Lue keskustelun säännöt.
Onko outoa että lapsi/nuori pyrkii olemaan itsenäinen mahd.varhain?
18.01.2013 |
Muistan että aloin jo 9-10 vuotiaana odottamaan että tulisin 18-vuotiaaksi että voisin päättää itse omasta elämästäni..9-vuotiaana jouduin sijaisperheeseen ja vihasin kun se sijariäiti ei käynyt töissä..ei saanut olla rauhassa juuri koskaan.
Olin ekan kerran yksin kotona 12-vuotiaana ja NAUTIN..ei pelottanut yhtään,vaikka olin omakotitalossa..10-11-vuotiaana katsoin mm.shcindlerin listan..
16-vuotiaana rupesin hakemaan omaa kämppää,olin juuri 17 täyttänyt kun muutin ekaan kotiini
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mä olin samanlainen. 13-vuotiaana jo mietin sitä, kun olin jostain kirjasta lukenut, että keskiajan Britanniassa naitettiin jo tytöt siinä iässä ja saivat oman talouden ja lapsia, että olisipa nyt se aika, eikä mun tarvisi enää asua äidin talossa. Äitini ei ollut mitenkään siis ikävä ihminen tms mutta minä vaan kaipasin itsenäisyyttä ja omaa kotia, omaa perhettä. Tuntui nöyryyttävältä olla vanhempien alainen enää.
16-vuotiaana sitten muutin miesystäväni kanssa, josta tuli aviomieheni kun täysin 18, ja eka lapsi kun olin 19.