Onko tällainen ihminen tod.näk. kehitysvammainen
vai "pelkästään" mielenterveysongelmainen (tiedän, että sitä hän on varmasti!), laitostunut, liikaa lääkitty?
- Käsiala harakanvarpaita, kuin lapsella.
- Pakko-oireita
- Ei kykene itsenäiseen elämään
- Sosiaalisesti TÄYSIN osaamaton
- Ei pysty tekemään yksinkertaistakaan päätöstä
Kommentit (8)
vai "pelkästään" mielenterveysongelmainen (tiedän, että sitä hän on varmasti!), laitostunut, liikaa lääkitty? - Käsiala harakanvarpaita, kuin lapsella. - Pakko-oireita - Ei kykene itsenäiseen elämään - Sosiaalisesti TÄYSIN osaamaton - Ei pysty tekemään yksinkertaistakaan päätöstä
Oonko yleistä kehitysvammaisilla?
Harakanvarpaita muuten kirjoittaa aika moni erittäin älykäs lääkärikin, ihan yhtenä esimerkkinä vaan. Sillä ei ole älyn kanssa yhtään mitään tekemistä, jos ihmisen käsiala on huono.
skitsofrenia voi taannuttaa ihmisen. Joten ei välttämättä ole kyse kehitysvammaisesta.
Harakanvarpaita muuten kirjoittaa aika moni erittäin älykäs lääkärikin, ihan yhtenä esimerkkinä vaan. Sillä ei ole älyn kanssa yhtään mitään tekemistä, jos ihmisen käsiala on huono.
Kyse on ihmisestä, jonka kanssa joudun vastentahtoisesti olemaan tekemisissä toistaiseksi. Haluaisin hahmottaa, onko hän vammainen,todella sairas vai huonokäytöksinen, jotta osaan suhteuttaa omat reaktioni.
Enkä ole mamma.
skitsofrenia voi taannuttaa ihmisen. Joten ei välttämättä ole kyse kehitysvammaisesta.
Osaatko sanoa, taannuttaako itse sairaus, lääkitys vai jokin muu (hoito, laitostuminen)? Tätä kysyn ihan silkasta mielenkiinnosta.
Lääkkeetkin vaikuttavat, kun ovat aika voimakkaita ja niissä on sivuvaikutuksia.
Mää oon varmaan tuollainen, paitsi etten katso olevani sosiaalisesti idiootti. Paitsi niille, jotka ovat sen ansainneet.
Mt-ongelmiahan mulla kyllä on, kuten vissiin se masennus, joka on aiheuttanut sen, etten kykene huolehtimaan itsestäni.
Muuten tietty tuo sosiaalinen taidottomuus, ja vissiin pakko-oireetkin voisivat viitata aspergeriin. Ehkä mullakin on sitten sellainen, paitsi että ne sosiaaliset kyvyt mielestäni ovat olemassa, kaikkien kohdalla en halua niitä käyttää.
Käsialani on huonontunut jotenkin oudosti, ehkä johtuu siitä, ettei nykyään enää tarvitse treenata.
kyllä.