Onko lasten suhtautuminen toppahaalareihin muuttunut? Meneekö ne nykyään vanhemmankin
lapsen päälle tämän collegehaalarimuodin myötä? Tuli vaan mieleen, kun näin yhdeh puolitutun tytön haalarissa ja se on kuitenkin jo jotain 11 tai 12 vuotta.
Kommentit (10)
Mun lapsi pistää toppahaalarin vain pakotettuna liikkatunneille ja sitten joskus, kun peuhaavat kaverin kanssa lumessa omilla pihoillaan.
Ikää 11-v.
Pakotat siis 11-vuotiaan menemään kouluun haalarissa silloin kun on liikuntaa?
toppahaalari sitä naureskeltiin (oma poikani kertoi kun luokkakaverilla oli haalari). Ja lapseni itse ovat kieltäytyneet jo eskarissa haalarista, halusivat henkselitoppahousut ja toppatakin joten ne ostettiin. Ja miksi ei, miksi pitäisi pakottaa jotain haalaria kkun housuissa ja takissa on aivna yhtä hyvä olla. No, tää taisi mennä vään asian vierestä mutta ei varmaan haittaa ;)
Ja kuka sen sai aikaan, tuskin 5-6-vuotias lapsi itse? Oma poikani on ihan tavallisessa helsinkiläisessä päiväkodissa ja siellä suurin osa lapsista, myös eskareista, pitää vielä haalareita.
Ja kuka sen sai aikaan, tuskin 5-6-vuotias lapsi itse? Oma poikani on ihan tavallisessa helsinkiläisessä päiväkodissa ja siellä suurin osa lapsista, myös eskareista, pitää vielä haalareita.
Eskarithan käyttää ihan yleisesti myös kurahaalareita, että mikä kauhistus tuo toppahaalari muka kurahousuihin verrattuna on!
Mutta hyvä housut + takki on usein parempi. Haalareissa ja lapsissa on niin erilaisia vartalomitoitukis,a että harvoin käyvät yhteen.
Hyvät haalarihousut ja takki lumilukolla - ei muutama sentti lisäkasvua vielä estä liikkumista.
Haalarit ymmärrän hyvin 3-4 vuotiaaksi asti, kun muutenkin pukemisessa tarvitaan apua.
jossain vaiheessa vaan tulee se hetki, että tuntuu kivemmalta pukea pieni lapsi vähän vanhemman lapsen näköisiin vaatteisiin. Sitten kun lapselle hoetaan tarpeeksi monta kertaa että haalari on vauvojen vaate niin uskoo se lapsi vähitellen sen itsekin.
Omalla ekaluokkalaisella on sekä haalari että 2-osainen asu, ja suosikki on se haalari. Sen saa nopeammin päälle koulussakin. On aiheuttanut jopa kateutta luokkakavereitten keskuudessa sillä kaikki vanhemmat eivät enää suostu haalaria ostamaan vaikka lapsi haluaisikin.
halusi syksyllä haalarin, kaverillaan on myös. On heistä kätevä talven ulkoleikeissä.
Haalari on ok ekaluokalla. Silloin harva vielä kiinnittää siihen mitään huomiota, mutta ekaluokkalaisillakin niitä näkee enää noin neljäsosalla lapsista. 2.-luokkalaisilla haalareita on enää aniharvoin. Sen isommilla en muista koskaan nähneeni, nytkään, kun nämä jumpsuitit ovat tulleet muotiin. Niitä kyllä näkee ihan teineilläkin.
meillä 10 v. tyttö halusi syksyllä haalarin, kaverillaan on myös. On heistä kätevä talven ulkoleikeissä.
Mitä mallia ja merkkiä mahtaa olla? Ihanko samoja reimateccejä yms. kuin tarhalaisilla?
Mun lapsi pistää toppahaalarin vain pakotettuna liikkatunneille ja sitten joskus, kun peuhaavat kaverin kanssa lumessa omilla pihoillaan.
Ikää 11-v.