Mikä on edullisin tapa matkustaa Tallinnasta Helsinkiin? Voiko esim. käyttää
Helsinki-Tallinna-Helsinki risteilystä vain sitä paluuta?
Tuntuu aika hassulta, että Helsingistä Tallinnaan voi päästä alle 10 eurolla, jos ottaa Helsinki-Tallinna-Helsinki päiväristeilyn ja jää Tallinnaan, mutta sitten paluu maksaisi yhteen suuntaan yli 40 euroa.
Voitteko kokeneemmat vinkata?
Kommentit (20)
näyttää aloittavan maaliskuun puolivälissä.
mutta se ei taida liikennöidä talvisin.
Uiminen voi olla yllättävän kallis vaihtoehto.
Uinti ei sovi vartalolleni tähän aikaan vuodesta :)
siis ne, jotka nyt tähän vuodenaikaan liikennöivät.
lipuista voi käyttää vain menon ja jättää paluun käyttämättä, mutta jos menoa ei ole käytetty ei paluutakaan voi käyttää.
Me ollaan tehty niin, että ollaan menty Viikkarin kympin päiväristeilyllä sinne ja tultu seuraavana päivänä Eckeröllä parillakympillä takaisin. Minulla on semmoinen mielikuva, että päiväristeilyn paluuta ei voi käyttää, jos menoa ei ole käyttänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Eihän lentoreiteilläkään voi käyttää vain toista suuntaa edullisesta meno-paluusta.
Tallinkilla hinnat vaihtelee matkustushalukkuuden mukaan, eli jos ostat epäsuositulle ajalle lipun, se on halvempi.
Viking XPRS on mun kokemuksen mukaan halvempi kuin Tallink kalliimmilla ajoilla.
Minä nimittäin löysin vain yli 40 euron hintoja.
Me ollaan tehty niin, että ollaan menty Viikkarin kympin päiväristeilyllä sinne ja tultu seuraavana päivänä Eckeröllä parillakympillä takaisin. Minulla on semmoinen mielikuva, että päiväristeilyn paluuta ei voi käyttää, jos menoa ei ole käyttänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Mistäkö löytyy? Eckerön sivuilta voi varata ja hinta on yhdensuuntaiselta reittimatkalta 25 e, 23 S-etukortilla.
ja hinnaksi tulisi 58 euroa kahdelta hengeltä.
tai miniristelylipulla hki-tal, hypätä pois tallinnassa mutta ei niin että et lähde hkista vaan tallinnasta ajatuksena palumatka tehdä. se pitää aktivoida hkissa ensin. mutta voi ostaa edullisen risteilylipun tallinnan päässä ja jättää toinen pää auki. Tämä viikkarilla.
päivä tallinnassa ja sitten viron nettisivuilta päivä helsingissä, Tulee halvimmaksi.
pelkän menon voi risteilystä käyttää, pelkkää paluuta ei.
mutta noissa Tallinnasta lähtevissä risteilyissä lukeaa Vikingin sivulla:
Maaleminekut Helsingis ei toimu.
Eli eikö saisi poistua laivalta?
päivä tallinnassa ja sitten viron nettisivuilta päivä helsingissä, Tulee halvimmaksi.
pelkän menon voi risteilystä käyttää, pelkkää paluuta ei.
ja nyt kun aiheesta jatketaa, niin varmaan jatkossa tarkistavat...
jos joku haluaa poistua laivalta niin poistukoot mutta takaisin ei pääse sisälle (esim. miniristeilyltä). Tai jos päiväristeilyltä jää paluumatka käyttämättä (olen oikeesti itse monta kertaa parinkymmenen vuoden aikana myöhästynyt paluulaivalta) niin heille se on kuitenkin plussaa jos voi kaksi matkaa myydä samalle henkilölle. Eli ei yhtiö häviä vaan voittaa jos myy kaksi matkaa.
Hän suuttui kovasti, kun joutui toiselle yhtiölle hieman myöhemmin, että ei ostanut edes lapsille lainkaan ruokaa. Oli kuulemma heidän ruuat siinä menneessä paatissa. Vika oli kuitenkin tuon äiteen, oli katsonut ajat väärin ja lapset sai kärsiä.
mutta paluu maksaa hunajaa.
toivoisin että yhtiöt ottaisivat myyntiin päiväristeilyt ilman että paluu on sidottu samaan päivään vaan voisi olla seuraavana tai sitä seuraavana päivänä.
Tai ainakin voisi olla järkeviä menopaluuhintoja kansipaikoilla. Kyllähän ihmiset siellä laivalla sitten käyttäisivät rahaa, kun itse matka tuntuisi edulliselta.
mutta paluu maksaa hunajaa.
toivoisin että yhtiöt ottaisivat myyntiin päiväristeilyt ilman että paluu on sidottu samaan päivään vaan voisi olla seuraavana tai sitä seuraavana päivänä.
ja nyt kun aiheesta jatketaa, niin varmaan jatkossa tarkistavat...
... miten se tarkistettaisin?
Tai miten voisi estää ihmisiä poistumasta laivasta?
Eikö liikkumisvapaus Euroopassa tarkoita sitä, että jos on maan kansalainen, niin maahan pääsee aina, kun osoittaa henkilöllisyytensä passilla? Vai voiko joku laivayhtiö estää ihmistä pääsemästä kotimaahansa?
mutta se ei taida liikennöidä talvisin.