Ymmärrätkö, koska sitä suojatien nappia pitää painaa ja koska ei tarvitse?
Kovin hankalalta se asia ainakin vaikuttaa kun katsoo miten ihmiset toimivat.
Kommentit (35)
Jokainen ymmärtää, ettei tarvitse painaa jos valo on jo vihreä.
painan varmuuden vuoksi joka kerta kun haluan mennä yli. Ei se mitään maksakaan.
ei ole muita vielä odottamassa.
Valohan niissä välillä palaa, kun ei tarvis. Mutta joskus se valo ei pala ollenkaan. Joten mä painan varmuudeksi aina.
Kyllä mäkin sitä joskus ajatuksissani läppäisen jos viereen satun, vähän niin kuin refleksinä.
Huvittavaa kuitenkin on, että seuraavia tilanteitakin olen joutunut todistamaan (joitakin usein, joitain kerran)
- valo palaa, ja joku vihanhallintaongelmainen käy mielenosoituksellisesti tuhahtaen painamassa nappia ja katsoo minua vihaisesti kuin sanoen "tun tyhmä!"
- valo palaa, ja joku toikkaroi vaikean oloisesti lumikinosten yli ja ihmisjoukon läpi painamaan nappia
- valo palaa, ja joku tiuskaisee erittäin kireään sävyyn "tätä pitää PAINAA!"
- valo ei pala ja joukko ihmisiä odottaa valojen vaihtumista
Kyllä mäkin sitä joskus ajatuksissani läppäisen jos viereen satun, vähän niin kuin refleksinä.
Huvittavaa kuitenkin on, että seuraavia tilanteitakin olen joutunut todistamaan (joitakin usein, joitain kerran)
- valo palaa, ja joku vihanhallintaongelmainen käy mielenosoituksellisesti tuhahtaen painamassa nappia ja katsoo minua vihaisesti kuin sanoen "tun tyhmä!"
- valo palaa, ja joku toikkaroi vaikean oloisesti lumikinosten yli ja ihmisjoukon läpi painamaan nappia
- valo palaa, ja joku tiuskaisee erittäin kireään sävyyn "tätä pitää PAINAA!"
- valo ei pala ja joukko ihmisiä odottaa valojen vaihtumista
Mä oon kans todistanu kaikkia näitä tilanteita :DD
Ja tosiaan kun se valo palaa niin ei tarvitse painaa. Valon palaminen on merkki siitä, että valot kyllä tietävät että niiden odotetaan vaihtuvan.
ap
Typerintä on se, että ihminen PAINAA nappulaa ja sen jälkeen kävelee punaisia päin. Onko pakko kiusata autoilijoita, jos et kuitenkaan jää odottamaan valon vaihtumista? Tätäkin näkee turhan usein.
Ja tosiaan kun se valo palaa niin ei tarvitse painaa. Valon palaminen on merkki siitä, että valot kyllä tietävät että niiden odotetaan vaihtuvan.
ap
Tiesitkös muuten, että osa niistä napeista ei mitenkään vaikuta valon vaihtumiseen; ne ovat siinä vain, jotta odottajan aika tuntuisi lyhyemmältä.
Typerintä on se, että ihminen PAINAA nappulaa ja sen jälkeen kävelee punaisia päin. Onko pakko kiusata autoilijoita, jos et kuitenkaan jää odottamaan valon vaihtumista? Tätäkin näkee turhan usein.
ettei nappia painaessaan vielä osaa ennakoida liikennevirtaan syntyvää miehenmentävää aukkoa ;-)
ja niin paljon kuin haluun.
Aina olen tähän asti päässyt tien yli.
Mitä se haittaa, että sitä painaa toisen tai kolmannen kerran?
Mutta siitä on jos tullaan tiuskimaan ja huutamaan asiasta :D
Ja ajattelisin myös, että napin painajalle on siitä haittaa jos joutuu kompuroida kinoksen yli painaakseen nappia jota ei oikeasti tarvitse painaa. Toki saa kompuroida jos haluaa. Mutta lähinnä tiuskijoita ajattelin sivistää.
ap
t. sellainen, joka osaa kyllä tuhahduksen ja murhaavan katseen kuvitella (eikä niistä kovin ilahtuisi)
t. sellainen, joka osaa kyllä tuhahduksen ja murhaavan katseen kuvitella (eikä niistä kovin ilahtuisi)
Niin ja huomasitte varmaan, että kirjoitin "koska ei tarvitse". En kirjoittanut "koska ei saa".
ap
Sanoinko mä ettet saa?
ap