Supistuksia n. rvk 20?
Kysymys teille, joilla on supistuksia raskauden puolivälissä: millaisia ne on? Jos joku on saanut supistuksien takia saikkua, onko ne silloin olleet samalla tavalla kivuliaita, kuin avautumisvaiheen alussa? Mulla on edellisissä raskauksissa ollut harjoitussupistuksia, ja ne on tuntuneet lähinnä alavatsan kiristymisenä. Tässä raskaudessa on tullut paljon kovempia, mutta ei varsinaisesti kivuliaita. Hyvin epämiellyttäviä.
Kommentit (5)
Tajusin tänään rv 19+6, että mulla on suppareita. Vedän pari kertaa päivässä muutaman kerroksen rappuja aika vauhdilla. Vatsa kovettuu sen jälkeen muutaman kerran. Eivät ole kivuliaita. Lääkäri katsoi eilen, että kohdunsuu on kiinni.
Sulla voi olla hoidettavissa tulehdus, joka aiheuttaa supistuksia. Ei niiden kuulu kivuliaita olla tässä vaiheessa.
Ja meinasin siellä kysyä. Tosiaan, ei ole varsinaisesti kipeitä. Mutta paljon kovempia, kuin aiemmat harjoitussupistukset.
eli noin rv 18+. Olin hetken saikulla, mutta palasin sitten töihin, tosin eri työtehtäviin. Nyt rv 30+ ja supistuksia tulee lähinnä rasituksesta ja ovat aika kivuliaita. En enää muista millaisia supistuksia synnytyksessä oli, kun siitä on jo aikaa :)
Mulla supistukset ei liity rasitukseen, vaan niitä tulee enemmän levossa. Päivän päätteeksi saattaa supistella tunnin säännöllisesti ja välillä ne tuntuu nivusissa asti. Oliko sulla tapahtunut kohdunsuulla muutoksia rv18+?