että tili tyhjenee, enkä ole siirtänyt sinne lisää rahaa. Se on sellasta. Eikä hävetä uhtään :-D
että yhteiseltä käyttötililtä on rahat loppu. Siirrämme kumpikin summan yhteiselle tilille, minne kummallakin on kortit ja hoidamme sieltä juoksevat menot. Joskus on mies ehtinyt ostaa jotain tms.
Ei ole nolottanut kun olen joko maksanut visapuolella tai omalta henk.koht. tililtä.
Miksi pitäisi nolottaa?
Ai niin, kaksi kertaa on sattunut, että tilillä on ollut rahaa useampi tuhat euroa ja silti kortti ei ole toiminut. Mikä lie päätevika. Ei kai sitäkin pidä nolostella?
Vai onko suomalaiset niin nolostelevaa kansaa :) Ei kai tuo nyt totta voi olla
olin perjantaina kunnolla shoppailemassa ja tuhlasin käyttötilin lähes nollille - ja unohdin siirtää sijoitustililta rahaa käyttötilille.
Maksoin sitten luottopuolella poikkeuksellisesti (en yleensä käytä luottopuolta kuin ulkomailla ja nettiostoksissa).
En näe tuossa mitään noloa eikä nolottanyt yhtään, en myöskään ymmärrä miksi olisi pitänyt nolottaa.
Onhan se kurja tilanne, mutta ei välttämättä asiakkaan vika ollenkaan. Silloin kun Sampopankin tekniikka temppuili urakalla, olisko ollut vuonna 2008, oli jatkuvasti tilanteita, missä ihmisten kortit herjasivat kassalla kummallisia juttuja aiheetta. Pahimmilaan kassajärjestelmän herjana myyjälle päin oli Sampon pankkikorttien kohdalla, jotain että "kutsu poliisi paikalle" ja koko jupakka siis Sampon teknisten ongelmien takia. Muistan kun ihmisiltä jäi ostokset hihnoille, vauvojen korvikkeet ja muut kun ei vaan kortit toimineet. Ja ihan turhaan moni koki valtavaa häpeää syyttä.
Josko sovittais tässä ja nyt, että tämä on asia missä on turha hävetä, koska ei voi tietää varmasti mistä on kyse :)
Oi näitä aikoja, muistan! :D
http://www.tietokone.fi/uutiset/2008/sampo_pankin_kortit_eivat_toimi
http://www.tietokone.fi/uutiset/2008/sampo_pankki_pyytaa_anteeksi_ja_hy…
Lähinnä mulle nolostus tulisi siitä että viivytän muiden asiakkaiden ostosten tekoa. Kaivaisin kuitenkin toisen kortin ja maksaisin sillä eli ei ostoksia tarvitsisi hihnalle jättää. SE vasta olisikin noloa...
Kun ei tilillä ollutkaan katetta. Luottokorttia en omista enkä haluakaan. Ei siinä sen kummempaa lähdin ulos kaupasta ja edelleenkin kehtaan käydä samassa kaupassa :) hassuista asioista jotkut nolostuu. Mä olen ehkä niin paljon elämässä kokenut etten koe noin pikku juttua minään.
mitä sitte?? niin voi käydä, ei tarkoita että olen köyhä huonompi tms. Mulla voi olla vaikka seuraavana päivänä tulossa tilille 5000€ ja voi maksaa myös toisella kortilla.
Nyt pitää sitten vissiin ryhtyä kyselemään pankeilta pankkisalaisuuden perään.
Tiedättehän, että korteilla on yleensä tietty ostoraja, joka ei ole välttämättä sama kuin tilillä oleva rahamäärä. Kerran mieheni ihmetteli, että kuinka tämä on mahdollista, että nostovara on alle 10 000 vaikka tilillä oli rahaa yli 10 000.
Se on turvallisuuden vuoksi. Mahdollinen kortin väärinkäyttäjä ei voi siinä tapauksessa tyhjentää koko tiliä - mutta ei tilin omistaja voi itsekään maksaa, vaikka rahaa olisikin.
Voi olla, että raja on mennyt muutaman ison ostoksen vuoksi yli, vaikka katetta on. Ja sitähän kassa ei voi tietää...
Vaikka sattuuhan näitä asiakkaillakin, varsinkin jos on useampia tilejä ja jostakin syystä onkin korttitili se, joka on tyhjentynyt vaikka rahaa laskunmaksutilillä riittäisi.
Kävin nuorena äitinä lapsen kanssa tekemässä isot viikonloppuostokset. Kassalla myyjä sanoi, ettei kortti käy ja soitti vanhemman naismyyjän paikalle. Vanhempi nainen ihanasti minua sitten ojensi tyyliin "tilillä ei ole katetta. Nää ostokset pitää viedä takaisin hyllyyn ja täällä on pakasteet varmaan jo pilalla" Perjantaina helsinkiläisessä prismassa oli aikamoinen jono takana. Kävin automaatilla, mistä sanottiin "ota yhteys pankkiin" tms.
Kotona soitin pankkiin (nordea), jossa kertoivat sulkeneensa korttini, sillä epäilivät tietoturvariskejä. Eivät vain olleet muistaneet kertoa asiasta minulle.
Näytössä lukee esim: Ei varmennusta.
Voi johtua vaikka teknisestä varmennushäiriöstä tms.
Itse sanon jotenkin: "Ohho, ei mennytkään läpi, kokeillaanko uudelleen vai onko teillä käteistä?" Enkä ensimmäisenä kailota, että sulle ei nyt ollu katetta.
Tätä muuten sattuu aika usein. Noloa ois, jos pitäis iso satsi sapuskaa jättää kassalle kun ei ollu millä maksaa.
Itse sanon jotenkin: "Ohho, ei mennytkään läpi, kokeillaanko uudelleen vai onko teillä käteistä?" Enkä ensimmäisenä kailota, että sulle ei nyt ollu katetta.
Tätä muuten sattuu aika usein. Noloa ois, jos pitäis iso satsi sapuskaa jättää kassalle kun ei ollu millä maksaa.
on erilaisia ja ne antaa erilaisia virhekoodeja. Ne mitä mä oon käyttäny, kertoo selkeesti kyllä erikseen, onko varmennushäiriö vaiko se, ettei tilillä riitä rahat. Meillä nykyinen kassajärjestelmä kertoo "tilillä ei riittävästi varoja" (juuri näillä sanoilla), mutta tietenkään me emme asiakkaalle sitä näin sano. Aiempi järjestelmä sanoi "ei myyntiä" silloin, kun katetta ei ollut.
automaatista nostettua 100€ ja kun tilillä oli rahaa yli 3000€ ja silti kassalla: tilillä ei riittävästi varoja ja ostokset 50€ luokkaa.
Kassaneiti odotti kun hain rahaa ihan vieressä olevalta automaatilta ja sitten vielä ihmeteltiin yhdessä kertaalleen että näin se kortti todella sanoo heillä, vaikka automaatilta näki todellisen tilanteen.
Kyllä niitä teknisiä vikoja tulee. Tässä tapauksessa jostain syystä ilmeisesti oli joku isompi varaus ilmassa joka sitten peruttiin kun ei ollut todellinen.
Itse en luottaisi lainkaan noihin maksupäätteiden syykoodeihin.
on erilaisia ja ne antaa erilaisia virhekoodeja. Ne mitä mä oon käyttäny, kertoo selkeesti kyllä erikseen, onko varmennushäiriö vaiko se, ettei tilillä riitä rahat. Meillä nykyinen kassajärjestelmä kertoo "tilillä ei riittävästi varoja" (juuri näillä sanoilla), mutta tietenkään me emme asiakkaalle sitä näin sano. Aiempi järjestelmä sanoi "ei myyntiä" silloin, kun katetta ei ollut.
minullekin on käynyt joskus niin, että en ole voinut maksaa kortilla. Ei elämä siihen pääty. Ole pakannut ostokset, hakenut seinästä rahat ja tullut maksamaan. Voihan olla, että siinä jonossa takanani olevien ihmisten elämä meni nyt ihan pilalle, kun joutuivat odottamaan kolme minuuttia pitempään, mutta tuskinpa. :)
Jos kortilla ei syystä tai toisesta ole voinut maksaa, niin kassalla on vaan sanottu asiallisesti, että nyt ei maksaminen tällä kortilla ole mahdollista. Sellainen ei ole hyvää asiakaspalvelua, että kailotetaan suureen ääneen TÄÄ KONE SANOO ETTEI TILILLÄ OLE RAHAA ja jäädään sitten tuijottamaan asiakasta yksinkertaisen oloisena. Silloin myyjä ei tee työtään hyvin.
enkä kuollut. Että mun puolesta ei tarvitse kenenkään tätä ketjua lukevan hävetä.:)
On muutaman kerran niin käynyt. Ei se nyt ole kovinkaan noloa.Hämmentävää ehkä. Itselleni on käynyt ja varmaankin melko monelle mullekin. Sellaista vaan sattuu. Ehkä se on asenne kysymys. En palvo rahaa.
Nolompaa kuin jättää ostokset siihen olisi mielstäni ruveta vänkkäämään ja hirveesti selittelemään. Taskut nyt tyhjät. Ei mahda mitään. Eihän niitä varastaa voi, jos ei vaan rahaa satu olemaan. Selkä suoraks vaan. Joskus muuten on itsellä sattunut olemaan pankkikorttikin jonkun toisen takin taskussa tai rahapussi kokonaan kotona. Että ei ole ollut rahaa. Ja joskus sitä rahaa ei ole kortillakaan.
Suomalaisethan kyllä osaa ton nolostuttamisen ja nolostumisen. Ja jonossa olevat vaihtaa jalkaa ja tuhisee ja luo katseitaan. TAI sitten ymmärtävät fiksusti, että semmosta sattuu. Koska kaikenlaista sattuu. Jokaiselle jotakin.