Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahoitin mieleni kommentista...

Vierailija
19.01.2013 |

Oltiin veljen perheen luona kylässä. Heille tulossa toinen lapsi ja veljen vaimo pähkäili, pääseekö esikoisensa takaisin varmasti samaan päiväkotiryhmään pikku sisaruksen äitiysloman jälkeen. Sanoin että meilläkin neiti on normaalisti päiväkodissa kun hoidan pienempää kotona. Ja että neiti tykkää niin kovasti olla siellä kun siellä on kavereita ja muuta kivaa puuhaa, niin olemme pitäneet hoitoajankin normaalina(tai lyhentäneet sen noin 8 tuntiin kun normaalisti 9-10h). Tähän veljen vaimo pyöräytti silmiään sillain epäuskoisesti(tekee sillain ihan v-ttumaisuuttaan) ja sanoi ylimielisesti ettei ikinä voisi niin esikoiselleen tehdä vaan aikoo pitää kotona ja viedä johonkin kerhoon maksimissaa pariksi tunniksi kerrallaan. Tuntui tosi pahalta, vielä kun tiedän tasan tarkkaan että se kommentti tuli mulle piikiksi, vaikea selittää sitä tilannetta tarkemmin, mutta tiedän että yritti saada minut huonoon valoon muiden silmissä. Kyllä äiti on toiselle susi :(

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoissa ja eskarissa ja elämällä normaalin sosiaalista elämää. Sisaruksia pitää kohdella tasapuolisesti ja vanhemmille lapsille pitää näyttää, että vanhemmille he ovat yhtä tärkeitä ja rakkaita kuin vauva. Hoidossa on rasittavaa olla ja kiireettömät aamut ja päivät ovat luksusta.

Kulkeeko AP työmatkansakin ja kaikki muut menonsa miehen kyydin varassa? Miten aiotte hoitaa aikanaan lasten koulu- ja harrastusmatkat?

Meillä jokainen lapsi on alkanut hoidossa yksivuotiaana, kun olen palannut töihin, mutta vauvalomat ollaan aina oltu kaikkien lasten kanssa kotona. Isommat ovat käyneet muskarissa ja kerhossa pari kertaa viikossa ja muuten on eletty normaalin seurallista elämää virikkeineen ja joutenoloineen.

Jos, kuten niin moni tässä keskustelkaa tuohtuneena tuo esille, tällääidillä kuitenkin on joku muu syy kuin saamattomuus sille, että esikoinen viettää kaikki arkipäivät turhaan hoidossa, miksi hän muka ei voi sitä täällä nimettömyyden turvallisessa suojassa tunnustaa?

Vierailija
82/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin harvakseltaan hoidossa käyvät jäävät helposti sivuun leikeissä, kun enemmän aikaa pk:ssa viettävät syventävät kaveruussuhteitaan harvoin käyvien ollessa poissa. Toisekseen kun vanhempi lapsi nyt vaan kaipaa sitä seuraa useimpina päivinä viikosta, ehkä joku 2 v vielä ei, mutta 4 v kyllä. Eikä siitä vauvasta sitä seuraa ole. Suhtautuminen näyttää monella olevan se, ettei vanhempi lapsi näe sitä vauvaa ollenkaan, jos on päiväkodissa. Eihän se nyt niin mene.

se silti anna perustetta sille, että lapsi on kokopäivähoidossa viitenä päivänä viikossa. Päiväkodeissa on vaihtoehtoja lyhennettynä hoitopäivänä ja sopimuspäivinä. Miksei siis se vähempi määrä riittäisi ja lapsi saisi olla myös enemmän kotona äitinsä ja sisaruksensa kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole sinut asian kanssa.

Kai tajuat sen verran, että kaikki eivät ole samaa mieltä asioista ja heillä on silti vapaus ja oikeus kommentoida toistensa valintoja. Ja jopa pyöritellä silmiään.

On tärkeää että lapsella - tässä tapauksessa "neidillä" - on ikäisiään kavereita, ettei hän vain nysvää vanhempiensa kyljessä. Mutta munkin mielestä tuo 8h/ pvä on noissa olosuhteissa liikaa.

Vierailija
84/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kantaa kantoliinassa. Ja nukkua perhepedissä. Ja onko sillä edes reimateccejä sillä päiväkodissa? Kyllä kehittävät sormileikit äidin ja vauvan kanssa kotona riittää virikkeeksi. Nimimerkillä "Tissi suussa kantoliinassa ekaluokalle asti"

Vierailija
85/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip on kuitenkin kaksi tuntia päiväunia, välipala ja pukeminen ulos.

Vierailija
86/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin harvakseltaan hoidossa käyvät jäävät helposti sivuun leikeissä, kun enemmän aikaa pk:ssa viettävät syventävät kaveruussuhteitaan harvoin käyvien ollessa poissa. Toisekseen kun vanhempi lapsi nyt vaan kaipaa sitä seuraa useimpina päivinä viikosta, ehkä joku 2 v vielä ei, mutta 4 v kyllä. Eikä siitä vauvasta sitä seuraa ole. Suhtautuminen näyttää monella olevan se, ettei vanhempi lapsi näe sitä vauvaa ollenkaan, jos on päiväkodissa. Eihän se nyt niin mene.

se silti anna perustetta sille, että lapsi on kokopäivähoidossa viitenä päivänä viikossa. Päiväkodeissa on vaihtoehtoja lyhennettynä hoitopäivänä ja sopimuspäivinä. Miksei siis se vähempi määrä riittäisi ja lapsi saisi olla myös enemmän kotona äitinsä ja sisaruksensa kanssa?

Ei se 4 vuotiaskaan vielä tarvitse noin paljon niitä virikkeitä kuin ap:n lapsi :D

Vähempikin oikeasti riittää!

Kyllä ne kaverisuhteetkin kestää, ei sekään nyt syy ole. Hyvinhän nuo on muidenkin muksuilla kestäneet, vaikka eivät viitenä päivänä ole päiväkodissa aikaa viettäneet :)

Vierailija
87/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Editoin tarkoituksella pois.

Sosiaalistuminen on aika jännä sana. Onko se joku kotiäititermi, joka yhdistää sosiaalituen ja alistumisen?

ja tarkoittaa.....niin mitä se tarkoittaa? Voit jäädä oman editointisi erinomaisuudessa sitä tykönäsi ihmettelemään.

Vierailija
88/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin normityöaika on monella 8 h päivä ja työmatkoihin menee helposti vähintään tunti päivässä. Hirveästi ei välttämättä pysty liukumillakaan lyhentämään, kun palaverit kuitenkin on ns. virka-aikaan.

että miten helvetissä nämä virikemammat onnistuvat pitämääm kakaroidensa hoitopäivät noin pitkinä. Meillä on kaksi työssäkäyvää aikuista perheessä eikä ole ikinä noin pitkiä päiviä.

Vierailija
89/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa edes työssäkäyvien vanhempien lapset ole 8h hoidossa. Suurin osa on järjestänyt asiansa niin, että toinen vanhempi tuo lapsen hieman myöhemmin hoitoon ja toinen sitten pääsee hakemaan aikaisemmin. Harva viettää päiväkodissa sitä 9-10h/pv ainakaan meidän päiväkodissa. Asutaankin akateemisesti koulutettujen kaupunginosassa, jossa ihmisillä voi olla enemmän mahdollisuutta vaikuttaa työaikoihinsa.

Mutta miksi ihmeessä virikepäivähoidon pitäisi kestää koko pitkän päivän tai kaikkina arkipäivinä?

Vierailija
90/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt tällä palstalla aikapäiviin ja nyt muistuu mieleen että miksi. Hyvästi.

suistaan paha akkalauma palstalla tanaan. Taidatte olla aika nuorta sakkia kun ei nayta elamankokemusta yhtaan olevan.

Vierailija
91/127 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella moni työssäkäyväkin muuten lyhentää lapsen hoitopäivää. Meillä hoitoaika oli 5 tuntia.

Vierailija
92/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5v poika ja 3v tyttö. He aloittivat syksyllä tarhassa vaikka isä on työtön ja minä osa-aikainen 3 x viikko töissä. Poika ei halua koskaan mennä tarhaan, ehkä siksi kun on tähän asti ollut kotona, eikä 3v:kään halua mennä. He ovat siellä 2-5 x vko 6h. Minusta on tosi turhauttavaa se kun he eivät halua mennä sinne :( Eivät selvästi ole kasvaneet sosiaalisiksi kotihoidossa :( En ymmärrä miten teidän lapset haluavat olla tarhassa, joilla lapset isoiksi asti (yli 3v) kotona.

Vierailija
93/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodista heti, kun sisarus syntyy. Tämä oli ennen raskautta päätettyä, että totta kai esikoinen menee kotona siinä missä vauvakin. No, ultrassa kertoivat sitten, että kaksi tulossa ja tämähän sitten muutti kaiken. Päiväkodintädit kannustivat siihen, että esikoinen on edes muutaman tunnin viikossa päiväkodissa, että on jotain tuttua kun tulee kuitenkin yhden vauvan sijasta kaksi vauvaa ja koko kotielämä heittää häränpyllyä. Tähän me päädyimmekin, että ensin on joka päivä muutamn tunnin, varsinkin jos mies on töissä. Mutta kuukauden päästä siirtyy siihen, että on vain 2-3 kertaa viikossa muutaman tunnin päiväkodissa ja muuta päivät tietenkin kotona minun ja vauvojen kanssa :) Ei tulisi kyllä mieleenkään, että pitäisin päiväkodissa 8 tuntisia päiviä, kun itse olen kotona.

Vierailija
94/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastuullisempi duuni ja parempi palkka, sen pidemmät työpäivät. Näin se vaan valitettavasti menee. Tilapäisesti joustoa toki löytyy, mutta että jatkuvasti voisi pitää päivät lyhyinä, ei vaan onnistu jos molemmilla vanhemmilla on nk. hyvä duuni.

päiväkodissa edes työssäkäyvien vanhempien lapset ole 8h hoidossa. Suurin osa on järjestänyt asiansa niin, että toinen vanhempi tuo lapsen hieman myöhemmin hoitoon ja toinen sitten pääsee hakemaan aikaisemmin. Harva viettää päiväkodissa sitä 9-10h/pv ainakaan meidän päiväkodissa. Asutaankin akateemisesti koulutettujen kaupunginosassa, jossa ihmisillä voi olla enemmän mahdollisuutta vaikuttaa työaikoihinsa.

Vierailija
95/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten kommenttien laatia. Lyötte lyötyä. Toivon kaikille vastaaville lisää elämänkokemusta, myös niitä vastoinkäymisiä, jotka auttavat ymmärtämään etteivät asiat ole niin mustavalkoisia.

60, ap on surkea äidin kuvatus.

Keskenkasvuinen itsekeskeinen paska.

Ja tämän sanomiseen riittää ihan maallaisjärki.

Miten kehtaat puolustaa tuollaista oliota? Kuvottavaa.

Vierailija
96/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun joskus saat peruskoulutodistuksen, tiedät että haet sanaa "laatija". Laatia on verbi.

Vierailija
97/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin hoitoaika oli viisi tuntia.

Vierailija
98/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten täsmälleen sama tilanne kuin ap:lla ja veimme myös esikoisen hoitoon. Ja päivien pituus oli tuota luokkaa.

Minä en olisi jaksanut kahden kanssa kotona. Kuopuksen allergiat/unettomat yöt/rikkonaiset päivät aiheuttivat sen, että todellakin kaikki voimani menivät vauvan kanssa ja iltaisin, kun isä oli kotona, minä pystyin jakamaan aikaani myös esikoiselle.

Miten te kehtaatte haukkua toisenlaisen valinnan tehneitä äitejä? Kun te katsotte asiaa aina VAIN OMASTA NÄKÖKULMASTANNE, kun 'minä jaksoin ja olin marttyyri, niin pitää muidenkin olla!' EI PIDÄ!

Tämä oli meidän tapamme ja valintamme ja edelleen olen sitä mieltä, että se oli oikein.

Mutta mun mielipide ei tietenkään ketään kotiäitiä täällä hetkauta, kun olen vielä lisäksi se toinen paha - eli työssäkäyvä (ja ehkä jopa ura-) nainen.

Vierailija
99/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vähennettiin päivät minimi määrään kuukaudessa ja päivät lyhyemmät kuin normaalisti töissä käydessäni.

Halusimme varmistaa sen että ryhmä pysyy samana ja kun asumme paikassa jossa naapurustossa ei ole ikäistä seuraa jne. niin sai kuitenkin leikkiä ikäistensä seurassa aina välillä.

Meille toimiva ratkaisu.

Vierailija
100/127 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten täsmälleen sama tilanne kuin ap:lla ja veimme myös esikoisen hoitoon. Ja päivien pituus oli tuota luokkaa.

Minä en olisi jaksanut kahden kanssa kotona. Kuopuksen allergiat/unettomat yöt/rikkonaiset päivät aiheuttivat sen, että todellakin kaikki voimani menivät vauvan kanssa ja iltaisin, kun isä oli kotona, minä pystyin jakamaan aikaani myös esikoiselle.

Miten te kehtaatte haukkua toisenlaisen valinnan tehneitä äitejä? Kun te katsotte asiaa aina VAIN OMASTA NÄKÖKULMASTANNE, kun 'minä jaksoin ja olin marttyyri, niin pitää muidenkin olla!' EI PIDÄ!

Tämä oli meidän tapamme ja valintamme ja edelleen olen sitä mieltä, että se oli oikein.

Mutta mun mielipide ei tietenkään ketään kotiäitiä täällä hetkauta, kun olen vielä lisäksi se toinen paha - eli työssäkäyvä (ja ehkä jopa ura-) nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän